X

Тест – драйв Volkswagen Caravelle T6: Дружною компанією

Из коммерческого транспорта VW традиционно предлагает три похожих пассажирских буса: Transporter, Multivan и Caravelle. Новое поколение последнего сегодня у нас на тесте.

Нинішня VW Caravelle, як і Multivan, входить до сімейства Transporter T6, шоста генерація якого з’явилася у 2015 році. Справжня робоча конячка в цій трійці, безумовно, Transporter, який можна придбати і в пасажирській версії. А Caravelle  чистий і набагато комфортніший «пасажир».

Утім, називати VW Caravelle Т6 новим поколінням можна тільки з натяжкою. Насправді перед нами глибоко модернізований VW T5.

Минуле покоління сімейства Volkswagen Transporter T5 (2003-2015), як і попередні генерації, виявилося дуже популярним у світі. Воно розійшлося більше ніж 2-мільйонним тиражем, таким чином довівши кількість складених за 65 років Transporter’ів до 12 млн

У нинішньому сімействі Volkswagen Caravelle Т6 розміри кузова залишилися ті самі – він отримав лише злегка змінені зовнішні панелі, кришку багажника, бампер і оптику. Дизайн став суворішим, адже грані кузова стали гострішими. Мотори для України поки що теж колишні, тоді як в Європі модель оснащена трохи потужнішими двигунами, що відповідають екологічним стандартам Євро 6. А от інтер’єр справді інший.

Інтер’єр Caravelle змінився кардинально, ставши суворішим. Ящичок для рукавичок тепер розташований по-легковому, знизу. На його колишньому місці містка ніша

Зміни приладового щитка косметичні і ледь помітні. Трохи змінився шрифт цифр, розчерки шкал, основа стрілок і забарвлення червоних зон

Як і раніше, машина доступна з короткою (3000 мм) або подовженою на 400 мм колісною базою. Їхня основна відмінність – глибина багажного відсіку: зі звичайною базою – 739 мм, з подовженою – 1118 мм.

Усі спинки крісел другого і третього ряду можна скласти. Це стане в нагоді під час перевезення довгомірного або об’ємного вантажу

Незалежно від довжини кузова і колісної бази нову Caravelle можна замовити починаючи з чотирьох посадкових місць і закінчуючи дев’ятьма.

VW Caravelle традиційно надає найширші можливості конфігурації салону. Крісла другого і третього ряду можна демонтувати

Тестовий автомобіль восьмимісний, в середній комплектації Comfortline. Спереду – пара окремих крісел із відкидними підлокітниками. Другий ряд має двомісне та одномісне сидіння, склавши яке ви отримуєте доступ на гальорку. Процес трансформації простий і зовсім не трудомісткий.

У середній комплектації Comfortline встановлена початкова версія мультимедійної системи Composition Color із 5-дюймовим дисплеєм. Сучасніші доступні як опція

У середній комплектації Comfortline бус оснащений двозонним клімат-конт­ролем…

…як опція для цієї версії його можна розширити до трьох зон

Вразила шумоізоляція Caravelle. Навіть на високій швидкості мені вдавалося розмовляти з пасажирами третього ряду, і голос особливо підвищувати не доводилося. Не заважало і деренчання пластикових панелей, як це було в новому Multivan’е.

Для будь-яких умов

Як усі Volkswagen, Caravelle є своєрідним конструктором у хорошому сенсі цього слова. Автомобіль можна створити під себе, вже з заводу підготувавши його для різноманітних завдань і умов. Для поганих доріг, наприклад, знадобиться версія з повним приводом 4Motion, з міжосьовою муфтою Haldex нового покоління, що стала компактнішою, легшою та швидшою. Більше того, Caravelle 4Motion опційно можна оснастити механічним блокуванням заднього диференціала. Він стане в нагоді, якщо у ваших планах використовувати машину для буксирування важких причепів. До речі, в такій конфігурації замовляють буси ралійні команди, де часто доводиться буксирувати лафет із бойовим автомобілем, причому не лише на асфальті.

Для регулярної експлуатації VW Caravelle поза дорогами не зайвим буде захист вузлів і агрегатів. До пакета входять потужні алюмінієві щити, що закривають силовий агрегат, паливний бак, картер диференціала заднього моста і основний глушник. Крім того, кожен з елементів захисту можна замовити окремо.

