X

Один з найкрасивіших мінівенів не старіє донині

Що й казати, бувають такі автомобілі, дизайн яких просто непідвладний часу. І тому наочний приклад мінівен Chevrolet Lumina APV (All Purpose Vehicle), що вироблявся з 1990 по 1996 р. Днями одну таку машину вдалося сфотографувати в Києві.

І що цікаво, порившись в архіві, ми знайшли аналогічну, зняту на столичних дорогах 31 рік тому. Як й тоді, сьогодні ця модель притягує погляд і зовсім не виглядає на свій поважний вік.

На улицах Киева (1991 г.). Фото автора

Chevrolet Lumina APV була представлена концерном General Motors для гідної конкурентної боротьби з родоначальниками американських мінівенів – Chrysler Voyager та Dodge Caravan, причому з довгобазними їх варіантами. А також з такими суперниками на ринку як Ford Aerostar та Mazda MPV.

Концепт Pontiac Trans Sport 1986 року

Chevrolet Lumina APV та її сателіти Pontiac Trans Sport і Oldsmobile Silhouette були розроблені на новій передньопривідній платформі GMT199, уніфікованій з легковими моделями по двигуну та трансмісії. Дизайн, з сильно похилим лобовим склом, а також округлою кормою запозичили з концепт-кара Pontiac Trans Sport 1986 року.

Pontiac Trans Sport на вулицях Києва (1992 г.) Фото автора.

Lumina APV отримала не цільнометалевий кузов, як більш великий фургон Chevrolet Astro/Safari, а просторовий оцинкований каркас, аналогічний з легковими Pontiac Fiero і Saturn SL. А вся справа в тому, що на всіх цих машинах застосовувалися зовнішні панелі з композитного пластику SMC. Тому й кузов Lumina не боявся корозії й добре амортизував невеликі удари.

Киев, лето 2022 г.

Мінівени пропонувалися з трьома варіантами планування салону – на п’ять, шість або сім місць. Причому сидіння останнього ряду можна було зняти окремо, так само як і скласти їх спинки. Випускався і суто вантажний, 2-місний варіант. Сфотографована днями в Києві Lumina випущена до 1994 року, оскільки роком раніше з її дверей зник напис APV і машина стала офіційно називатися Lumina Minivan.

Киев, лето 2022 г.

Спершу автомобіль оснащувався тільки одним силовим агрегатом – 3,1-літровим V6 в 120 к. с. та 3-ступеневим автоматом. Проте вже в 1992 році був запропонований й варіант на 3,8 л, потужністю 170 к. с., що працював в парі з 4-швидкісною АКП. У 1996-му їм на зміну прийшов 3,4-літровий 180-сильний агрегат.

Читайте також:
В Киеве замечен внедорожник неподвластный времени

Киев 1991 г.