X

Kia Stinger проходить фінальні тести на “Нюрбургринзі”

Kia Stinger, впечатляющий спортивный фастбек, проходит финальные испытания в преддверии старта продаж, намеченного на конец 2017 года. Обширная тестовая программа включает как дорожные, так и трековые заезды, в ходе которых проводится прецизионная настройка систем.

Аеродинаміка

Вперше продемонстрований на Північноамериканському моторшоу, Kia Stinger одразу вразив агресивним дизайном. Stinger виявився справжнім гран-туризмо з кузовом типу «фастбек», що дозволив дизайнерам підкреслити стрімкий характер автомобіля.

Втім, ефектний ззовні «фастбек» змусив дизайнерів та інженерів з франкфуртської студії Kia особливо ретельно попрацювати над аеродинамікою, використовуючи спеціальне гідродинамічне програмне забезпечення. Сучасний «софт» дозволив оперативно оцінювати ефективність різних варіантів аеродинамічних елементів. Після чотирьох тижнів пошуків дизайн автомобіля було фіналізовано, при цьому задня частина кузова була трохи звужена, за передніми колісними арками з’явилися «зябра» повітропроводів, що дозволяють знизити турбулентність повітря, яке обтікає авто з боків.

Суцільні аеродинамічні підкузовні панелі дозволили знизити опір повітря і спрямувати його на дифузор, в той час як задній спойлер отримав профіль, що нагадує качиний хвіст, для зниження підйомної сили і завантаження задньої осі. Останнім штрихом стало зменшення висоти задньої частини даху, після чого Stinger виконали у металі і відправили на ходові випробування.

Ходові характеристики

Якщо не брати до уваги родстер Kia Elan, корейський бренд не може похвалитися великою історією створення спортивних автомобілів. Тому перед інженерами Kia стояло нетривіальне завдання створити шасі та підвіску з чистого аркуша.

Для того, щоб Stinger в повній мірі відповідав статусу справжнього гран-туризмо, інженери прагнули поєднати гостру керованість і комфорт у тривалих високошвидкісних поїздках.

У процесі розробки були створені два типи підвіски. В основі обох лежить Макферсон (попереду) і багатоважільна конструкція (позаду), при цьому один базовий варіант оснащений традиційними амортизаторами, тоді як другий – адаптивними електронно-керованими амортизаторами. У адаптивній підвісці регулюється довжина ходу амортизаторів залежно від швидкості, кута повороту керма і ступеня натискання педалі газу або гальма.

Водій може обрати нормальний або спортивний режим роботи адаптивної підвіски, яка увійде до переліку стандартного устаткування Stinger, оснащеного V-подібною “шісткою” об’ємом 3.3 літра.

Стандартна підвіска буде прерогативою версій, оснащених 2-літровим бензиновим турбомотором, а також 2.2-літровим турбодизелем.

Обидва типи підвіски ретельно налаштували в ході тестових заїздів на Північній петлі «Нюрбургринга», а також на дорогах загального користування, при цьому налаштування задньої підвіски повнопривідних версій відрізняється від такої у задньопривідних Stinger.

Рульове управління оснащено електропідсилювачем, встановленим на рульовій рейці, при цьому зусилля на кермі водій може змінювати, обравши стандартний або спортивний режим.

Гальмівна система

Топ-версія Kia Stinger, оснащена 370-сильним шестициліндровим двигуном з робочим об’ємом 3.3 літра, розмінює першу сотню лише за 4,9 секунди і є найшвидшою моделлю в історії Kia. Тож не дивно, що здатності автомобіля гальмувати приділено увагу анітрохи не меншу, ніж його здатності «пожирати» шини.

Розробка гальмівної системи велася спільно з Brembo. У підсумку в автомобілі застосовані 18-дюймові вентильовані гальмівні диски, що працюють у парі з продуктивними супортами. Випробування гальмівної системи проводилися в найжорсткіших умовах: на гоночному треку «Нюрбургринг», на одній з найбільш вражаючих гірських доріг, що проходить через перевал Гроссглокнер.

Інженери працювали над тим, щоб гальма не тільки забезпечували потужне уповільнення під час агресивної їзди, а й давали водієві адекватний зворотний зв’язок навіть після серії жорстких гальмувань, під час яких диски розігріваються до 800 градусів Цельсія.

Якість і надійність: підкорюючи «Зелене пекло»

Як і будь-яка інша модель Kia, Stinger пройшов повний цикл випробувань, покликаних підтвердити високу надійність і якість автомобіля. «Нюрбургринг» дозволив не тільки «загартувати» характер спортивного фастбека, але й перевірити його «витривалість». Кожна з машин тестової партії пройшла не менше 10 000 кілометрів (480 кіл!) полотном «Зеленого пекла». Нагадаємо, що трек має 73 повороти і 300-метровий перепад між найвищою і найнижчою точками траси, а також ділянки з підйомами та спусками крутизною до 17%.

Потужні прискорення і гальмування, швидкісні і повільні повороти, покриття з різним коефіцієнтом зчеплення – все це змушує техніку працювати на межі. Дистанція, подолана в ході випробувань Kia Stinger, еквівалентна 160 000 кілометрам звичайних доріг.

Значному навантаженню піддалася 8-ступінчаста автоматична КПП Stinger, якою агрегатується кожен з трьох доступних двигунів. Перші тести продемонстрували необхідність оптимізувати охолодження КПП, після чого її конструкцію доповнили масляним радіатором зі збільшеною продуктивністю.

Окрім європейських доріг програма випробувань включала заїзди на Близькому Сході, в Азії, Північній і Південній Америці.

Виробництво і продажі

Серійне виробництво Kia Stinger стартує в другій половині 2017 року, тоді як продажі стартують у 4 кварталі. Комплектації і вартість фастбека стануть відомі ближче до старту продажів.