X

Нова електрична архітектура Volkswagen з’явиться у 2026 році

Scalable Systems Platform (SSP) будет использоваться всеми брендами немецкого концерна

Керівництво Volkswagen Group вирішило прискорити запуск нової електричної архітектури SSP (Scalable Systems Platform). Як заявив під час виступу перед інвесторами генеральний директор концерну Олівер Блюм, SSP з’явиться у 2026 році. Нова платформа дозволить будувати моделі різних сегментів, від міських до спортивних автомобілів потужністю понад 1700 к.с. Хоча раніше йшлося про силові установки близько 1100 к.с.

Заява Блюма свідчить про те, що концерну вдалося вирішити проблеми із розробкою програмного забезпечення 2.0. Саме це було причиною відстрочки проєкту SSP, розробка якого почалася ще у 2021 році, до 2028-29 року.

Зі слів Блюма, архітектура являється ключовим чинником прибутковості у майбутньому. В електричних автомобілях вона покриває 75% витрат, тоді як у паливних лише 10%. Також Volkswagen Group працює над стандартизацією деталей, щоб збільшити економію за рахунок масштабу та знизити ціни на електромобілі. SSP використовуватимуть усі бренди концерну для 40 мільйонів автомобілів. «Більшість» із них досягнуть паритету прибутку з автомобілями з ДВЗ. Крім того, програмне забезпечення 2.0 та електронна архітектура дозволить оснащувати автомобілі автопілотом четвертого рівня.

Як повідомляється, всі майбутні електромобілі на SSP використовуватимуть новий «уніфікований» акумуляторний елемент, розробка якого також у планах концерну. Не виключено, що це буде літій-залізо-фосфатна батарея. Зі слів Блюма, вона дозволить скоротити час зарядки від 10 до 80% у середньому до 12 хвилин проти 35 хвилин у моделей на базі MEB. Виробництво нового блоку налагодять на майбутніх «батарейних» заводах Volkswagen.

Читайте також:
Новий Volkswagen T-Roc помічений під час тестів у Південній Європі

Для прискорення розробки кожен із брендів концерну відповідає за свій сегмент архітектури SSP. Зокрема, компоненти архітектури для суперміні та міських автомобілів розробляє Volkswagen й використоватиме їх спільно з Cupra, Skoda та Audi. Audi, у свою чергу розроблятиме деталі для компактних та середніх моделей, у тому числі й брендів Volkswagen, Porsche та Skoda.

Porsche очолить розробку великих автомобільних компонентів й використовуватиме їх спільно з Audi, Bentley та Lamborghini. Усі компоненти поділять на 14 моделей, а до 2038 року випустять близько 1,4 млн комбінованих автомобілів. Це принесе до 150 мільярдів євро доходів із продажу. Загалом нова архітектура дозволить скоротити капітальні витрати та витрати на розробку на 30% порівняно з MEB.