X

Автомобілі можуть стати розкішшю для росіян

Март 2022 года стал худшим месяцем для автомобильного рынка России за последние 15 лет

Економічні санкції за військову агресію проти України створили цілу низку проблем на російському ринку. Одна з них — дефіцит автомобілів, що сформувався в результаті відходу з Росії цілої низки автомобільних брендів. Але і ті марки, що залишилися, значно урізали свої лінійки. Обмеження пропозиції, в свою чергу, спровокувало підвищення цін. Наприклад, російська LADA Granta подорожчала в лютому більше ніж удвічі. Цінник Kia Rio зріс на 400 тисяч руб., а Renault Duster додав в ціні одразу 1 млн руб.

Таким чином нові автомобілі багатьом росіянам стали не по кишені. В результаті березень 2022 року став найгіршим для автомобільного ринку Росії за останні 15 років. На думку експертів, до кінця року падіння цього сектора російської економіки становитиме 70%.

Запаси автомобілів на складах закінчуються, а нові поставки найближчим часом не передбачаються. Популярні у росіян Renault, Skoda, Toyota, Nissan, BMW, Opel і Volvo пішли з Росії ще на початку березня. А місцеві автовиробники залишилися без компонентів. Наприклад, АвтоВАЗ не зможе відновити виробництво щонайменше до кінця травня. Через дефіцит імпортних деталей концерн планує випускати спрощені версії своїх автомобілів без звичних опцій і деяких систем безпеки.

Читайте також:
На АвтоВАЗі продовжили простій до кінця травня

Стабілізувати ситуацію розраховують за рахунок так званого “паралельного імпорту”. Тобто ввозити санкційну продукцію будуть з третіх країн без відома виробника. Таким чином на російський ринок планують поставляти автомобілі Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Lexus, Infiniti, Toyota, Volkswagen, Skoda, BMW, Renault, Audi, Nissan та інших марок. Чи буде на такі дії росіян реакція з боку виробників, покаже час.