Фестиваль «Леополіс Гран Прі» чекає на гостей
У рамках фестивалю «Леополіс Гран Прі» у центральному Парку Культури відбудеться виставка старовинної та екзотичної автомототехніки. У п’ятницю, 3 червня, о 10 ранку розпочнеться реєстрація учасників. А з 12 до 21 години у Парку Культури проходитиме виставка ретроавтомобілів. О 17:00 учасники зможуть взяти участь у «Конкурсі елегантності» і продемонструвати унікальні убори минулих років.
У суботу, 4 червня, на знаменитій трасі «Львівський трикутник» з 9 до 15 години відбудуться заїзди ретроавтомобілів у різних класах. На дистанції в 3041 метр учасники перегонів зможуть продемонструвати свою майстерність керування старовинними авто, причому, головним критерієм є не час проходження маршруту, а чітке дотримання ліміту швидкості, максимальне значення якого не перевищує 50 км/год.
Увечері на учасників «Леополіс Гран Прі» та гостей свята чекає концерт музичних колективів «ТНМК» та «Пікардійська терція» (21:00-22:00), а також гурту «Командорська вечірка».
У неділю, 5 червня, всі охочі зможуть відвідати виставку ретроавтомобілів, яка працюватиме з 11 до 18 години. Всі три дні відвідувачі матимуть змогу взяти участь у тематичних конкурсах та лотереях, послухати музичну програму тощо.
Львівський міжнародний фестиваль «Леополіс Гран Прі» проводять щорічно з 2011 року. Організатори відродили історичні автомобільні перегони трасою «Львівського трикутника» – вул. Вітовського, пл. І. Франка, вул. Стрийська, Гвардійською (тепер Героїв Майдану.
Історія «Леополіс Гран Прі»
Перші кільцеві перегони вулицями Львова стартували 8 вересня 1930 року. Через характерну форму траси вони дістали назву «Львівський трикутник». Траса пролягала вулицями Вітовського, площею І.Франка, Стрийською та Гвардійською. Траса без змін збереглася до наших днів. Порівняно з європейськими змаганнями того часу «Львівський трикутник» мав низку цікавих особливостей, які потребували від гонщиків максимальної уваги та граничної концентрації. Йдеться про наявність на значній частині маршруту (близько 800 м) трамвайної колії, слизької бруківки та значних перепадів висот. Змагання організовано на зразок кільцевих перегонів в Монте-Карло – Гран-Прі Монако, що стартували у 1929 році, лише за рік до львівських. Уже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові здобули міжнародне визнання, а з 1932 року дістали назву та статус Гран Прі. Цікаво, що це єдині змагання такого рівня, названі не на честь країни, а на честь міста. У Гран Прі Львова брали участь чимало легендарних гонщиків, зокрема німці Ганс Штук і Рудольф Караччіола, французи П’єр Вейрон і Аннетт Троянд-Ітье, італійці Ренато Балєстреро і Вікторія Орсіні, австрійці Максиміліан Хардегг і Ганс Чайкофф, чехи Бруно Сойка і Ян Кубічек. У зв’язку з економічною кризою і подіями в політичній сфері в 1934 році перегони скасували. Усі спроби відновити їх пізніше не мали результату, оскільки Європа наближалася до війни. Після її закінчення про Гран Прі Львова вирішили не згадувати – нова влада болісно ставилася до всього доброго, що мало місце в історії «дорадянського» періоду.
Репортаж і результати минулорічного заходу можна подивитись у матеріалах «Фестиваль Leopolis Grand Prix 2015 відбувся у Львові» та «Оголошено результати Leopolis Grand Prix 2015».