X

Найдоступнішому автомобілю Citroen виповнилося 75 років

Цього дня, 7 жовтня 1948 року, на Паризькому автосалоні відбувся дебют малолітражки Citroen 2 CV. Завдяки унікальній зовнішності з напівкруглим дахом та дешевизні цій машині була уготована місія стати одним із найкультовіших і наймасовіших автомобілів свого часу. Модель протрималася на виробництві 42 роки. За весь цей час випустили 5,11 млн од., чверть із яких склали розвізні фургони Fourgonnette.

Концепцію “Дуже маленького автомобіля” (Toute Petite Voitute – TPV), яка й лягла в основу 2 CV, на фірмі розробили ще в 1936 році. Наступного року з’явився перший експериментальний зразок машини. А до Паризького автосалону 1939 року було виготовлено 250 передсерійних прототипів.

Авто отримало оригінальний дизайн кузова, який був максимально спрощений (тут була всього одна фара та дуже спартанський інтер’єр). Важив автомобіль всього 370 кг, але при цьому міг перевозити чотирьох осіб та 50 кг вантажу зі швидкістю до 50 км/год.

Однак почалася Друга світова, виставку скасували, а експериментальні автомобілі знищили, проте чотири з них все ж таки вдалося врятувати. Після закінчення війни французам дуже був потрібен дешевий транспортний засіб і після деякого доопрацювання колишній прототип перетворився на серійну модель 2 СV.

Машина одержала 375-кубовий двигун потужністю 9 к. с. Попит виявився настільки великим, що вже до 1950 року черга на виробництво досягла 6 років. У 1954 році з’являється модернізований варіант – 2 CV AZ з мотором 12 к. с. та відцентровим зчепленням.

Цікаво, що незважаючи на такі скромні характеристики, автомобіль Citroen 2 CV успішно показав себе в ряді ралі-рейдів, організованих компанією-виробником. У тому числі марафоні Париж-Кабул-Париж 1970 року, протяжністю 16 500 км, а також Париж – Перисполіс 1971 року, довжиною 13 500 км, і «Ралі Африка» з маршрутом Абіджан-Туніс 8000 км.

Спеціально до 75-річного ювілею моделі у заводському зібранні культових автомобілів марки – Citroën Conservatoire провели фотосесію з машинами 2 СV, причому у восьми найбільш знакових виконаннях. Серед них – один з чотирьох прототипів TPV зразка 1939 року, що збереглися, а також машина, ідентична тій, яка дебютувала на Паризькому автосалоні 1948 року.

Не можна не відзначити й розвізний фургон 2 CV AZU Fourgonnette (1954 – 1978 рр.), що відрізняється підвищеною вантажопідйомністю та задніми двостулковими дверима.

Цікавим є й екземпляр з правим кермом – такі машини випускалися на англійському заводі в місті Слау (графство Беркшир) з 1951 року. Показаний екземпляр – найповажніший за віком британський 2 СV, який дожив до наших днів.

А найоригінальнішою «фотомоделлю» став спортивний 2 СV 4×4 Sahara, оснащений двома двигунами (спереду та ззаду) та повним приводом. Така машина могла долати на бездоріжжі 40-відсоткові підйоми.

Читайте також:
Як у Парижі презентували один із найреволюційніших автомобілів