X

Пригін авто з США: а чи вигідно це насправді

На волне всеобщей заинтересованности пригоном автомобилей из США мы решили разобраться, выгодно ли это на самом деле

Нові автомобілі не стають дешевшими. Машину з Європи просто за 500 доларів уже не приженеш, не сплачуючи податків. Залишився варіант золотої середини – так звані битки з Америки. Що це таке і чи справді вигідно купувати завідомо битий автомобіль, а потім відновлювати в Україні?

Насправді, компанії, що приганяють авто зі США, бувають різні. Одні просто пропонують свій акаунт на аукціоні для торгів, мовляв, обирайте автомобіль самі. Інші ж повністю супроводжують угоду аж до ремонту машини. Останнє особливо важливо, оскільки компетентний співробітник зможе не тільки визначити орієнтовну вартість відновлення машини за фото, а й розпізнати навіть так звану ляльку. Це машина, яка має тотальні пошкодження, з якими експлуатувати її далі практично неможливо. Але для торгів на неї навішують панелі, склеюють їх як-небудь між собою і візуально авто здається цілим. На це і може повестися недосвідчений покупець, а іноді навіть і купити недорого. Хороший же фахівець не боротиметься за абсолютно непридатний для подальшої експлуатації варіант, відповідно, і в торгах не братиме участі.

Іноді запитують, чим авто з Америки краще за аналогічне з українського б/в-авторинку. Але зараз вже для багатьох не секрет, як часто-густо готують автомобілі до продажу в Україні. Машині як мінімум можуть скрутити пробіг або залити присадку, щоб не було видно, як двигун димить. У випадку з машиною з Америки все трохи інакше. По-перше, ідентичні авто, навіть враховуючи ремонт американця, відрізняються в кінцевій вартості відсотків на 30, не на користь українських варіантів. При цьому на американському аукціоні є можливість дізнатися офіційну історію машини з усіма ТО і колишніми пошкодженнями, якщо вони були, а не слухати перекупа, який, струшуючи попіл з сигарети на кузов машини, розповідає, що “тачка чудова, бери не думаючи”. Всі дані про обслуговування американських машин записуються в спеціальні звіти Carfax і Autocheck. Крім цього, не варто забувати, що наше паливо і дороги відрізняються від доріг і палива в Америці. Теж не в кращу сторону. Повернемося до теми пробігу. У нас звичайна річ, коли автомобіль проїжджає в одного власника по 300 тис. км і більше. В Америці люди часто мають по кілька машин в сім’ї і змінюють їх частіше. Тому знайти навіть старе авто з чесним пробігом до 100 тис.км більше ніж реально. З огляду на всю солодкість такої пропозиції необхідно розуміти, що ризики все одно є, адже, як не крути, машина була бита і зрозуміти тяжкість її пошкоджень з фотографії катастрофічно складно. Однозначно можна сказати лише про те, що купувати вже привезений і відновлений автомобіль – найгірше рішення. Якщо вже ви зважилися купувати “американця”, то краще йдіть на аукціон і обирайте самі, адже доки автомобіль не виїхав за межі торговельного майданчика, його історія біла і чиста, а от після – велике питання.

Процедура купівлі, типи аукціонів і вартість машин

Переходячи до найцікавішої частини, вартості автомобіля, обов’язково варто зазначити, що всі машини купують з аукціону і більшість з них не має мінімальної вартості. Це означає, що вам може пощастити забрати машину буквально за копійки, в разі, якщо ніхто не поставить ставку вищу за вашу. Також існує низка компаній, які незалежно від результатів аукціону щодо автомобіля, залишають за собою право на ухвалення рішень. Тобто фінальна ставка торгів йде на узгодження, де компанія вирішує, чи влаштовує її  ціна. В останньому випадку машину знову виставлять на торги, аж до продажу за прийнятну ціну.

Аукціони можна розділити на два типи: онлайн, часто проводиться на майданчику Copart і оффлайн, що проходить на ресурсі IAAI. У першому разі все зрозуміло. У режимі реального часу з’являється автомобіль, біля якого розташована кнопка”Bid”. Ви бачите вартість, запропоновану наразі і за допомогою підвищення ставки пропонуєте свою суму. Якщо упродовж 10 секунд ніхто не запропонує більше – автомобіль йде у ваш Особистий кабінет. У разі ж з оффлайн аукціоном, все відбувається трохи інакше. Всі, кого зацікавив конкретний автомобіль, встановлюють максимальну суму, яку вони готові за нього віддати. Подальшу процедуру розглянемо на конкретному прикладі, щоб було простіше зрозуміти. Наприклад, одна людина пропонує за машину 3400 доларів, а друга готова заплатити за неї 4500 доларів. Автомобіль продадуть за 3500 другій, тобто на один крок більше максимально запропонованої суми. Якщо ж в цій схемі буде ще одна людина, яка, наприклад, готова викласти за машину 7000 доларів, автомобіль дістанеться їй за 4600 – на одну ставку більше, ніж максимальна сума, пропонована попереднім учасником.