Цікавий факт: дорожній просвіт Caravelle залежить не від наявності або відсутності повнопривідної трансмісії, а від колісної бази чи комплектації. Так, довга версія буса піднята над дорогою на 202 мм, а коротка може похвалитися кліренсом понад 20 см тільки в початковій версії Trendline, в інших дорожній просвіт становить 193 мм.

Сподобалася енергоємність підвіски. Caravelle з честю витримала численні дорожні випробування. Причому комфорт йшов не на шкоду керованості – автомобілем керувати приємно й інформативно, причому навіть на великих швидкостях.

Наразі лише перевірені

На відміну від Старого Світу, де мікроавтобус отримав нові силові агрегати, у нас йому дісталися перевірені мотори від минулого покоління VW Т5. Турбодизельна лінійка TDI традиційно ширша. Вона представлена трьома двигунами однакового об’єму – 2 літри, потужністю 102, 140 і 180 к.с. Бензинових моторів два – 2-літрові TSI на 150 або 205 к.с. Для всіх цих агрегатів доступні як механічні трансмісії, так і робот DSG.

Незважаючи на таке розмаїття, найпопулярніший в українських покупців Caravelle 140-сильний TDI. Саме його у парі з 7-ступінчастим роботом DSG встановлено на тестовій Caravelle. Такий тандем порадував у місті відмінною тягою вже з низів, а також швидким і своєчасним перемиканням передач. Та й на трасі він знаходить резерви для обгонів навіть на великих швидкостях.

Полка максимального крутного моменту в 340 Нм 140-сильного турбодизеля перебуває в діапазоні 1750-2500 об/хв, в якому його намагається утримувати 7-ступінчастий робот DSG

У місті наша моноприводна Caravelle з’їдала щонайменше 9 л на 100 км На трасі чимала вага і більша парусність мікроавтобуса, ніж у легкового автомобіля, призводить до сильної залежності співвідношення витрат пального та швидкості. Так, на максимально дозволеній нашими ПДР швидкості і з повним завантаженням автомобіля паливний апетит на шосе становив 10,5 л на 100 км пробігу. Під час руху в швидкісному діапазоні 100-110 км/год я вийшов на показник 6,8 л на 100 км. Тому заводські дані їзди на трасі в 6,6 л на сотню цілком досяжні. Та й з такою витратою на баку солярки можна проїхати більше ніж 1200 км. Адже у нас дизельні Caravelle оснащуються 80-літровим баком, тоді як в Європі запас палива 70 літрів, а місткіша ємність або у бензиновій версії, або доступна як опція.

Останнє доведення

Volkswagen Caravelle нехай і не надто змінилася, але підійшла ще ближче до ідеалу великої машини для комфортного переміщення пасажирів. У нинішньому поколінні завдяки новим опціям і системам вона стала набагато сучаснішою та зручнішою. А от кардинально інший Transporter і його автомобілі сімейства можна очікувати не раніше 2020 року.

У VW Caravelle Т6 представлені нові варіанти оббивок, із дорожчих і якісних матеріалів. На кожному з рядів сидінь буде дуже просторо

Задні дверцята цілісні в середніх і багатих версіях, двостулкові двері доступні як опція

Для VW Caravelle як опція тепер пропонуються системи перелаштування Side Assist та автоматичного керування фарами

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт

+
Закривати задні двері стало легше, як опцію запропоновано електропривод. Шумоізоляція помітно покращилася. Відмінна трансформація салону і великий багажний відсік.Початкова комплектація Trendline доволі скромна: наприклад, у ній досі механічні склопідйомники.
Силовий агрегат і динаміка
+
Підвіска нової Caravelle більш комфортна й енергоємна, навіть у незавантаженому стані вона не докучає тряскою. Високий кліренс і короткі звіси кузова.

Версія 4Motion в поєднанні з DSG є единим у світі повнопривідним мікроавтобусом із роботом

немає нових двигунів
Фінанси й оснащення
+
Величезний вибір опцій. Caravelle доступна з короткою та довгою базою, в моно- і повноприводному варіанті. З’явилися системи активної безпеки – автоматичне гальмування в місті та запобігання або зменшення наслідків повторного зіткнення.Висока вартість опцій.

 

140-сильний TDI найпопулярніший в українських покупців Caravelle. До речі, на складах дилерів є тільки такі версії, з іншими моторами – під замовлення

*Вартість авто з представленим силовим агрегатом на 26.05.2016 р.