X

Audi Sport ABT перемагає в свій прощальний вік-енд в Formula E у Берліні

Щасливим виявилося гасло Audi «Усе буде електрично» на болідах для німецької команди на першій з двох гонок фінального вік-енду серії Formula E у статусі Чемпіонату Світу.
Хоча спочатку здавалося, що усе буде під контролем у чинної команди-чемпіона – DS Techeetah, чиї пілоти зайняли перший ряд стартового поля. Розпочинав заїзд лідером Жан-Ерік Вернь, а трохи позаду рухався Антоніу Фелікс да Кошта.

Як для поточного сезону, початок склався досить рівно, а більшість пілотів залишили за собою зайняті стартові місця. Інтрига зводилася до того, в який момент часу гонщики активуватимуть режим додаткової потужності в 35 кВт на 8 хв, враховуючи, що цього разу це можна було зробити лише одного разу. В Nissan e.dams вирішили такою надбавкою скористатися разом тільки-но минуло 10 хв гонки. І хід виявився невдалим та зруйнував гонку обом: лише одна хвилина минула – і Сем Бьорд викликає нейтралізацію гонки через пошкодження підвіски лівої частини авто. Після поновлення заїзду в Олівера Роланда та Себастьєна Буемі залишилася лише одна хвилина, в той час як усі найближчі суперники могли використати свої спроби на широкому треку автодрому «Темпльгофф» ефективніше.

Першим серед таких був Рене Раст з Audi. Його стрімкий прорив з кінця топ-10 зупинив лише напарник по команді – Лукас ді Ґрассі. Бразилець вирішив міцно позицію номер «3» позаду двох лідерів. Після чого ветеран чемпіонату й сам випередив спершу Верня, який втратив темп, а тоді ще й да Кошту. Раст у цей же час став бар’єром між ді Ґрассі та іншими пілотами. А цими іншими виявилися представники Venturi: Едоардо Мортара та Норман Нато. У команді пізніше використали додаткову потужність ніж німецький пілот Audi, тому позаду лідера були саме вони.

Ді Грассі узяв активацію додаткових кіловат ще пізніше за головних конкурентів. І така тактика спрацювала в повній мірі. Бразилець доволі легко повернув втрачені на незручній траєкторії та знову лідирував за 11,5 хв і одне коло до фінішу. Після чого він поїхав у відрив разом із Мортарою. І як сильно італо-швейцарець не атакував, перевага залишилася на боці пілота Audi. Сам ді Ґрассі відмітив після фінішу, що його шанси на титул були дещо менші, ніж у суперника, що й дозволило йому опинитися у виграші. За третє місце на фініші позмагалися Нато та Мітчел Еванс. І тут краще із завданням впорався новозеландець із Jaguar. П’яте третє місце на етапах його. Норману Нато вдалося випередити ще одного дебютанта сезону – Джейка Денніса із BMW i Andretti. DS Techeetah після кваліфікації мали б розраховувати більше, аніж 6-7 місця на фініші. Так і про шанси на титул у Верня та да Кошти говорити було доволі складно.

До топ-10 долучилися німці Максі Ґюнтер, Рене Раст (із найшвидшим колом 1:08.908) та Андре Лотерер з трьох різних німецьких виробників – BMW, Audi та Porsche відповідно.

Але все у цю суботу було на користь команди Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team під керівництвом Алана МакНіша. Колектив за 7 попередніх сезонів провів усі 84 (з недільною) гонки, здобув у них 14 перемог (12 – ді Ґрассі, 2 – Даніель Абт) та Чемпіонські звання для Лукаса ді Ґрассі у третьому та самої команди – в четвертому сезонах. Цього сезону також шанси ще були, але інша команда та пілот здобудуть титули у неділю. Audi відтепер лишається DTM та World RX цього сезону із вищими шансами на підсумкові успіхи. А ралі-рейди та марафонські заїзди WEC – це вже справи найближчого майбутнього…

P.S.: Як виявилося, перемога Едоардо Мортари в суботу могла б принести іншому пілоту перший в історії електричних серій титул Чемпіона Світу. Тож краще пілот Venturi атакував би більш агресивно…