X

Тест Mazda 3: дизайн або драйв?

Mazda 3 всегда удавалось сохранить имидж, созданный ей самой первой генерацией модели. Удалось ли это четвертому поколению?

Мої колеги чимало говорили про дизайн нової Mazda 3, про схожість з італійськими авто і запозичення мотивів. Здавалося б, можна погодитися! Але все це і так, і не так одночасно. Отже, про враження від нового покоління “трійки” докладно!

Уже коли писав ці рядки згадав, що свого часу Mazda 3 (BK) була одним із перших тестових автомобілів. Стильна, швидка, якщо йшлося про 150-сильний мотор, добре керована Mazda3 тоді продавалася на ура, та й враження після тесту залишила найяскравіші. Йшли роки, змінювалися покоління моделі, видозмінювався стиль і еволюціонувала технічна начинка, але “Трійці” завжди вдавалося зберегти імідж, створений їй найпершою генерацією моделі. Чи вдалося це четвертому поколінню?

Дизайн

Передвісником нової третьої серії став прототип Kai Concept, показаний на Токійському автошоу два роки тому – восени 2017 р. Уже тоді були відомі основні характеристики, а також те, що модель буде багато в чому “першопрохідцем” – нова платформа, силові агрегати сімейства SkyActiv з революційними рішеннями, нова філософія дизайну. І ось, схоже, вона і приковувала до себе основну увагу!

Це фірмова стилістика Mazda “Kodo – душа руху”, що продовжує свій розвиток. Це втілюється в чистоті ліній і простоті форм, але на перших побачених фотографіях і концепт, і серійний хетчбек мали просто приголомшливий вигляд, а фірмовий червоний колір тільки посилював це враження! Мені пощастило свого часу побачити і сам концепт – він розкішний.

Серійна версія перейняла багато від нього, мало не все, і захопленню публіки не було меж. Звучали порівняння з Alfa Romeo, обговорення корми, малюнка фар та інших дизайнерських вишукувань. Повторюватися, мабуть, немає сенсу. Нова Mazda 3 справді має стильний, харизматичний і агресивний вигляд, а гра світла і тіні на її здавалося б гладеньких бортах може бути цікавішою за роботи найкращих дизайнерів.

Але і без “але” не обійтися, вже вибачте за тавтологію. Корма в реальності вийшла дещо важкуватою, що добре помітно з верхніх ракурсів і навіть просто з висоти нашого з вами погляду якщо дивитися на хетч збоку або в “три чверті”. Звужена лінія бічного скління і масивна С-стійка – основні винуватці такого враження.

Але якщо не чіплятися до цього сегмента, в усьому іншому нова “трійка” дуже класна на вигляд! І оптика, і фірмова решітка радіатора (хто придумав повісити туди номер?), і чорні акценти по кузову. А на завершення – дві вихлопні труби! Це серйозна заявка, але що ж у Mazda 3 під капотом?

Що почім?

А там все досить скромно – для хетчбека на нашому ринку пропонується або атмосферний бензиновий мотор 1.5 потужністю 120 к. с., або турбодизель 1.8 на 116 к. с. Обидва комплектуються тільки 6-ступінчастим “автоматом”. Комплектацій також дві на вибір – Style і Exclusive. На сьогодні ціна на Mazda 3 хетчбек із урахуванням спеціальної пропозиції становить 584 100 грн. Тестовий автомобіль, а це комплектація Exclusive, оцінений в 635 300 грн. Дизельні версії дещо дорожчі: 658 000 і 704 900 грн. Є також і топова версія Premium, але вона доступна тільки для седана і тільки з турбодизелем. Про цю машину ми розповімо в окремому матеріалі.

У салоні

Інтер’єр трійки був добре скроєний, але з приходом нового покоління змінився кардинально. Передня панель стала фактурнішою і цікавішою, тут незвично обіграний блок клімат-контролю, а приладова панель має класичний вигляд. Але і тут без цікавих фішок не обійшлося. Незважаючи на те, що всі шкали аналогові, центральна частина тут – 7-дюймовий TFT екран!

А дисплей мультимедіа (8,8 у діагоналі, але здається більшим) хоч і залишився окремо встановленим у центрі торпедо, але тепер має органічніший вигляд. Керується він тільки за допомогою шайби на центральному тунелі. Втім, зорієнтуватися в меню легко, воно просте і лаконічне, мене збентежило суворе чорне тло.

