X

Нові Toyota родом з Китаю: японці придумали, як перемогти електрокари

Колись давно, приблизно на початку 2000-х років, Toyota представила світу свою новітню розробку — гібридний Prius, який міг пересуватися як на бензині, так і на виключно електричній тязі. Тоді цей крок всі сприйняли як невдалий проект, який не протримається на ринку і кількох років. Ніхто навіть не міг уявити, що Prius зможе підкорити серця багатьох автомобілістів своєю практичністю, а через десяток років цю технологію використовуватиме мало не кожен автовиробник світу. Роки йшли, інженери Toyota працювали не покладаючи рук і з паперу в життя перенеслася ще одна розробка — автомобілі на водневих паливних елементах. І все б нічого, але світова спільнота знову засумнівалася в перспективності задумки японців.

Незважаючи на те, що з моменту дебюту цієї технології минуло вже чимало часу, Toyota, як і раніше, робить високі ставки на цей тип палива і останні новини з Піднебесної — прямий тому доказ. Японський виробник уклав договори одразу з п’ятьма китайськими компаніями, серед яких Beijing Automobile Group, FAW, Beijing SinoHytec, Dongfeng Motor і Guangzhou Automobile Group. Так, ви все правильно зрозуміли, саме з цими компаніями Toyota розроблятиме машини і технології для них, які популяризують водневі елементи і зможуть показати, наскільки справді ефективною може бути ця розробка.

Незважаючи на те, що в арсеналі компанії вже є водневий седан Mirai, в найближчому майбутньому Toyota зробила ставку трохи на інший сегмент. Спільно з партнерами вона інвестувала 5 мільярдів ієн, що еквівалентно 46 мільйонам доларів, в розробку комерційної техніки на водневих елементах. Це доволі продуманий крок, адже компанії йдуть шляхом найменшого опору, залишаючи осторонь такі популярні сегменти ринку як всі класи кросоверів і, звісно, електрокари, популярність яких з кожним днем зростає.

Тоді як більшість виробників автомобілів вважають, що електромобілі — це майбутнє галузі, принаймні в короткостроковій перспективі, Toyota, як і раніше, твердо переконана в тому, що автомобілі на паливних елементах — це й справді майбутнє. Шість компаній спробують розробити недорогі системи паливних елементів, одночасно покращуючи характеристики приводу, паливну економічність і довговічність. Схоже, що Китай має намір очолити боротьбу за поширення водневих транспортних засобів. Ван Ган, так званий “батько руху електромобілів в Китаї”, каже, що нація має намір використовувати водневі автомобілі так само, як і електромобілі. Уряд хоче, щоб на його дорогах упродовж десятиліття з’явився мільйон водневих транспортних засобів, і інвестує сотні мільйонів юанів, щоб стимулювати дослідження та розробки у сфері паливних елементів, а також субсидувати закупівлі.

“Ринок автомобілів на паливних елементах, зокрема комерційних, зростає такими темпами, яких світ не бачив жодного разу у своїй історії”, — йдеться в заяві Toyota.

“FCRD — це компанія, яка має величезне значення для глобальних стратегій Toyota у сфері FC. Немає іншого автомобільного ринку з такими швидкостями розвитку, і я дуже радий, що у нас з’являться партнери, з якими ми зможемо працювати для досягнення спільної мети — розширення використання FCEV в Китаї. Як я регулярно заявляю, важливо знайти партнерів для просування автомобілів на альтернативних джерелах живлення, і, працюючи з компаніями, які мають значний вплив на ринку комерційних автомобілів у Китаї, я вірю, що нам вдасться закласти фундамент для широкого використання FCEV у Китаї», — додав операційний директор Toyota Шигекі Тераші.