X

EuroNCAP враховуватиме наявність фізичних кнопок при оцінці рейтингу безпеки

Новые правила вступят в силу в январе 2026 года

Широке використання в сучасних автомобілях величезних екранів та відмова від фізичних кнопок управління може негативно позначитися на рейтингу безпеки. З січня 2026 року EuroNCAP зніматиме бали за відсутність певних традиційних органів управління. Зокрема, нові правила випробувань вимагають наявності кнопок, підрульових перемикачів або циферблатів для п’яти функцій. Надалі цей перелік розширять.

На думку експертів EuroNCAP, вже з січня 2026 року в автомобілі мають бути фізичні елементи управління покажчиків повороту, аварійної сигналізації, звукового сигналу та двірників. Також водій повинен мати можливість за потреби натиснути кнопку системи екстреного виклику eCall. Ця функція вже кілька років є обов’язковою у Європейському Союзі. У разі серйозної аварії eCall автоматично набирає номер місцевої служби екстреної допомоги.

Зі слов директора зі стратегічного розвитку EuroNCAP Метью Ейвері, запровадження нових правил має підштовхнути автовиробників до повернення до традиційних кнопок та ручок. Засилля дисплеїв змушує водіїв відволікатися від дороги та переміщатися численними підменю інформаційної системи, що відбивається на безпеці руху. Тоді як кнопки та ручки, що знаходяться на своїх звичних місцях, водій може знаходити на осліп.

Читайте також:
У нових Lexus стане легше дихати завдяки новій системі Nanoe X

Зобов’язати виробників повернутися до кнопок та ручок на законодавчому рівні міг би Європейський Союз. EuroNCAP може сприяти цьому лише шляхом посилення правил краш-тестів. Комітет робить ставку на зацікавленість виробників у досягненні максимального п’ятизіркового рейтингу безпеки.