X

Пасажирські автомобільні перевезення: хаосу не буде

По результатам публичного обсуждения пакета изменений к нормативно-правовым актам относительно либерализации и дерегуляции пассажирских автомобильных перевозок Мининфраструктуры получило ряд замечаний и предложений.

Пасажирські автомобільні перевезення

Після аналізу звернень за період публічного обговорення та з метою врахування думки громадськості й учасників ринку автомобільних перевезень Міністерство інфраструктури провело аналіз і сформувало перелік основних суперечливих і найбільш поширених запитань і зауважень до зазначених проектів змін.

Для максимально ефективного інформування громадськості щодо процесу внесення змін до пакета реформ далі пропонуємо ознайомитися з переліком запитань та відповідями на них:

Проекти актів не відповідають вимогам Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідь: Розроблені Міністерством інфраструктури проекти актів підготовлені у межах та у спосіб, що визначені Законом України «Про автомобільний транспорт».

Згідно проекту порядку визначення перевізника для роботи на маршруті здійснюється на конкурсних засадах, як і передбачено чинним законодавством, однак при цьому змінюються системний підхід щодо організації та проведення конкурсу, а також у визначенні переможця конкурсу, що у свою чергу відповідає Європейському Регламенту № 1370.

Вибір перевізника буде здійснюватися на підставі голосування членів конкурсного комітету.

Відповідь: Визначення переможця (переможців) конкурсу буде здійснюватись у разі відповідності поданих перевізником-претендентом пакету документів вимогам конкурсу, встановленим організатором при організації комерційних перевезень та згідно порядку визначеного Законом України «Про публічні закупівлі» пр  організації громадських перевезень.

Можливий хаос на ринку міських перевезень у разі їх організації на комерційних засадах.

Відповідь: Міські перевезення організовуються виключно за принципом громадських перевезень (міська влада формую мережу та замовляє відповідні послуги).

Незрозуміла ситуація з маршрутами на яких перевізники працюють згідно діючих на сьогодні дозволів та договорів.

Відповідь: Враховуючи той факт, що закон не має зворотної сили за усіма перевізниками залишається право на експлуатацію маршрутів згідно діючих дозволів та договорів.

Згідно з запропонованими змінами перевізники матимуть право провадити відправлення та прибуття автобуса у будь-якому зручному місці а не виключно з автостанції.

Відповідь: Відповідно до норм чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів відправлення і прибуття автобусів здійснюється виключно з автостанції.

Пасажири-пільговики не матимуть доступу до послуг, які надаватимуться під час організації комерційних перевезень.

Відповідь: Відповідно до проектів нормативно-правових актів комерційні та громадські перевезення організовуються на маршрутах загального користування (усі категорії громадян мають доступ до цих послуг, в тому числі пільгові категорії громадян.

Запропоновані проекти нормативно-правових актів скасовують автостанційний збір, що суперечить нормам чинного законодавства.

Відповідь: Автостанційний збір залишається, але пропонується новий підхід у визначенні його розміру. Так, розмір автостанційного збору визначається спільно перевізником та автостанцією. Він фактично є винагородою для автостанції у вигляді комісії за реалізований квиток і фактично надані послуги пасажиру.

Відповідно до нових правил автостанція може бути відкрита в будь-якому місці і без будь-яких підтверджувальних документів на право власності чи користування земельною ділянкою і супутньою інфраструктурою.

Відповідь: Мінінфраструктури врахувало зауваження громадськості щодо цього питання та внесло зміни до відповідних нормативно-правових актів.

Відповідно до внесених змін суб’єкт господарювання, який має намір провадити господарську діяльність з надання автостанційних послуг має подати документи. Вони підтверджують право власності або користування земельною ділянкою та супутньою інфраструктурою.