Яким був найкрасивіший автомобіль Studebaker
Цього дня, 9 грудня 1963 року, відома фірма Studebaker випустила на своєму заводі в Саут-Бенд (США) свій останній автомобіль – знамените купе Avanti.
У лютому 1961 року компанію очолив новий президент – Херрі Ігберт. Він вирішив, що для підняття іміджу фірми потрібно випустити нову ефектну модель. Хоча компанія мала своє дизайн-бюро, він запросив відомого стиліста Раймонда Леві, і той швидко взявся до справи. Щоб зробити абсолютно новий автомобіль, не було часу і коштів. Так що шасі взяли від колишньої моделі – Larc, а двигун V8 – від іншої, Golden Hawk (4,7 л; 240 к. с.). Він дозволяв розвивати швидкість до 210 км/год.
А ось дизайн вийшов чудовий. Чотиримісна машина мала довгий капот і коротку задню частину. Такі авто спортивного стилю американці називали Cola-bottle Shape, бо формою вони чимось нагадували пляшку «Кока-Коли». І не випадково Леві намалював її на ескізі машини.
Автомобіль мав надзвичайні передні крила – гострі, сильно виступаючі вперед. А решітки радіатора не було взагалі – повітря надходило до мотора крізь вузьку щілину під бампером. І ще: заднє скло було незвичайно похилим і сильно вигнутим.
Кузов вирішили робити зі склопластику. Його замовили провідній фірмі у цій галузі – Molded Fiberglass Products Co. (штат Огайо). Однак виникли проблеми з надійним кріпленням його на шасі, і випуск машини дещо затягнувся. Прототипи були готові до Нью-Йоркського автосалону (квітень 1962), а серійні авто з’явилися лише в червні. Тому машину позиціонували як модель 1963 року.
Але й надалі випуск машини йшов повільно. І багато потенційних покупців, не дочекавшись черги, купували автомобіль у конкурента – машину Chevrolet Corvette, теж із пластмасовим кузовом. У 1963 модельному році продали лише 3834 автомобіля Avanti, а наступного і того менше – 809. І випуск їх фірма Studebaker припинила.
Але на цьому історія не закінчилась. Два підприємці, один із яких – колишній регіональний дилер фірми, викупили прес-форми кузова, шасі та комплектуючі. А двигун (5,4 л) запозичили у пластмасового “братця” – Corvette. І 1965 року організована ними фірма Avanti Motor Corp. стала випускати в Канаді машини, що зовні не відрізняються від прабатька. Втім, і вони особливого успіху не мали.