Із блоком клімат-контролю розібратися складніше. Сам по собі він компактний і стильний, але користуватися його не найзрозумілішими кнопками і вдивлятися в малий екран незручно.

Але загалом  перебору у кнопках немає, і всі допоміжні органи керування розміщені зручно і логічно, освоїтися з ними просто. І якби не цей самий клімат-контроль, на робочому місці водія все зручно: прекрасна читаність приладів, ліворуч від керма – кнопки керування електронними помічниками (а їх у цій комплектації чимало!), праворуч – вже традиційні блоки. Саме рульове порадує підігрівом, який є вже в базі і “дорогими” кнопками на спицях – і візуально і за тактильними відчуттями вони дуже гарні. А сидіння хоч і з тканинною оббивкою, і прості на вигляд, тіло утримують добре, і в них не втомлюєшся навіть у далекій дорозі.

Ззаду на подив я нормально помістився (зріст 1,82 м.), хоча спершу такі побоювання були! Посадка зручна, рельєф і кут нахилу дивана підібрані вдало! І посадка теж нескладна, хіба що занизька сама подушка. З переходом на нову архітектуру Skyactiv-Vehicle колісна база Mazda 3 порівняно з попередницею зросла на 25 мм (2725 мм), тому в ногах ніякого стиснення нема. Поскаржитися можна хіба що на невеликі віконця (тут чомусь на розум прийшла Toyota C-HR), що  дають не так багато світла і візуально зменшують внутрішній простір.

Багажник теж додав в обсязі і тепер становить 398 літрів. Виконано всередині все добротно, з рівними оббитими ворсом стінками і спинками, що складаються в рівну підлогу. Шкода тільки, під фальшпідлогою немає докатки.

Драйв

Не таємниця, що в Mazda культивують створення гарних атмосферних двигунів, і під капотом нової Трійки один із таких силових агрегатів. З півтора літрів об’єму інженери видобули чимало – 120 кінських сил. Але враховуючи жорсткі норми Euro 6d-Temp, яким відповідає цей силовий агрегат, автомат-гідротрансформатор і споряджену масу машини в 1300 кг, про швидку їзду можна забути. Розгін до “сотні” займає 12,1 сек… Гріх сказати, але практично такий же результат показувала “трійка” першого покоління з 1.6 на “автоматі”.

Спершу у мене і зовсім було враження, що хетчбек “гарчить, але не їде”. Ні, він їде, але не так, як цього очікуєш, надивившись на зовнішність автомобіля. І щоб хоч якось отримати віддачу тих конячок, двигун доведеться крутити. Для більш-менш динамічної їзди стрілка тахометра має лежати приблизно на 5 тисячах обертів. Звуковий супровід при цьому простакуватий і доволі швидко втомлює. Та й до чого така їзда? Ну прохопив разок, інший, а далі? Так, тяга тут дуже прогнозована, чесна, без турбопідхватів, але режим Спорт тут якщо і задіюватимеш, то нечасто.

Хоча рульове тут прекрасне! Легке, точне, дуже “по-маздівськи” налаштоване! Та й шасі не промах, хетч добре стоїть на дузі, радує щільною, зібраною підвіскою і довго “не зізнається”, що позаду у нього торсіонна балка. Ні, цьому ансамблю явно потрібен мотор потужніший, і тоді Трійка розкриється у всій своїй красі!

Зате якщо їхати нормально, не вимагаючи від автомобіля динаміки, то можна ловити кайф, такою послужливою є машина. Судіть самі: тут і адаптивні світлодіодні фари, і адаптивний круїз-контроль, що вміє сам зупинятися на світлофорах (і рушати звісно!), і система утримання в смузі, і круговий огляд з хорошою картинкою. І, безумовно,  комплекс I-ACTIVSENSE, який завжди моніторить обстановку навколо автомобіля, і в разі екстреної необхідності зможе його зупинити. Цей комплекс ставлять на Mazda не перший рік, але його можливості постійно розширюються. Так, він вже вміє розпізнавати зокрема і велосипедистів.

За час тесту витрата становить близько 8 літрів на “сотню” кілометрів. Може бути і трохи більше, і трохи менше, але заявлених в місті 6,8 літрів досягти важко, хіба що у вихідний день.