Тест-драйв Ducati Scrambler: у чому секрет популярності

Клас «скремблер» було виведено ще в далеких 1960-х на додачу до кафе-рейсерів. Його відрізняють гума подвійного призначення, коротка задня частина, широке і високе кермо, а також мінімальний набір додаткового оснащення. На такому мотоциклі можна ганяти лісами-полями, а також – їздити на роботу.

0

Компанія Ducati створила цей байк у 2015 році, прагнучи бути в тренді. Адже кафе-рейсери і скремблери останнім часом стають дедалі популярнішими.

Існує багато кастом-майстерень, що пропонують створити мотоцикл під ваше замовлення з дотриманням усіх канонів їх виробництва. Інженери Ducati отримали від своїх маркетологів завдання: розробити байк, щоб бути на модній хвилі і не втратити своїх клієнтів. Фантастика, але в 2015 році продажі Scrambler побили всі рекорди серед інших моделей марки!

Ducati Scrambler

Зовнішній вигляд і дизайн

Ducati ScramblerDucati у цьому плані завжди тримають високу планку. Абсолютна більшість їхніх останніх байків мають прекрасні пропорції та стильний дизайн. Скремблер – яскравий тому приклад. Чого вартий лише алюмінієвий бак з ідеальними зварними швами – анодований, а не фарбований! Задній ліхтар хочеться забрати додому і використовувати як нічник, бо він справді крутий. «Дизайн байка дуже стильний, – коментує зовнішність Скремблера Сергій Дозер, мій друг та засновник кастом-майстерні Dozer Garage. – Я би поміняв деякі дрібниці, наприклад, кермо, може ще дещо. Але загалом дуже класний байк. Дукаті вдалося створити справжній скремблер!»

 

Ducati Scrambler
Задній ліхтар хочеться забрати додому і використовувати як нічник, тому що він справді крутий.

Високий дизайн та стиль – це дуже круто, але не менш важливим для мотоцикла є його ходові характеристики. Отже, почнемо тест-драйв!

Двигун

Скремблер використовує 803-кубову L-подібну двійку повітряного охолодження, з двома клапанами на циліндр та типовим для Дукаті десмодромним газорозподільним механізмом. 75 к.с. потужності та 68 Нм крутильного – це небагато, але достатньо. Райдери, які вже мають досвід експлуатації мотоциклів  Дукаті, будуть вражені тихою роботою двигуна і м’яким зчепленням, багатодисковим у масляній ванні. Мені би на цьому мотоциклі хотілося бачити олдскульну суху трансмісію, де через кришку зчеплення видно, як крутитися корзина. Це класика від Дукаті, і тут вона була би доречною.

Ducati Scrambler
Італійці вміють зробити красивою навіть вихлопну трубу!

Хоч би там як, це класний двигун! Дуже сподобалася можливість маневрування в заторах. Хороший крутильний момент дає змогу рухатися без проблем на низьких обертах, не скидаючи передачу. Найкомфортніший режим – це 4-5 передача і оберти від 4000 до 6000. Італійці пишуть, що мотор можна крутити до 8000 об/хв, і там буде вам 75 «коней». Мені їх вистачало і на 5000 обертів, де реалізовано весь крутильний момент.

У КП – шість передач. Але остання, як на мене, зайва. Враховуючи мінімалізм скремблер-стилю і відсутність вітрозахисту, комфортна швидкість тут – 90 км/год. Ви навряд чи будете їздити на далекі відстані в режимі, коли шоста передача передбачає економію палива. Адже не для цього італійські інженери створили такий байк. Для комфортного подорожі грунтовками і асфальтом п’яти передач вистачає з головою.

Ще одна особливість КП – додаткові нейтралі між 6-ю і 5-ю, 5-ю і 4-ю, 4-ю і 3-ю передачами. Їх легко спіймати при пониженні, лампочка при цьому, звісно, не світиться. Для чого вони тут – загадка. Загалом, коробка працює добре, претензій не викликає, окрім цих «нейтралок». А ще довга перша передача – це кльово на бездоріжжі.

Передня підвіска – не регульована. Вона в міру жорстка на нерівностях, жодного разу не вдалося її пробити.  Задній моноамортизатор має регулювання жорсткості пружини. Ходи обох підвісок однакові – 150 мм, чого в повній мірі достатньо для їзди польовими дорогами та долання заторів, стрибаючи з бордюра на бордюр. Рухатися ґрунтовками і піском на широкій універсальній гумі – одне задоволення. Енергоємна підвіска дозволяє рухатися швидко, дійсно. А от вага байка – майже 180 кг. І через це маневрувати на малій швидкості незручно – як на дорозі, так і на офроуді.

