X

Силова установка від Model S Plaid та батарея на 1 мегават-годину: перші подробиці про серійний Tesla Semi

Tesla передала PepsiCo первую партию электротягачей

Компанія PepsiCo отримала перші 15 електровантажівок Tesla Semi із замовлених ста одиниць. Вони поповнили автопарк підрозділу Frito-Lay, який виробляє чіпси Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos та Fritos. Вантажівки в лівреях компанії продемонстрували на заході, присвяченому перетворенню заводу в Модесто на виробництво із нульовим рівнем викидів на всіх його етапах. Досягти цієї мети PepsiCo планує до 2040 року.

Електровантажівки Tesla Semi приєдналися до трьох електричних тягачів BYD 8Y та шести електричних фургонів Peterbilt 220EV для доставки «останньої милі». Також у автопарку компанії 38 «газових» вантажівок Volvo VNL, які використовуються для дальніх поїздок.

Незважаючи на те, що із моменту презентації Tesla Semi минуло чотири роки, компанія-виробник так і не оголосила повні технічні характеристики тягача. Заповнити цю прогалину журналістам Motortrend допомогли водії Frito-Lay. Як виявилось, тягач оснащений модернізованою тримоторною силовою установкою Model S Plaid. Один із двигунів приводить задню вісь тягача, виконуючи функцію «шосейного приводу». Здвоєні задні двигуни встановлені на середній осі Semi й оснащені зчепленням, подібним до Rivian, що дозволяє використовувати їх для прискорення та роз’єднання двигуна на швидкості для підвищення ефективності. Сукупна потужність агрегатів — 1020 к.с. Імовірно, максимальний крутний момент установки сягає 1428 Нм.

Ємність тягової батареї — 1000 кВт•год, що відповідає 10 послідовно з’єднаним акумуляторним батареям Plaid. Теоретично, це відповідає заявленому Tesla запасу ходу у 805 км, але, зі слів водіїв, у реальних умовах маршрути Semi набагато коротші. Зазвичай вантажівки проїжджають 85 км від Модесто до Сан-Хосе чи Конкорду.

Для підзарядки Tesla Semi компанія Frito-Lay встановила на спеціальних майданчиках чотири нагнітачі потужністю 750 кВт. Вони оснащені особливою квадратною вилкою, несумісною із жодним іншим електромобілем Tesla. Майже від 0 до 70% ємності батареї тягача поповнюються за 30 хвилин, до 100% — за 90 хвилин.

Зарядний лючок розташований перед середньою віссю із боку водія. Відкривається й закривається він автоматично одним торканням. Плетений кабель зарядного пристрою можна порівняти за товщиною із банкою для газованої води. Ні Tesla, ні PepsiCo не розкрили вартість Semi, але, як розповіли співробітники Frito-Lay, Tesla несе відповідальність за все технічне обслуговування та ремонт протягом першого року.

Розмір кабіни — приблизно 0,9 на 2,1 метра. Висота стелі достатня для того, щоб людина зростом 1,8 метра могла ходити не згинаючись. Стеля та стіни оздоблені текстилем, підлога — гумова. Водій сидить на центрально встановленому капітанському кріслі. Правороч та ззаду від нього — відкидне сидіння. Масивні бічні дзеркала заднього виду доповнені камерами, зображення з яких транслюється на два дисплеї праворуч та ліворуч від водія. Також на лівий екран виводяться дані про стан вантажівки. Правий функціонує як мультимедійна система.

Читайте також:
Mercedes-Benz готує конкурента Tesla Semi

У відсіку для зберігання речей із правого боку салону є портативний планшет. Поруч із ним дві бездротові зарядки для смартфонів, підсклянники, перемикачі аварійної сигналізації та подачі повітря для гальм причепа. Селектор коробки передач автоматичний. У салоні достатньо місця для зберігання особистих речей водія. Цікаво, що вікна не опускаються, а відкриваються вручну й лише натільки, щоб водій міг просунути руку. Більш того, віконні секції у задній частині дверей — фальшиві.