X

Jaguar Land Rover всерйоз взявся за двигуни, що працюють на водні — коли чекати на нові моделі?

”Автоцентр” уже писав раніше про те, що компанія Jaguar Land Rover (JLR) планує розробити і випустити кросовер із двигуном, що працює на водні. А тепер же компанія приступає до серйозного дослідницького проекту водневої енергетики з метою розробки версій своїх більших автомобілів, що працюють на водневому паливі.

Автомобілі на паливних елементах, а саме так правильно називати цю технологію, не є нововведенням, але поки що мало поширені. Проте, електромобілі стають дедалі популярнішими, а екологічні норми щороку посилюються, що змушує автовиробників розробляти і впроваджувати нові технології. Так, наприклад, у Великій Британії продаж автомобілів із ДВЗ можуть заборонити вже в 2035 році. Тому автомобільним компаніям знадобляться нові альтернативні варіанти силових установок, все ж таки  не електромобілями єдиними.

У JLR назвали водневий проект Project Zeus і реалізовують його спільно з інженерними компаніями UKBIC, Delta Motorsport і Marelli Automotive Systems. Початковий етап передбачає розробку силової установки, якою можна було б оснастити невелику модель — Range Rover Evoque. Нове покоління цього кросовера має з’явиться приблизно через 5 років, і цілком ймовірно, що одна з його модифікацій буде з приводом від паливних елементів.

Якщо проект виявиться успішним, то слідом за Evoque ми побачимо водневі Range Rover, Range Rover Sport і Range Rover Velar. І це може трапиться вже в найближчому десятилітті. У JLR роблять ставку на силові установки на паливних елементах ще й тому, що повнорозмірні позашляховики RR на електротязі будуть занадто важкими – адже для забезпечення динамічних якостей і дальності ходу їм знадобляться батареї великої ємності (а отже розміру і ваги). Тоді як заправка автомобіля на паливних елементах воднем займає кілька хвилин, що можна порівняти з заправкою бензином або дизелем. Однак заправна інфраструктура для таких машин поки ще не дуже розвинена. Серед інших особливостей водню варто відзначити його вибухонебезпечність, а отже необхідність спеціального балона для його зберігання. Та й компонування таких силових установок щільне і не найпростіше.

Приєднання JLR до досліджень у сфері водню пов’язане з відродженням інтересу до цього палива та інвестицій у нього: за останні кілька місяців у всій Європі було оголошено про численні проекти з виробництва “зеленого” водню. Сам водень можна отримувати різними способами, зокрема екологічно чистими. Наприклад, за допомогою електролізу, розщеплюючи морську воду (електроліз водних розчинів солей). До того ж у ЄС вже розробили план із впровадження екологічно чистого водню, розписаний якраз на найближчі десять років. Отримання водню за допомогою відновлюваних джерел енергії зробить його більш конкурентоспроможним, а отже, може підштовхнути автоіндустрію до його більшого застосування.

Утім, підштовхують один одного і самі автовиробники, адже Toyota випускає Mirai, Honda модель Clarity, а Mercedes-Benz нещодавно презентував GLC F-CELL. Очевидно, найближчі кілька років покажуть, чи буде автоіндустрія активно рухатися в цьому напрямку.