X

Тест Mitsubishi Pajero Sport: вивчаємо всі оновлення позашляховика

Настоящий внедорожник и покоритель офф-роада обновился - что нового и интересного появилось в Pajero Sport?

Без перебільшення, Mitsubishi Pajero Sport – справжній пройдисвіт, яких сьогодні мало. З одного боку їх тіснять кросовери всіх мастей, з іншого – покращується дорожня інфраструктура. На жаль, це не про наші дороги. І так, у світі все ще залишається чимало місць, де потрібні міцні позашляховики. І Паджеро Спорт впевнено тримає оборону проти “гламуру”.

Зовнішній вигляд

Утім, і він не проти причепуритися, і тому оновлення насамперед зачепили зовнішність позашляховика. Основну увагу дизайнери приділили передній частині автомобіля, провівши невелику “пластику”. Фірмовий стиль Mitsubishi Dynamic Shield немов пройшов огранювання. Лінії фальшрадіаторної решітки стали рівнішими, обриси головної оптики (повністю світлодіодна в комплектації з АКП) – чіткішими. Інакше виглядають і хромовані бумеранги по обидва боки бампера. А найрадикальніше переробили протитуманки, оформивши їх у вертикальні секції та піднявши вище.

Так що після появи нового L200 і оновлення компактного ASX, Pajero Sport замкнув цикл оновлень модельної лінійки. Як я вже не раз зазначав, новий стиль личить кросоверам і позашляховикам Mitsubishi, і герой нашого тесту не виняток.

Ну і звісно, не можна обійти увагою задні вертикальні ліхтарі, які ініціювали не одну суперечку на тему дизайну, стилю й епатажу. Дехто з колег з особливо витонченим смаком навіть пропонував заклеїти нижню частину, мовляв так буде гармонійніше. Але ні, їх не замінили і не “перемалювали”, а поділ  внутрішнього малюнка на стоп-сигнал і габаритний ліхтар не береться до уваги. Так ось, саме така оптика, на мій погляд, найкраще личить Pajero Sport! А ще це японська мода – погляньте на корму нового Prius. І нічого – всім подобається!

У салоні

Звичайно, до посадки в такі машини відвикаєш. Підніжка, застрибування в високий салон… Тут за ручку тримайся, там голову пригни. Зате вже всередині ти на висоті. Хороша оглядовість і додатково відчуття впевненості на наших дорогах. Повірте, будь-який чорний позашляховик, а інколи навіть кросовер, здатний зробити ваших сусідів по потоку культурнішими і поступливішими – перевірено не раз!

Отже, що нового в інтер’єрі? Найголовніше нововведення, що чекає на водія – це цифрова приладова панель діагоналлю 8 дюймів. А враховуючи, що показники температури охолоджувальної рідини і залишку палива також цифрові, все разом це має вигляд такого собі “бортового планшета”. Варіантів представлення головної інформації – швидкості, обертів, розміщення бортового комп’ютера – на вибір пропонується три.

Та, що з поворотними “барабанами” особисто мені для сприйняття була складною. Тому обирав за настроєм із тих двох, що залишилися. Вони виконані в більш класичному стилі. А от те, що можна вивести різну додаткову інформацію – сподобалося! Розширені дані маршрутного комп’ютера, навігації, роботи повнопривідної трансмісії тощо. Все це подано інформативно і з хорошою графікою.

Змінилася і центральна консоль. Тут нова мультимедійна система Mitsubishi Connect 2 також із 8-дюймовим сенсорним дисплеєм і новий стиль блоку двозонного клімат-контролю. Він стильний на вигляд, але ряд однотипних кнопок змушує придивлятися, розшукуючи потрібну. Якщо дивитися в загальному контексті, то сріблястих вставок виходить якось забагато, хоча з іншого боку вони вдало розбавляють повністю чорне шкіряне оздоблення салону.

Але якщо придивитися уважніше, то можна помітити і не такі помітні, але все ж значущі зміни. Центральний тунель був трохи змінений: з’явилася поличка перед селектором КПП…

а під ним тепер навіть є вільний простір. Вийшов “летючий” центральний тунель. Для того, щоб порозкладати дрібні речі – те, що треба. Але найцікавіше, що там же, в надрах, вирішили заховати кнопку… підігріву керма! Натискається вона тільки на дотик, а шанси просто помітити її наближаються до нуля.

Щодо мультимедійної системи, то її інтерфейс – це сама лаконічність. У топовій комплектації Ultimate є навігація Tom Tom з картами всієї Європи, у версії простіше – можливість підключити смартфон із виведенням його контенту на екран системи. Всі кнопки керування сенсорні, фізичні залишилися тільки на спицях рульового колеса. У нього, до речі, приємний хват, і нехай не малий діаметр обода, за своїми розмірами він цілком відповідає позашляховику.

