X

Електрична революція: від PEUGEOT VLV – до PEUGEOT е-2008

Електричні двигуни використовувалися ще на зорі появи автомобіля, однак тоді вони поступилися боротьбою бензиновим моторам. Бренд PEUGEOT одним з перших взявся за вивчення електроприводу для автомобілів це було ще в далекому 1902 році. З тих пір і до сьогодні, було випущено чимало знакових електромобілів PEUGEOT: як експериментальних, так і серійних. Бренд PEUGEOT завжди пильно стежив за розвитком даного напрямку в минулому, щоб сьогодні створити захоплюючий електромобіль для нашого майбутнього.

Перший серійний електромобіль PEUGEOT був випущений в 1941 році – він називався VLV: скорочення від «Véhicule Léger de Ville» (в перекладі з французької мови «Компактний міський автомобіль»). За часів Другої Світової Війни розподіл бензину був строго обмежений. А це вимагало пошуку альтернативних джерел енергії. Саме тоді Бренд PEUGEOT вперше використав свої напрацювання в області електромобілів – таким чином, ставши єдиним великим виробником свого часу, який зацікавився і розвивав подібні транспортні засоби. Електромобіль VLV вироблявся в Парижі з червня 1941 року по лютий 1945 року. За той період було випущено 377 одиниць даної моделі.

У 1970-80 рр. Бренд PEUGEOT об’єднав свої зусилля з компаніями Alsthom і EDF (Electricté de France). Так вдалося створити прототипи електромобілів PEUGEOT 104, а потім фургони PEUGEOT J5 і J9. У 1983 році стартувала нова програма – електромобіль на основі PEUGEOT 205, який був створений у співпраці Групи PSA з компанією SAFT (розробник акумуляторів). Напрацювання по електромобілю PEUGEOT 205 пізніше стали основою для нової програми – запуск серійної електричної версії PEUGEOT 106. Стартував унікальний повномасштабний проект і отримано колосальний досвід: створення парку електрифікованих версій PEUGEOT 106, які були б доступні для клієнтів сфери самообслуговування. Так в грудні 1993 року народилася кампанія «50 електромобілів в Ла-Рошелі».

Починаючи з 1990-х років і аж до 2010-го, Бренд розробив кілька концепт-карів, які підкреслювали інтерес PEUGEOT до теми електромобілів: ION (1994), TULIP і Touareg (1996), BB1 (2009). Нарешті, особливо варто відзначити концепт-кар EX1 2010 року, який встановив шість міжнародних рекордів прискорення.

На зорі XXI століття автомобільний світ зіткнувся з серйозними викликами. Перехід на нові види енергії стає важливою частиною боротьби за зниження кліматичних ризиків. У 2019 Бренд PEUGEOT запустив широкий модельний ряд автомобілів з низьким або навіть нульовим викидом вуглекислого газу (CO2). Цей технологічний прорив заснований на трьох ключових принципах: спокій, задоволення, простота. І все це зроблено з єдиною головною метою – зробити мобільність безпечною, чистою і доступною для максимально-можливого числа користувачів.

Спокій – тому, що весь модельний ряд Бренда PEUGEOT буде електрифіковано на 50% вже до кінця 2020 року і на 100% вже в 2025 році. Задоволення – тому, що задоволення від поїздки завжди буде частиною ДНК Бренда PEUGEOT. Чудовим прикладом цього може стати концепт-кар 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, справжній флагман динамічних електрифікованих автомобілів. І, нарешті, простота – тому, що вибір типу кузова або класу автомобіля тепер не обмежують вибором типу двигуна і спосіб його використанням.

Через дев’ять місяців після запуску нового PEUGEOT e-208, в лінійці Бренда з’явилося безліч електрифікованих моделей: серед легкових автомобілів – електромобілі e-208 і e-2008, гібрида 508 HYBRID і 3008 HYBRID4; серед комерційних автомобілів – електромобілі e-Expert, е-Traveller, e-Boxer. Електрична революція справді почалася!

