X

Карантин на користь: світовий рівень викидів CO₂ відчутно знизився

Очищение воздуха от вредных загрязнений стало положительным эффектом от вынужденной остановки промышленных предприятий по всему миру

Журнал Nature опублікував звіт науково-дослідної організації Global Carbon Project про вплив пандемії COVID-19 на глобальний рівень викидів вуглекислого газу.

За даними дослідників, введення карантину і скорочення в результаті цього використання всіх видів транспорту, а також зупинення промислових підприємств дали позитивний ефект. Зокрема, денні показники світового рівня викидів вуглекислого газу скоротилися в середньому на 17%, а в окремих країнах – на 26%.

Читайте також:
На каком месте у нас экология?

Але найбільший ефект зафіксовано в транспортному секторі, який генерує п’яту частину (20.6%) світового СО2. Тут падіння становило 36%, що в глобальних масштабах забезпечило зменшення рівня СО2 на 43%. Викиди від промислових підприємств знизилися на 19% від середніх значень 2019 року. Скорочення авіаперельотів дало ефект в мінус 60%. Енергетичний сектор згенерував на 7.4% менше вуглекислого газу.

У дослідженні зазначено, що, незважаючи на посилення екологічних норм і зростання популярності електромобілів, обсяги шкідливих викидів в транспортному секторі до карантину продовжували зростати. Багато в чому на це могло вплинути дуже токсичне виробництво компонентів для електричного транспорту.

Ґрунтуючись на наявній статистиці, організація зробила прогноз. З урахуванням зняття обмежень з середини червня, світовий рівень викидів СО2 зменшиться на 4%. Ну, а якщо хоча б деякі обмеження протримаються до кінця року, ця цифра становитиме 8%.

Читайте також:
В Украине задумались о производстве электромобилей: какие шаги предприняли

Але є й інша думка. Так, YourParkingSpace пов’язує скорочення шкідливих викидів аж ніяк не з обмеженнями, а з популярністю електричного транспорту. Дослідники вважають, що після пандемії люди просто не захочуть купувати автомобілі з ДВЗ. Такої самої думки дотримується і головний виконавчий директор Volvo Хокан Самуельссон. При цьому він відзначає в цьому важливу роль політиків. Вони мають “витрачати кошти на просування нових технологій, а не старих”.

У цій ситуації, знову ж таки, не варто недооцінювати шкоди електротранспорту для навколишнього середовища. Виробництво і видобуток необхідних компонентів набагато токсичніші порівняно з авто на ДВЗ. Варто також враховувати подальшу утилізацію транспортних засобів.

Але хоч там як, нині зарано робити гучні висновки. Для об’єктивної оцінки транспортного сектору і його впливу на викиди шкідливих речовин, кількість електромобілів має зрівнятися з ДВЗ. Виробники поки що не здатні забезпечити такі виробничі потужності.