X

Липучка або шипи: яка зимова гума краща і в чому її основні відмінності

Експерти «Автоцентра», як і багато досвідчених водіїв, добре знають, що перевзувати машину в зимові шини потрібно не з приходом морозів, а набагато раніше. Адже дорога може виявитися слизькою навіть за «плюсу» на градуснику. Фахівці з безпеки називають температуру +7о +8о С як граничну, за якої ще можна їздити на «літі».

Коли переходити на зимові шини

Так склалося, що багато автомобілістів вважають достатніми для мокрих осінніх доріг хороші літні шини, оскільки вони ефективно знижують ризик аквапланування. Але треба пам’ятати про необхідність зміни гуми на зимову до заморозків. Оскільки саме осінньо-зимове міжсезоння – найскладніший і навіть найнебезпечніший для водіння період. Саме тоді дорожнє покриття може бути слизьким в одних місцях, просто мокрим в інших і навіть сухим в третіх, а це дуже підступна ситуація.

Численними випробуваннями та статистикою підтверджено, що основним критерієм для зміни шин на зимові має бути погода, а не дата у календарі. А ось вибір між шипованими чи нешипованими зимовими шинами – це великою мірою питання особистих уподобань водія.

Вищий рівень безпеки – шипована шина

На обледенілому дорожньому покритті альтернативи шипам просто немає, особливо коли йдеться про екстрену зупинку автомобіля. Високі показники зчеплення шипованої гуми особливо важливі у м’яку зимову погоду, коли дорога вкрита шаром льоду, а температура близько 0°С. Ці умови найбільш типові саме для української зими.

У таких умовах фрикційні (нешиповані) зимові шини можуть ковзати по льоду. Однак зниження температури до –10°С і нижче вирівнює цю різницю у зчепленні між двома типами покришок. Нешиповані шини також показують відмінний результат стійкості і керованості на сухих дорогах без снігу, а також в сльоту і снігопад.

Лідери у сегменті шипованої гуми

Безумовним лідером та законодавцем на ринку «шипування», не один рік, а то й десятиліття є бренд Nokian. Чого вартий їхній полігон у Фінляндії, де створені максимально екстремальні умови для тестування новинок. До речі, Bridgstone кілька років тому неподалік теж збудував свій полігон, де японська компанія намагається повернути свої колись втрачені позиції.

Напередодні нинішнього сезону проводилися чергові порівняльні тести «шипувань» та «липучок», тож на льоду все ясно, лідер очевидний. А ось на снігу, мокрому і сухому асфальті все вже зовсім інакше. Закріпила свою високу позицію модель Goodyear Ultra Grip Ice 2, яка вже не перший рік є лідером продажів, а позитивні відгуки на сайті Autoshini.Com, яких майже сотня лише підтверджують це.

Goodyear Ultra Grip Ice 2

Збираючись вибрати нешиповані зимові шини, потрібно обов’язково переконатися, що склад гумової суміші та конструкція даної моделі шини відповідають погодним умовам у вашому регіоні. Наприклад, існують так звані центральноєвропейські фрикційні шини.

Плюси:

  • забезпечують чудове зчеплення з мокрою поверхнею

Мінуси:

  • на слизькій дорозі частково втрачає зчеплення.

Однією із позитивних характеристик нешипованої гуми справедливо вважається низький рівень шуму та кочення. Незважаючи на те, що шумність більшості сучасних шипованих шин невисока, вони, як і раніше, не можуть конкурувати з тихими фрикційними зимовими моделями. Крім того, низький опір коченню нешипованих шин допомагає водію заощадити паливо.

Беручи до уваги складну економічну ситуацію, кожен автовласник намагається заощадити, але тут палиця з двома кінцями. Економія головний ворог безпеки. Бюджетні колеса через 1-2 роки втрачають у своїх властивостях. Корейські моделі шин, яких в останні роки дуже багато, не настільки схильні до таких змін. Якщо ви фанат корейського погляду на ціну і якість, то варто розглянути новинку 2022 року – Hankook Winter I*Cept RS3 W462. Як показує статистика продажу та кількість відгуків на сайтах порівняння цін, це практично топ 2022 року.

Hankook Winter I*Cept RS3 W462

Одним словом, з багатьох причин рекомендується не купувати екзотичні моделі, а віддавати перевагу лідерам продажу. Зокрема, головна проблема, з якою стикаються недосвідчені водії, – у разі пошкодження або виходу з ладу одного колеса є можливість докупити добре відому шину, тоді як у непопулярних моделей продаж розпаровки не передбачено.

Вибір шин під ваш стиль їзди

Вирішуючи, які шини обрати на зиму, варто спочатку проаналізувати свій стиль їзди. Водіям, чию поведінку за кермом можна охарактеризувати як стриману, чудово підійде зимова гума без шипів. Але в такому випадку на слизькому дорожньому покритті доведеться сильніше уповільнюватися і бути обережнішим при вході в повороти.

Водіям без великого зимового досвіду краще обрати шиповані шини. З їхньою більш ефективною чіпкістю вони забезпечать безпеку при різких маневрах у складних погодних умовах. Крім того, шини шиповані також рекомендовані для старих моделей авто, не оснащених ефективними електронними системами безпеки.

І все ж, хоч шипована гума дає деяку додаткову свободу при маневрах узимку, основну відповідальність за безпеку автомобіля на дорозі несе водій. Тому при плануванні поїздки потрібно враховувати погодні умови, і якщо вони складні, відводити більше часу на дорогу. Обмежена швидкість та особлива обачність на кожному перехресті відповідно до реального стану дорожнього покриття допоможуть уникнути неприємностей. На які, як відомо, така щедра зимова дорога.

Старі шини небезпечно використовувати зимою

Виймаючи восени свої зимові шини з далекого кута гаража або з іншого місця зберігання, ретельно перевірте їхній стан. Вимоги до зимових покришок суворіші, ніж до літніх, і наслідки якихось дефектів узимку можуть мати сумні наслідки – навіть якщо за кермом буде досвідчений водій. Насамперед важлива глибина протектора зимової шини: якщо вона менше 4 мм, експлуатувати таке колесо не можна. Те саме можна сказати про шипи, більша частина яких повинна бути присутня на своїх місцях.

Головний висновок:

  • шиповані шини забезпечують найвищий безпековий рівень на зимовій дорозі;
  • шипи неперевершені на обмерзлому покритті, особливо коли виникає позаштатна дорожня ситуація і потрібно екстрено зупинити машину;
  • свої найкращі якості шипи демонструють у м’яку зимову погоду;
  • шини без шипів у свою чергу хороші на сухих і незасніжених дорогах, так само як у зимову сякоть та снігопад;
  • нешиповані шини більш комфортні для водія та пасажирів;
  • вибір між шипованими і нешипованими моделями потрібно робити, виходячи зі свого стилю їзди.

Спокійним і досвідченим водіям підійдуть зимові шини без шипів, хоча на слизькій дорозі їм доведеться бути обережнішими в поворотах. Нетерплячим та недосвідченим водіям для впевненого руху взимку варто вибрати шиповані шини. З ними машина отримає більш точну керованість та стійкість навіть за різких маневрів у складних погодних умовах.