Що ж відбувається після, запитаєте ви? Автомобіль потрапляє в особистий кабінет компанії, яка супроводжує вас, і юристи починають оформлення документів. Оплатити автомобіль потрібно буде протягом двох днів після торгів. Коли всі папери будуть готові, вам потрібно буде приїхати у відділення банку, де вам виставлять рахунок для оплати. Це охоплює вартість самого автомобіля, який ви виграли на торгах, а також збір аукціону, який зазвичай варіюється від 500 до 800 доларів. Після оплати в банку вам видадуть велику квитанцію, в якій буде зазначено реквізити рахунку аукціону, суму оплати, а також інформацію про те, за що саме було переведено гроші, а конкретно – марка і модель автомобіля, а також його VIN-код.

Тільки-но майданчик отримає грошовий переказ, він готовий видати автомобіль агентам, які займуться його транспортуванням в порт. Саме ця частина процедури і змушує нас звертатися до компаній-посередників, адже у них є “свої” перевірені люди в Штатах, які без шуму і пилу доставлять вашу машинку ближче до води. А що буде, якщо самостійно знайти компанію в США, зв’язатися з ними, оплатити послуги евакуатора, який вивезе машину з майданчика і довезе до порту? По-перше, на гідне поводження з вашим автомобілем можна навіть не розраховувати і не варто дивуватися, якщо його впустять або вдарять. Це менталітет громадян США та їх ставлення до транспорту. З цим нічого не поробиш. Однак не можна виключати, що зустрічаються і порядні люди. У будь-якому разі кінці знайти буде складно, коли в порт Одеси припливе автомобіль, стан якого абсолютно не відповідає тому, що ви бачили на фото. Сюди ж можна віднести проблему недобросовісних перевізників, які можуть скрутити з машини дорогі деталі, як, наприклад, блок керування електронікою, акумулятор та інші потрібні речі.

Пройшовши попередній етап, машина добирається до порту відправлення, де очікуватиме  завантаження в контейнер близько двох тижнів. У цьому проміжку часу співробітники зроблять більш детальні фотографії з різних сторін, які надішле вам ваш посередник. Коли машина випливе зі США, їй буде присвоєно спеціальний id-номер, за яким можна буде відстежити її місцеперебування. Плистиме вона близько 6-7 тижнів, а це означає, що у власника буде ще трохи часу, щоб накопичити ще трохи грошей на розмитнення. За тиждень до прибуття корабля в порт Одеси, ви маєте оплатити послуги транспортування, які зазвичай варіюються від 1200 до 1700 доларів. По прибутті на термінал, слід дочекатися розвантаження і можна приступати до документальної тяганини. Тут доведеться оплатити послуги брокерів і експедиторів, які займуться всіма папірцями і біганиною по кабінетах. Обійдеться ця процедура клієнту в 800-900 доларів. Дорого, але це заощадить купу часу і нервів.

Коли всі перераховані вище процедури пройдено, можна приступати до розмитнення автомобіля, його сертифікації, яку за 300 доларів проведуть без вашої участі, а також його ремонту і подальшої постановки на облік.

А тепер підіб’ємо підсумок вартості за пунктами на прикладі автомобіля з 2.5-літровим бензиновим мотором 2014 року, придбаним на аукціоні за 4000 доларів.

  • Купівля автомобіля – 4000 доларів
  • Збір аукціону – 600 доларів
  • Услуги компанії-посредника – 1000 доларів
  • Доставка машини в Одесу – 1500 доларів
  • Послуги брокера – 900 доларів
  • Розмитнення – 2300 доларів
  • Сертифікація – 300 доларів
  • Доставка з Одеси в місто проживання – 200-500 доларів

На виході маємо суму в ~11 000 доларів, але це ще без урахування ремонту і постановки автомобіля на облік і майже 3 місяці очікування. Але враховуючи те, що загалом вийде все одно дешевше, ніж придбання машини в Україні, ця схема має місце бути в будь-якому разі. Тим же, хто планує купити авто зі США “дешево” можна сказати лише одне, хороший варіант за смішні гроші урвати не вийде. Заощадити – так, купити перевірений б/в автомобіль з мінімальними пошкодженнями – так, але купити хорошу машину за смішні гроші – це навряд чи.