Гальма Скремблера – чудові та інформативні, як у всіх мотоциклів Дукаті. Спереду встановлений величезний 330-мм диск з 4-поршньовим супортом, ззаду – 245 мм диск. Стокова ABS працює класно і не напружує раннім спрацьовуванням на офроуді. До речі, її можна відключати.

Комфорт

Пряма посадка на мотоциклі заряджає на хуліганство. Коли під тобою вешка від Дукаті, високе і широке кермо, а ззаду – 185-а шина Pirelli Scorpio MT60, хочеться робити на дорозі різні витівки. Кермо трохи обмежує під час їзди в міжрядді, це єдиний його недолік. Під час їзди в заторах вилізе інша проблема – жар в ноги і пах, адже задній циліндр – зовсім поруч. Припікає нормально!

Сідло мотоцикла в міру широке і жорстке. За день катання у мене жодного разу не виникло бажання присісти перепочити на чомусь іншому чи поміняти посадку. Пасажиру буде зручно, якщо у вас з ним тісні стосунки, але Скремблер не призначений для їзди з другим номером.

Ducati Scrambler
Під сідлом – акуратні горловини заливу техрідин і невеликий бардачок.

Проста і мінімалістична приборна панель добре показує лише швидкість, але цього вистачає. Вона має два тріпметри, термометр, годинник, тахометр, дає змогу налаштовувати яскравість. До речі, під сідлом є USB-зарядка. В ногу з часом!

Ducati Scrambler
Дисплей панелі проділів електронний, але монохромний. Найважливіший показник, звісно, – швидкість.

В розташуванні органів керування у мене виникла проблема лише з лівим перемикачем. Я довго не міг розібратися, як перемикається дальнє/ближнє світло, а аварійкою навчився користуватися, коли вже повернув байк у салон. Виявляється щоб її увімкнути потрібно затиснути лівий поворот і потримати 3 (три) секунди! Не дуже зручно якщо ви полюбляєте дякувати іншим учасникам дорожнього руху. Словом – італійці особливі!

Висновок

Стильний мотоцикл. Якщо ви хочете ретро-байк, але не бажаєте заморочуватися над власним кастомом і довіряєте смаку дизайнерів Дукаті – це ваш вибір. Прекрасний вибір для поїздок на роботу, за місто на пікнік, чи на Арт-платформу повейпити на палетах, з крафтовим бургером.

Ducati Scrambler

Двигун L-твін, з десмодромною системою газорозподілу, 2 клапани на циліндр, з повітряним охолодженням
Об’єм двигуна 803 куб. см
Потужність 75 к.с. при 8,250 об/хв
Крутильний момент 68 Нм при 5,750 об/хв
Коробка передач 6 ст.
Зчеплення Багатодискове в масляній ванні
Підвіска передня перевернутого типу, Kayaba 41 мм, хід – 150 мм, без регулювань
Задня підвіска моноамортизатор Kayaba, з регулюванням переднатягнення пружини, ход 150 мм
Переднє колесо 110/80 R18
Заднє колесо 180/55 R17
Передні гальма один 330 мм диск, радіальний 4–поршневий супорт із АБС
Задні гальма один 245 мм диск, 1-поршневий плаваючий супорт із АБС
Колісна база, мм 1445
Суха маса, кг 176,5
Висота по сідлу, мм 790
Об’єм бака, л 13,5
Ціна в Україні $ 9700

Резюме

+ Дизайн. Тут Ducati, як завжди, на висоті! Прекрасний двигун. Хоча він і позбавлений автентичної корзини зчеплення, але працює бездоганно. Підвіска така, що ви про неї ніколи не думаєте. Посадка не викликає дискомфорту у водія з будь-якими антропометричними даними. Широке кермо, зручне сидіння. Можливість замовити модель у різних модифікаціях: колеса на спицях, шкіряне сідло ручної роботи, низьке кермо… Ну, а вишенькою на тортику є ціна – $9700.

Дивне увімкнення аварійної сигналізації. Наявність зайвих нейтралок в коробці передач. Типова проблема V-подібних двигунів не водяного охолодження – опік ніг і п’ятої точки.

Подписывайтесь на наши ленты в Facebook, Viber, Telegram и Messenger: все самые важные автомобильные события в одном месте.