На задньому дивані, як і раніше, простір і роздолля: м’який диван майже з легковою посадкою, висока стеля (тут це відчувається краще, ніж спереду), багато місця для ніг. З’явилося і більше опцій комфорту – те, чого не вистачало дорестайлінговій версії. По-перше, своя система вентиляції з дефлекторами в стелі (хоча їх розташування спірне), по-друге розетка і USB-вхід. Ну і традиційно – підігрів задніх сидінь абсолютно для всіх комплектацій.

Багажник Mitsubishi Pajero Sport людину непосвячену може трохи шокувати своїми обсягами і вільним простором. Його обсяг – 700 літрів і це, зауважте, тільки до “шторки”. Після рестайлінгу додався електропривід відкривання і закривання п’ятої двері, а виконати цю операцію можна навіть ногою, махнувши нею під бампером. Запаска тут ховається під днищем, і доступ до неї з вулиці. Раціональність такого рішення обговорювалася вже не раз, але тут це справді виправдано. Тим паче, що запасне колесо відіграє роль буфера на бездоріжжі – за умови удару кормою об землю вона захистить задній бампер.

Ціни і комплектації

На сьогодні оновлений Mitsubishi Pajero Sport запропоновано у двох комплектаціях – Intense і Ultimate. Але рівнів оснащення все ж три, оскільки  Intense з “механікою” – це свого роду базова версія, в якій немає багатьох опцій, наявних у Intense з “автоматом”. Шкіряне оздоблення, Цифрова приборка, світлодіодна оптика, підігрів керма, система кругового огляду, електропривід п’ятих дверей, низка електронних асистентів – всього цього в “базі” немає. Зате і різниця в ціні помітна. Якщо стартовий прайс становить 899 000 грн, то Intense з АКПП обійдеться вже в 1 099 000 грн. Топова комплектація Ultimate оцінена 1 199 000 грн. Саме такий автомобіль у нас на тесті.

Драйв

А от у технічній частині  Mitsubishi Pajero Sport залишився  без змін. Рушійною силою є турбодизель 2.4 з системою MIVEC, потужністю 181 к.с. і крутильним моментом 430 Н/м, який досягається на 2500 оборотах. Нехай цієї потужності і моменту не з надлишком, але цілком достатньо, щоб нормально почуватися в потоці, а іноді і страхітливо прискорюватися. Хоча це скоріше відчуття великого автомобіля і двигуна, що дихає “на повні груди”, адже за цифрами все доволі скромно – 12,3 до першої “сотні”. Pajero Sport впевнено розганяється в усьому діапазоні обертів, а 8-ступінчастий “автомат” грамотно перебирає передачі. Загалом причепитися особливо нема до чого. А якщо є бажання побалуватися, можна перейти на підрульові пелюстки, так характер позашляховика буде трохи динамічнішим.

І звісно, головна фішка тут у підвісці і повнопривідній трансмісії Super Select. Ходова м’яка і дуже енергоємна, чимало нерівностей вона просто не помічає, а ті що “відчуває”, то звертає на них мінімум уваги. Іншими словами, ями, великі хвилі, нерівності і лежачі поліцейські можна проїжджати ходом. Розхожа приказка “більша швидкість – менше ям” тут діє стовідсотково! Так, легкі струшування кузова нікуди не подіти – особливості рамної конструкції. Але і найгіршими дорогами Pajero Sport не налякати, навіть якщо вони без покриття взагалі.

Про позашляхові якості цього автомобіля писалося не раз, і після рестайлінгу вони нітрохи не погіршилися. Дорожній просвіт 218 мм, повний привід зі зниженим рядом, із міжосьовим і заднім міжколісним блокуваннями, система допомоги під час спуску і утримання на підйомі, кілька режимів їзди  бездоріжжям (гравій, бруд/сніг, пісок, каміння) – з таким арсеналом можна сміливо вирушати і на серйозний офф-роад. Нагадаю, що в системі повного приводу в цьому поколінні моделі використовується міжосьовий диференціал Torsen (замість віскомуфти), що в режимі 4H ділить тягу у співвідношенні 40 на 60.

Перекидання тяги між осями відбувається за необхідності, залежно від різниці крутильного моменту на колесах. Загалом любителям активного відпочинку сподобається! Адже навіть непідготовлений Pajero Sport може забратися доволі далеко. Хоча не забуватимемо “притчу про трактор” і мінімально-необхідний набір інвентарю, який необхідно мати з собою.

За підсумками тесту витрата (переважно в міському ритмі) становила 11-12 літрів, а побачити цифру 10 на екрані б/к було великою удачею. Тож повного бака дизеля має вистачати на 500-600 км.