X

”Автомобіль-мільйонер”, ціни на який виробник постійно знижував

Цього дня, 25 травня 1927 року в США було зібрано останній екземпляр легендарної моделі Ford T. Вона відома тим, що протягом десятиліть залишалася наймасовішим легковим автомобілем, виробленим на планеті. Починаючи з 1908 року було випущено понад 15 млн. таких машин. Але це ще не все: Ford T став першим у світі автомобілем, складання якого було налагоджено на конвеєрі.

Ідея створити цей автомобіль прийшла Генрі Форду після комерційної невдачі двох досить великих і дорогих моделей: Ford B та Ford K. І він вирішив, що потрібно випускати зовсім іншу машину, розраховану на масового покупця – дуже просту, дешеву, але при цьому надійну.

Генрі Форд тай ого сил Едсел на ювілейному, 15-мільйонному Ford Model T

Всупереч поширеній думці, сам Генрі Форд у роботах над цим автомобілем участі не брав. Він займався іншим: стратегією розвитку підприємства. А безпосередньо над моделлю працювали головний конструктор Чайлд Гарольд Уїллс та інженер Йозеф Галамб.

Машина вийшла такою, як була задумана. Важила вона небагато: 570 кг залежно від кузова. При цьому мала міцну раму з високоякісної ванадієвої сталі, а також відрізнялася великим дорожнім просвітом. Все це дозволяло їй успішно працювати на ґрунтових дорогах Америки.

Цей Ford T 1912 року приїхав зі Львова до Києва – на Old Car Land 2021

І ще одна перевага: підвищений ресурс 20-сильного двигуна, бо він мав невисокий ступінь стиснення. Ну а у разі поломок будь-якого іншого вузла той можна було легко замінити своїми силами на новий. До речі, це часто виходило дешевше, ніж ремонтувати старий: такою була політика фірми Ford щодо цін.

Ford T з харківського “Фельдман Еко-парку”

Особливо потрібно підкреслити, що і нові автомобілі Ford T також були дуже дешеві. І при цьому ціна їх з часом зменшувалась. Так, 1908 року машина коштувала як мінімум 825 доларів. У перші роки після введення конвеєрного складання ціна становила лише 360 доларів, а 1925-го – лише 290. Таку суму середньостатистичний робітник заробляв лише за місяць.

Ford T із запорізького Музею техніки “Фаетон”.

Тому попит на автомобілі Ford T зростав як на дріжджах, а відповідно розширювався і випуск. Якщо 1909 року було вироблено 17 771 машина, то 1913-го – вже 202 667 од. У 1916 році випуск перевищив півмільйона – 501 462 шт., а воістину рекордним став 1923 рік – 1 817 891 машина. Тому не дивно, що завдяки моделі T Генрі Форд став одним із найбагатших людей у США.

Читайте також:
Як Генрі Форд встановив світовий рекорд швидкості на автомобілі