PEUGEOT VLV (1941): геніальна простота

Зіткнувшись з німецькою окупацією і нестачею палива, Бренд PEUGEOT в 1941 році запропонував унікальну альтернативу для свого часу – електромобіль VLV ( «Véhicule Léger de Ville», що в перекладі з французької мови означає «Компактний міський автомобіль»). Це був перший серійний електромобіль PEUGEOT, який був виконаний у форматі міні-кабріолета з парою сидінь. Економічний транспортний засіб призначався для використання в місті і задоволення транспортних потреб людей, у яких реквізували їх автомобілі. Крім того, електромобіль був дуже актуальний в умовах, коли доступ до традиційного пального вкрай обмежений. Даний електромобіль розроблявся як «веломобіль»: з широкою колією передніх коліс і вузькою колією задніх. Модель VLV пересувалася завдяки електромотору, який працював від акумуляторних батарей, прихованих в передній частині кузова. Електромотор приводив в дію задні колеса і був підключений до них безпосередньо, без будь-якого диференціала. Запас ходу становив 70-80 км від одного повного заряду акумулятора, при цьому максимальна швидкість могла досягати 35 км / ч. В основному даний електромобіль використовувався поштовими працівниками або лікарями. У період з 1941 по 1943 рік на заводі La Garenne в Парижі було випущено 377 одиниць електромобіля PEUGEOT VLV.

PEUGEOT 106 ELECTRIC (1993): електромобіль, який випередив свій час

Бренд PEUGEOT з електричною версією фургона J5 став першим великим європейським автомобільним виробником, хто продавав електромобілі місцевій владі і партнерським компаніям – таким чином, у 1989 році був відкритий новий розділ в історії компанії. Наступним кроком став експеримент, проведений в партнерстві з компанією EDF: дослідна партія з 25 електромобілів PEUGEOT 106 ELECTRIC використовувалася з кінця 1993 до 1995 року представниками місцевої влади і ентузіастами своєї справи. З огляду на позитивний досвід від подібних починань, Бренд зважився на розширення нового сегмента – починаючи з липня 1995 року, стартував продаж електромобіля PEUGEOT 106 ELECTRIC для приватних осіб. Таким чином, з 2,8 млн. автомобілів PEUGEOT 106, вироблених в період 1990-2003 рр., на електричну версію припало 3542 одиниці: чимало для свого часу!

PEUGEOT Ion Concept (1994): перший проект електромобіля для міста

Концепт-кар PEUGEOT Ion був представлений на Паризькому салоні 1994 року. Він являв собою експериментальний транспортний засіб, задуманий і розроблений спеціально для міста. Концепт-кар пропонував кращу комбінацію рішень, адаптованих під специфічні завдання. Він був буквально створений для того, щоб максимально відповідати очікуванням і вимогам жителів мегаполісу. Наприклад, концепт-кар PEUGEOT Ion був по-справжньому компактним: довжина 3,2 м, ширина 1,6 м. Крім того, він пропонував водієві та пасажирам високий рівень комфорту, який повинен був стати обов'язковим для автомобілів майбутнього з 2000-х років: CD-плеєр, телефон з гучним зв'язком, ЖК-дисплей, навіть приставка для відеоігор! Та й в цілому: концептуальний електромобіль був спроектовано так, щоб полегшити життя людини: двоє широких дверцят – для простоти доступу в салон, чотири зручних крісла з підлокітниками – для комфортної посадки і відпочинку в дорозі. Концепт-кар PEUGEOT Ion оснащувався електромотором потужністю 20 кВт і пакетом нікель-кадмієвих батарей.

PEUGEOT TULIP (1996): піонер каршерінга

Безкоштовний, індивідуальний, громадський міський транспорт – або TULIP, який дебютував в 1996 році – був народжений навколо ідеї примирення трьох стихій: міста, автомобіля, навколишньої природи. Сміливий проект даного концепт-кара вийшов далеко за межі лише одного транспортного засобу. Так, ідея TULIP передбачала створення цілої мережі транспортних засобів, які можна взяти напрокат для поїздок по місту. Передбачалася навіть централізована система, яка використовувалася для управління і бронювання електромобілів, а також виставлення рахунків абонентам. Сьогодні це називається каршерінг.

PEUGEOT Touareg (1996): відпочинок в стилі «4х4» і обов’язково з електроприводом

Концепт-кар PEUGEOT Touareg, презентований на Паризькому Автосалоні 1996 року, являв собою повноцінний позашляховик з рядом унікальних особливостей. По-перше, він мав відкритий кузов, що обіцяло водієві і пасажирам незабутні поїздки і активний відпочинок під відкритим небом. По-друге, концепт-кар міг запропонувати безшумний і екологічно чистий рух, без шкідливих вихлопних газів. Адже основним двигуном PEUGEOT Touareg був електромотор потужністю 35,5 кВт, який працював від гібридного нікель-кадмієвого акумулятора, розташованого в спинках передніх сидінь. По-третє, концепт-кар також був оснащений одноциліндровим двигуном внутрішнього згоряння, який використовувався для приводу генератора і формування електроенергії – підзарядка тягового акумулятора, живлення основного електромотора. З урахуванням запасу палива в 15 літрів, система «мотор-генератор» могла забезпечити автономний запас ходу в 300 км: у результаті PEUGEOT Touareg дозволяв без проблем здійснювати навіть далекі подорожі. Унікальний концепт-кар став ідеальним прикладом, коли в одному автомобілі об'єдналися активний відпочинок, далекі поїздки, і турбота про природу.

