X

Головний електромобіль в історії знімають із виробництва (це не Tesla і не Nissan)

Со всех сторон нам рассказывают о том, что электромобили только начинают свой путь. Но некоторые из них его уже завершают

Сьогодні вже немає нічого незвичайного в електромобілях, хоча вони, як і раніше, не займають більше кількох відсотків ринку. Проте активна реклама і слова товариша “я от собі замовив биту Tesla” роблять свою справу: нам здається, що електрокари всюди. Але так було не завжди — хтось все це почав, адже так?

Mitsubishi i-MiEV — не перший електромобіль на Землі (це авто запізнилося більше ніж на сотню років), але саме японський сіті-кар виявився першою масовою моделлю на 100-відсотковій електротязі. Ви могли б собі купити один із таких, якби дуже захотіли. У продаж електромобіль Міцубісі надійшов у 2009 році. Перший Ніссан Ліф вийшов на ринок приблизно через рік.

Про що ми тут взагалі говоримо? Mitsubishi i-MiEV припиняє свою історію — маленький електромобіль знімають з виробництва. Це зроблять до березня 2021 року. У охочих придбати якоюсь мірою культовий електрокар є для цього приблизно півроку.

Тираж, який перевищує 10 000 одиниць, не зрівняється з показниками того ж Nissan Leaf, статистика якого вже перевалила за 500 000 проданих авто. Однак саме модель Міцубісі дала нам це поняття — масовий електромобіль. Якщо дозволите таку зухвалість, всі сучасні автомобілі Тесла зобов’язані своїм успіхом маленькому японському EV, який підготував покупців до нового виду персонального транспорту і доволі голосно заявив про електрику в сегменті масових авто.

Mitsubishi i-MiEV йде, адже він з’явився за часів експериментів і зухвалої інженерної думки. Тоді технології не давали змоги забезпечити користувачів гідним запасом ходу. Автомобіль міг подолати трохи більше ніж 100 км на одній зарядці за допомогою 16-кіловатної батареї. Сьогодні ці цифри не можна назвати конкурентними, тому i-MiEV завершує цілу епоху світового автопрому.

Читайте також:
Электромобили Tesla продолжают рассыпаться на ходу: на этот раз Model X лишилась крыши

Примітно, що крім безпосередньо “зеленого” стилю водіння незвичайна модель Mitsubishi продемонструвала новий підхід у компонуванні для автомобілів, при якому в доволі компактному кузові вдається організувати відносно просторий салон всередині завдяки компактній силовій установці і відсутності традиційної трансмісії. Такий підхід сьогодні дедалі частіше знаходить застосування саме в електромобілях. Свого часу i-MiEV також виробляли під іменами Citroen C-Zero і Peugeot iOn.

136