X

Комерційний транспорт: ремонт та запчастини

У владельца даже небольшого коммерческого автопарка свои понятия о сервисе, ремонте и запчастях. Главный критерий — чтобы "рабочая лошадка" простаивала в ремонте как можно меньше времени. Как выбирать СТО и где покупать запчасти?

І світові, і українські тенденції такі, що корпоративні автопарки збільшують пробіг своїх машин до списання. Навіть найуспішніші компанії вже відступають від колись стандартного терміну 3 – 5 років до більшого віку рухомого складу. І відповідно, їхні автомобілі після завершення офіційної гарантії виробника уходять від дилерського сервісу до незалежних майстерень. Що вже тоді говорити про малий бізнес, в парках якого працюють один-два буси або фургончики?

Додайте сюди ще той факт, що велика частина корпоративних автомобілів в Україні працює у глибинці або взагалі у сільській місцевості з її розбитими дорогами. Тому питання якісного в усіх сенсах сервісу з роками набуває все більшого значення. Отже, де ремонтувати легкі комерційні автомобілі і купувати запчастини до них?

Два в одному

Найпростіша відповідь на це питання така: там, де обидві речі – і ремонт, і запчастини – можна отримати в одному місці. Щоб за якість деталі і якість ремонту відповідав хтось один. Як приклад відразу згадується мережа майстерень компанії Bosch, яка має понад 100-літній досвід обслуговування автомобілів. Чому такі СТО хороші для малої комерційної техніки?

– Відповідальність. Власнику корпоративного транспорту важливо, щоб проблема була усунена за один візит на СТО і не виникала знову. Авторитетні мережеві майстерні дають гарантію на свою роботу, в їхніх інтересах відразу зробити все якісно. Важливо, що мережа фірмових СТО (більше 100 станцій) покриває усю територію України, і скрізь можна отримати сервіс передбачуваного рівня.

– Окремий менеджер. Якщо говорити про Bosch Car Service і Bosch Diesel Service, на них зазвичай є окремий менеджер по корпоративним клієнтам, який погоджує з власником комерційного транспорту час візиту, терміни обслуговування і ремонту, замовлення запчастин. Це допомагає скорочувати час простою машини і завдані цим збитки. Самі керівники майстерень говорять, що корпоративний клієнт для них завжди у пріоритеті.

– Персонал. На авторитетних мережевих СТО працюють навчені кваліфіковані майстри з високою зарплатнею. Вони не тільки глибоко розбираються в конструкції автомобіля, але й відрізняються відповідальним ставленням до роботи. Це мінімізує вплив людського фактору на якість ремонту.

– Діагностика. Тільки в найсучасніших майстерень є всі засоби діагностики і програмне забезпечення для цього. Наприклад, «бошівська» програма ESI[tronic] містить дані для діагностики і контролю систем більшості автомобілів, що знаходяться в експлуатації, включаючи актуальні моделі провідних автовиробників. Точна і швидка діагностика економить час і виключає непотрібні роботи з пошуку несправностей.

– Можливості ремонту. Найкращі СТО можуть відремонтувати те, що майстерні не такого високого рівня відправлять в утиль. Наприклад, у цехах Bosch Diesel Center капітально ремонтують найскладніші форсунки системи Common Rail, підтверджуючи якість відновленого вузла повноцінною гарантією. Те саме з іншим головним болем власників дизельної техніки – паливними насосами високого тиску. Не доведеться везти їх в ремонт на спеціалізовану фірму, ПНВТ капітально відремонтують там, де його проблеми було діагностовано і де його було демонтовано з автомобіля.

– Програми лояльності. Незважаючи на належність одному бренду, кожна майстерня такої потужної незалежної сервісної мережі як Bosch Service має право на індивідуальну роботу з корпоративними клієнтами. Часто для них  встановлюють додаткові знижки на нормо-годину і на запчастини.

– Запчастини. Ще один козир потужного мережевого автосервісу – відсутність проблеми пошуку якісних запчастин і оперативність їх постачання. Подібні майстерні мають перевірених постачальників, від яких отримують поставки замовлених деталей кілька разів на день. А з іншого боку, завдяки програмам лояльності для корпоративних клієнтів навіть для старих автомобілів тут можуть бути доступні якісні нові запчастини (принаймні, на Bosch Service це саме так).

Запчастини для комавто

Тема запчастин для легкої комерційної техніки варта того, щоб поговорити про неї особливо. Бажання власника машини зекономити на запчастинах зрозуміле, але треба розуміти й те, що на «робочих конячках» агрегати працюють в особливих умовах. Часто з корпоративним авто поводяться недбайливо, що створює додаткові навантаження на деталі. Не рідкість перевантаження, агресивний стиль їзди та зловживання динамічними можливостями, що теж прискорює знос певних груп деталей, на яких точно не можна економити. Одні буси працюють здебільшого на заміських трасах, годинами тримаючи високу швидкість, інші з ранку до ночі штовхаються у міських заторах – і це теж накладає свою специфіку на характер зносу, відмов та поламок.