PEUGEOT edoll та PEUGEOT Bobslid (2000): нове бачення міської мобільності

У 2000 році на Паризькому Автосалоні Бренд PEUGEOT представив відразу чотири концепт-кара з футуристичним дизайном. Всі вони відображали одну тему: «2000 рік і міська мобільність». Причому з чотирьох концептів відразу два мали електропривод, чим заглядали далеко в майбутнє.

Концепт-кар PEUGEOT e-doll пропонував можливість перевезення трьох людей і приводився в рух парою електромоторів, взятих безпосередньо з електро-скутерів PEUGEOT. У свою чергу, PEUGEOT Bobslid також являв собою 100% електричний концепт-кар, і також пропонував тримісний салон (одне центральне сидіння плюс два задніх). Однак він оснащувався відразу 40 електромоторами, які були вбудовані в чотири провідних колеса, а управління здійснювалося за допомогою джойстика.

PEUGEOT BB1 (2009): сміливий експеримент на тему електричного сіті-кара

У 2009 році на автосалоні у Франкфурті, Бренд PEUGEOT представив концепт 100% електричного міського автомобіля під назвою BB1. Концепт-кар BB1 довжиною всього 2,5 м розрахований на розміщення чотирьох людей – таким чином, модель була ідеально пристосована для використання в умовах щільної міської забудови. Дуже компактний і надлегкий (600 кг) концепт-кар ВВ1 отримав карбоновий кузов, а його тяговий акумулятор типу «Літій-Іон» гарантував запас ходу близько 100 км, чого цілком достатньо для рядових щоденних міських поїздок.

PEUGEOT EX1 (2010): електромобіль із захоплюючими характеристиками

Повністю електричний концепт-кар PEUGEOT EX1 був розроблений в 2010 році – на честь 200-річного ювілею Бренда PEUGEOT. Двомісний родстер з футуристичним стилем і оригінальною архітектурою, звичайно ж, хвилював свідомість і обіцяв захоплюючі відчуття від водіння. І це виявилися далеко не порожні обіцянки: концепт-кар PEUGEOT EX1 розганяється від 0 до 100 км/год всього за 2,24 секунди, а також здатний досягати максимальної швидкісті в 260 км/год всього за 5,1 секунди. Настільки вражаючі характеристики є результатом ідеально-вивіреної аеродинаміки, надлегкої конструкції, а також двох електромоторів сумарною потужністю 250 кВт (або 340 к.с.) – вражає! Феноменальна швидкість була реально доведена в справі: електричний концепт-кар PEUGEOT EX1 встановив шість світових рекордів, які зафіксувала Міжнародна Автомобільна Федерація.

PEUGEOT SUV e-2008 (2019): новий електричний кросовер для масових продажів

Новий компактний електричний кросовер PEUGEOT e-2008, світовий дебют якого пройшов в 2019 році, являє собою ультрасучасну інтерпретацію універсальності у використанні і багатого досвіду минулих напрацювань Бренда. Новинка пропонує розміри повноцінного кросовера, а також відрізняється своєрідним стилем, де «читається» сила і динаміка. Захоплюючі враження від салону PEUGEOT i-Cockpit® 3D підтримані високотехнологічним обладнанням, що робить новинку одним з кращих прикладів втілення «ноу-хау» Бренда. Перший 100% електричний кросовер PEUGEOT дарує водієві кардинально нові відчуття від їзди: безшумна робота електромотора, відсутність вібрацій, вільний в’їзд в «зелені» зони (з обмеженим доступом тільки для електромобілів). Пропонуючи запас ходу в 320 км, згідно з вимірами за правилами WLTP, а також електромотор з потужністю 100 кВт (136 к.с.) і крутний момент 260 Нм, новинка гарантує надихаючу динаміку, першокласне прискорення, можливість здійснювати навіть тривалі поїздки. Будьте впевнені: електромобіль PEUGEOT e-2008 подарує задоволення від водіння, яким завжди славилися автомобілі Бренда!