X

Австрійці створили гоночний водневий турбодвигун

Компактный 2,0-литровый двигатель генерирует 410 л.с.

Австрійська інжинірингова компанія AVL представила макет гоночного водневого двигуна внутрішнього згоряння потужністю 410 к.с. Прототип спроєктовано та побудовано автоспортивним підрозділом компанії за участю угорської некомерційної організації HUMDA Lab. Основна мета проєкту — демонстрація можливостей водневих агрегатів, які відкидаються більшістю автовиробників.

Робочий об’єм двигуна AVL — всього 2,0-літра. Впорскування води у повітря, що всмоктується двигуном, здійснюється через спеціальний порт. Це виключає небажане передчасне запалення та забезпечує стехіометричне згоряння, при якому двигун повністю спалює паливо. Іншими словами, більше немає збідненої суміші.

Під час випробування на модифікованому стенді мотор розвинув 410 к.с. та 368 Нм крутного моменту. Максимальна потужність досягнута при 6500 об/хв, крутний момент — у діапазоні 3000 – 4000 об/хв.

Наступним кроком AVL буде встановлення його в автомобіль та виїзд на гоночну трасу для подальшого тестування життєздатності технології. Також австрійці візьмуть участь у виставці Japan Mobility Show 2023. До Токіо вони привезуть два багі з водневими двигунами внутрішнього згоряння. Один із них належить Yamaha, а другий — результат співпраці Toyota, Honda, Suzuki та Kawasaki.

Читайте також:
Honda та Toyota побудували позашляховик із наддувним водневим мотором