Тест-драйв Ducati Scrambler: у чому секрет популярності
Компанія Ducati створила цей байк у 2015 році, прагнучи бути в тренді. Адже кафе-рейсери і скремблери останнім часом стають дедалі популярнішими.
Існує багато кастом-майстерень, що пропонують створити мотоцикл під ваше замовлення з дотриманням усіх канонів їх виробництва. Інженери Ducati отримали від своїх маркетологів завдання: розробити байк, щоб бути на модній хвилі і не втратити своїх клієнтів. Фантастика, але в 2015 році продажі Scrambler побили всі рекорди серед інших моделей марки!
Зовнішній вигляд і дизайн
Ducati у цьому плані завжди тримають високу планку. Абсолютна більшість їхніх останніх байків мають прекрасні пропорції та стильний дизайн. Скремблер – яскравий тому приклад. Чого вартий лише алюмінієвий бак з ідеальними зварними швами – анодований, а не фарбований! Задній ліхтар хочеться забрати додому і використовувати як нічник, бо він справді крутий. «Дизайн байка дуже стильний, – коментує зовнішність Скремблера Сергій Дозер, мій друг та засновник кастом-майстерні Dozer Garage. – Я би поміняв деякі дрібниці, наприклад, кермо, може ще дещо. Але загалом дуже класний байк. Дукаті вдалося створити справжній скремблер!»
Високий дизайн та стиль – це дуже круто, але не менш важливим для мотоцикла є його ходові характеристики. Отже, почнемо тест-драйв!
Двигун
Скремблер використовує 803-кубову L-подібну двійку повітряного охолодження, з двома клапанами на циліндр та типовим для Дукаті десмодромним газорозподільним механізмом. 75 к.с. потужності та 68 Нм крутильного – це небагато, але достатньо. Райдери, які вже мають досвід експлуатації мотоциклів Дукаті, будуть вражені тихою роботою двигуна і м’яким зчепленням, багатодисковим у масляній ванні. Мені би на цьому мотоциклі хотілося бачити олдскульну суху трансмісію, де через кришку зчеплення видно, як крутитися корзина. Це класика від Дукаті, і тут вона була би доречною.
Хоч би там як, це класний двигун! Дуже сподобалася можливість маневрування в заторах. Хороший крутильний момент дає змогу рухатися без проблем на низьких обертах, не скидаючи передачу. Найкомфортніший режим – це 4-5 передача і оберти від 4000 до 6000. Італійці пишуть, що мотор можна крутити до 8000 об/хв, і там буде вам 75 «коней». Мені їх вистачало і на 5000 обертів, де реалізовано весь крутильний момент.
У КП – шість передач. Але остання, як на мене, зайва. Враховуючи мінімалізм скремблер-стилю і відсутність вітрозахисту, комфортна швидкість тут – 90 км/год. Ви навряд чи будете їздити на далекі відстані в режимі, коли шоста передача передбачає економію палива. Адже не для цього італійські інженери створили такий байк. Для комфортного подорожі грунтовками і асфальтом п’яти передач вистачає з головою.
Ще одна особливість КП – додаткові нейтралі між 6-ю і 5-ю, 5-ю і 4-ю, 4-ю і 3-ю передачами. Їх легко спіймати при пониженні, лампочка при цьому, звісно, не світиться. Для чого вони тут – загадка. Загалом, коробка працює добре, претензій не викликає, окрім цих «нейтралок». А ще довга перша передача – це кльово на бездоріжжі.
Передня підвіска – не регульована. Вона в міру жорстка на нерівностях, жодного разу не вдалося її пробити. Задній моноамортизатор має регулювання жорсткості пружини. Ходи обох підвісок однакові – 150 мм, чого в повній мірі достатньо для їзди польовими дорогами та долання заторів, стрибаючи з бордюра на бордюр. Рухатися ґрунтовками і піском на широкій універсальній гумі – одне задоволення. Енергоємна підвіска дозволяє рухатися швидко, дійсно. А от вага байка – майже 180 кг. І через це маневрувати на малій швидкості незручно – як на дорозі, так і на офроуді.
