
АСЕА: 2022 став гіршим для європейського авторинку з початку 90-х
У 2022 році продажі нових легкових автомобілів у ЄС скоротилися на 4,6%. Як повідомила Асоціація європейських автовиробників (АСЕА), це найгірший результат з початку сторіччя. На думку експертів галузі, основна причина такої жалюгідної ситуації — дефіцит автокомпонентів, який спостерігався у першій половині року.
Загалом за 12 місяців автопарк ЄС сумарно поповнився на 9,3 мільйонів одиниць. Гірше справи були лише у 1993 році, коли реєстрації нових легкових автомобілів досягли 9,2 мільйонів одиниць.
Серед чотирьох найбільших європейських ринків завершити рік у плюсі вдалося лише Німеччині (+1,1% до 2021 року), та й то лише за рахунок грудня. В Італії падіння попиту щодо 2021 року склало 9,7%, у Франції — 7,8%, в Іспанії — 5,4%.
Водночас останні п’ять місяців минулого року реєстрації автомобілів в ЄС зростали. Так у серпні приріст склав 4,4%, у вересні — 9,6%, у жовтні — 12,2%, у листопаді — 16,3%, у грудні 12,8% до того ж місяця 2021 року. Особливо результативними наприкінці року виявилися Німеччина (+38,1%) та Італія (+21%). Французький ринок був досить стабільним (-0,1%), тоді як Іспанія пережила падіння продажів на 14,1%.
Найбільш популярною маркою у Європі став Volkswagen. Протягом 2022 року у країнах ЄС зареєстровано 1 019 352 нових легкових автомобілів. Також до «п’ятірки» увійшли: Toyota — 635 533 од., Peugeot — 556 591 од., Renault — 541 493 од. та Mercedes-Benz — 529 222 од.