X

Що готує водіям новий законопроект: з’ясовуємо всі деталі

Як уже повідомляв “Автоцентр”, президент Зеленський підтримав законопроект 2695 зареєстрований на сайті Верховної Ради. Він передбачає посилення відповідальності водіїв і збільшення штрафів. Нам стало відомо, що конкретно запропоновано змінити в чинних законодавчих актах.

Отже, в Кодексі України Про адміністративні порушення зі статті 27 запропоновано прибрати всі доповнення, які стосуються нарахувань штрафних балів. Також запропоновано прибрати застосування штрафних балів скрізь, де вони згадуються. Статтю 30 доповнили пунктом, згідно з яким у позбавленого права керування транспортним засобом громадянина у разі повторного порушення з таким самим покаранням до стягнення за вчинення нового адміністративного правопорушення приєднується невідбута частина стягнення (позбавлення прав). Також адміністративне стягнення за вчинення правопорушення за статтею 130 Кодексу, може бути накладено протягом року з дня його вчинення (раніше такої норми не було).

Пропонується збільшити штраф за порушення правил використання шоломів і ременів безпеки з трьох неоподатковуваних мінімумів до тридцяти.

Запропоновано втричі (також до 30 неоподатковуваних мінімумів) збільшити штраф за керування т/з без номерного знака, зі знаком, закритим сторонніми предметами, зокрема з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що не дають змоги прочитати символи з відстані 20 метрів (ст. 121).

Пропонується суттєво збільшити штраф за перевищення швидкості понад 50 км/год — до двохсот неоподатковуваних мінімумів. Отже, штраф збільшиться з нинішніх 510 грн до 3400 грн. Такий самий штраф буде передбачено, якщо т/з керує людина, яка не має на це права (або передання керування т/з такій особі).

А от якщо за кермо сяде людина, позбавлена права керування, то штраф пропонується підняти на рівень тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів. Тобто з 510 грн до 20 400 грн! Плюс до цього — позбавлення права керування від 3 до 5 років.

Повторне протягом року правопорушення подвоює суму штрафу, а позбавлення права керування збільшується до 7 років.

Також пропонується посилити підпункт статті 130, згідно з яким громадянин, який двічі протягом року мав адміністративне стягнення за керування т/з у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння (або під дією препаратів)  підпадає під адміністративний арешт на термін до 15 діб і з позбавленням права керування на термін до 10 років.

Запропоновано внести зміни і в порядок перевірки водія на стан сп’яніння. Так, поліцейський під час огляду (перевірки) матиме застосувати технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться в присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов’язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення. Отже, два свідки можуть не бути обов’язковою умовою для проведення цієї перевірки.

Цікаві зміни запропоновано внести і до Кримінального кодексу України, зокрема у статті 45-48, які регламентують, коли можна звільнити від кримінальної відповідальності. Пропонується доповнити їх так, що порушники ПДР, які керували т/з у стані алкогольного сп’яніння не можуть бути звільнені від кримінальної відповідальності.

Також пропонується доповнити статтю 286, і згідно з цими доповненнями, якщо ДТП із потерпілими середньої тяжкості скоєно з вини п’яного водія, то йому загрожує позбавлення волі до 3 років і позбавлення права керування від 3 до 5 років. А в разі, якщо ДТП спричинило  смерть людини, термін позбавлення волі збільшується до 8 років, якщо постраждалих кілька — до 10 років.

Крім цього, депутати пропонують доповнити і Закон України “Про дорожній рух”. Згідно з доповненнями до статті 16, в разі зупинення поліцейськими т/з водій матиме не тільки зупинитися і надати необхідні документи, а й тримати руки в полі зору поліцейського, на його вимогу заглушити двигун і вийняти ключ із замка запалювання, вийти з автомобіля або ж навпаки, якщо поліцейський вимагатиме — не залишати автомобіль. Також під час поверхневої перевірки (стаття 34) поліцейський може вимагати відкрити не тільки багажник і/або двері салону (як це є зараз), а й капот, причіп, різні ніші, а також перевірити ідентифікаційні номери т/з.

Також додається можливість додаткової зупинки поліцейським т/з у Статті 35: якщо така зупинка здійснюється під час проведення профілактичних заходів з метою проведення огляду водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції. Профілактичні заходи здійснюються на підставі організаційно-розпорядчого акта керівника поліції, який публікується на офіційному веб-сайті Національної поліції.

Додамо, що законопроект №2695 очікує ще другого читання, тому не виключені поправки й доповнення, але в цілому наміри влади зрозумілі. “Автоцентр” продовжить стежити за цією резонансною темою.