Гальма Скремблера – чудові та інформативні, як у всіх мотоциклів Дукаті. Спереду встановлений величезний 330-мм диск з 4-поршньовим супортом, ззаду – 245 мм диск. Стокова ABS працює класно і не напружує раннім спрацьовуванням на офроуді. До речі, її можна відключати.
Комфорт
Пряма посадка на мотоциклі заряджає на хуліганство. Коли під тобою вешка від Дукаті, високе і широке кермо, а ззаду – 185-а шина Pirelli Scorpio MT60, хочеться робити на дорозі різні витівки. Кермо трохи обмежує під час їзди в міжрядді, це єдиний його недолік. Під час їзди в заторах вилізе інша проблема – жар в ноги і пах, адже задній циліндр – зовсім поруч. Припікає нормально!
Сідло мотоцикла в міру широке і жорстке. За день катання у мене жодного разу не виникло бажання присісти перепочити на чомусь іншому чи поміняти посадку. Пасажиру буде зручно, якщо у вас з ним тісні стосунки, але Скремблер не призначений для їзди з другим номером.
Проста і мінімалістична приборна панель добре показує лише швидкість, але цього вистачає. Вона має два тріпметри, термометр, годинник, тахометр, дає змогу налаштовувати яскравість. До речі, під сідлом є USB-зарядка. В ногу з часом!
В розташуванні органів керування у мене виникла проблема лише з лівим перемикачем. Я довго не міг розібратися, як перемикається дальнє/ближнє світло, а аварійкою навчився користуватися, коли вже повернув байк у салон. Виявляється щоб її увімкнути потрібно затиснути лівий поворот і потримати 3 (три) секунди! Не дуже зручно якщо ви полюбляєте дякувати іншим учасникам дорожнього руху. Словом – італійці особливі!
Висновок
Стильний мотоцикл. Якщо ви хочете ретро-байк, але не бажаєте заморочуватися над власним кастомом і довіряєте смаку дизайнерів Дукаті – це ваш вибір. Прекрасний вибір для поїздок на роботу, за місто на пікнік, чи на Арт-платформу повейпити на палетах, з крафтовим бургером.
Ducati Scrambler | |
Двигун | L-твін, з десмодромною системою газорозподілу, 2 клапани на циліндр, з повітряним охолодженням |
Об’єм двигуна | 803 куб. см |
Потужність | 75 к.с. при 8,250 об/хв |
Крутильний момент | 68 Нм при 5,750 об/хв |
Коробка передач | 6 ст. |
Зчеплення | Багатодискове в масляній ванні |
Підвіска передня | перевернутого типу, Kayaba 41 мм, хід – 150 мм, без регулювань |
Задня підвіска | моноамортизатор Kayaba, з регулюванням переднатягнення пружини, ход 150 мм |
Переднє колесо | 110/80 R18 |
Заднє колесо | 180/55 R17 |
Передні гальма | один 330 мм диск, радіальний 4–поршневий супорт із АБС |
Задні гальма | один 245 мм диск, 1-поршневий плаваючий супорт із АБС |
Колісна база, мм | 1445 |
Суха маса, кг | 176,5 |
Висота по сідлу, мм | 790 |
Об’єм бака, л | 13,5 |
Ціна в Україні | $ 9700 |
Резюме
+ Дизайн. Тут Ducati, як завжди, на висоті! Прекрасний двигун. Хоча він і позбавлений автентичної корзини зчеплення, але працює бездоганно. Підвіска така, що ви про неї ніколи не думаєте. Посадка не викликає дискомфорту у водія з будь-якими антропометричними даними. Широке кермо, зручне сидіння. Можливість замовити модель у різних модифікаціях: колеса на спицях, шкіряне сідло ручної роботи, низьке кермо… Ну, а вишенькою на тортику є ціна – $9700.
– Дивне увімкнення аварійної сигналізації. Наявність зайвих нейтралок в коробці передач. Типова проблема V-подібних двигунів не водяного охолодження – опік ніг і п’ятої точки.