Перед купівлею запчастин особливе значення має технічне оснащення СТО, яка замовлятиме нові деталі для клієнта. Адже для правильного замовлення запчастин крім діагностичних сканерів буває потрібне більш складне обладнання. Наприклад, в «Бош Дизель Центрах» паливну апаратуру дизелів перевіряють на тестувальних стендах. Форсунки та паливні насоси перевіряють робочим тиском (до 2000 бар), про стан розпилювачів судять за формою конусу розпилювання в реальних умовах роботи. Це дає змогу прийняти правильне рішення щодо потрібних запчастин, вартості ремонту та його доцільності. Але через свою ціну такі стенди не доступні дрібним майстерням, тому їхні клієнти часто переплачують через недостатньо точну діагностику.

Дизельна тема дуже актуальна для власників легкого комерційного транспорту, адже традиційно велика частина таких машин дизельні. І саме проблеми з паливною системою дизелів є одним з найчастіших приводів їх звернення до СТО. Сучасні дизелі доволі складні, вони мають високотехнологічні компоненти, які коштують недешево. Але економити на них треба дуже обережно: можна легко натрапити якщо не на відверту підробку, то на деталь, яка прослужить в кілька разів менше належного.

Отже, на фоні вищеприведених нюансів і варіантів вибору запчастин можна порадити одне: купувати деталі краще там, де можна отримати професійну консультацію. І там, де ці деталі на машину встановлять. Все це стане запорукою тому, що автомобіль працюватиме безвідмовно і зароблятиме для вас гроші з мінімальними перервами на обслуговування.

Деталі першої необхідності

Безвідмовність і витривалість комерційного транспорту визначається якістю запчастин-«расходников». Це стосується і легких фургончиків на шасі легковиків, і вантажних машин на кшталт популярних VW Transporter. Важливо розуміти, що найчастіше неякісна деталь не просто прискорено зношується сама – вона шкодить і сусіднім. І врешті-решт економія на одній запчастині призводить до ремонту цілого вузла або агрегату.

Гальма. Витратні деталі гальмівної системи – це в першу чергу колодки та диски. Важливо, щоб якості цих деталей були узгоджені, щоби ефективність гальмування була штатною і зношення відбувалося синхронно. Так, надто «довговічні» колодки призводять до передчасного зношення дисків. Або неузгоджені матеріали будуть супроводжувати гальмування неприємним рипінням. Тому є сенс купувати і гальмівні диски, і колодки однієї марки, як це пропонує компанія Bosch.

Фільтри. Спокуса зекономити на фільтрах (мастила, повітря і палива) призводить до того, що двигун починає отримувати повітря, паливо і оливу з абразивними включеннями. Через це в умовах комерційної експлуатації  силовий агрегат передчасно зношується, а капітальний ремонт за ціною неспівставний з вартістю найдорожчого фільтра. Крім того, наприклад, оскільки контрафактний паливний фільтр зазвичай виробляє свій ресурс до регламентного строку, автомобіль може зупинитися просто у дорозі.

Привідні ремені. Досвідчені водії комерційної техніки чули чимало історій про «загинання» клапанів через обрив ременя ГРМ, але число бажаючих придбати дешеві паси no name все одно не зменшується. З іншого боку, обрив ременя приводу генератора чи ГУР обіцяє купу неприємних клопотів просто у дорозі.

Впорскування палива (інжектор). Паливні насоси та форсунки – компоненти конструктивно непрості і тому недешеві, але саме через їхню складність варто купувати лише найбільш якісні з них. Дешеві аналоги вийдуть з ладу набагато раніше, та ще й можуть подарувати такий сюрприз безпосередньо у дорозі, коли машина прямуватиме маршрутом, з пасажирами або вантажем.

Акумуляторна батарея. Сенс купувати фірмову АКБ від відомого світового бренду – відразу у кількох позиціях. Перш за все, реальні характеристики якісної батареї відповідатимуть заявленим, а значить, комерційному бусу гарантований надійний запуск у морози. А по-друге, правильний акумулятор прослужить на рік-два довше, аніж дешевий аналог, виробник якого зекономив на кількості свинця і технології виготовлення решіток.


Євген Шкорубський (БАС «Автотехніка» Біла Церква)

 – Власник корпоративного автопарку має декілька варіантів щодо вибору місця обслуговування своєї техніки: авторизований сервіс, власна майстерня, незалежні СТО. У випадку з майстернями БошАвтоСервіс корпоративні парки мають додаткову зручність у тому, що мережею вкрита вся територія України. Дуже важливі зручності із замовленням якісних запчастин, та й інші переваги вагомі: це і прогнозовані терміни ремонту, і можливість роботи за безготівковим розрахунком з ПДВ, і відстрочення платежів. З іншого боку, я думаю, що корпоративний клієнт для автосервісу – це майже завжди пріоритет. Оскільки це прогнозований та зрозумілий спосіб завантажити свої виробничі потужності.