X

Вантажівка з нестандартним розташуванням двигуна сподобалася далекобійникам (фото)

Грузовик MAN-Büssing 16 U появился на свет почти полвека назад и сразу же завоевал популярность на магистральных перевозках

Німецького виробника вантажівок Büssing з Брауншвейга через фінансові труднощі в 1960-х роках поглинула компанія MAN. У Мюнхен прийшла не тільки емблема лева. MAN також вирішив продовжити виробництво деяких моделей автомобілів колишнього конкурента, що добре себе зарекомендували.  Їх назвали MAN-Büssing.

Читайте також:
Грузовик MAN TGS изогнули для покупателя (фото)

Серед них відзначимо MAN-Büssing 16 U. Двигун у машини розміщувався нестандартно – за кабіною, в межах колісної бази, звідси і літера «U» в назві (Underfloor –  англ. “розташований під підлогою”). У цьому разі “підлогою” була вантажна платформа. А стосовно підлоги кабіни, то вона була абсолютно рівною, оскільки моторний тунель тут був відсутній. Отже, нова модель стала хорошою альтернативою капотним вантажівкам, а також машинам із кабіною над двигуном.

16-тонну модель вантажівки BS 16 із двигуном underfloor випускала компанія Büssing у 1967-1971 рр.

Невипадково, модель Büssing 16 U була популярною у далекобійників, і не в останню чергу завдяки висококомфортабельній кабіні. Крім спальних полиць із лампами для читання тут встановлювали відсіки для речей і навіть холодильник.

Розташований позаду кабіни двигун не тільки поліпшив шумо- і віброізоляцію в кабіні, а й забезпечив зручний доступ до нього під час обслуговування. Сам турбодизель розміщувався горизонтально і мав робочий об’єм 12,3 л.

“Наразі це найкраще, що може запропонувати німецька вантажна автопромисловість у важкому класі. І не тільки з точки зору продуктивності і тягової потужності, а й в ефективності, пробігу та надійності” , – ось, що писали про машину MAN-Büssing 16.320 U в популярному німецькому журналі Lastauto-Omnibus після проведених в 1973 році тест-драйвів.

Слід зазначити, що MAN також вніс деякі удосконалення в транспортний засіб. Завдяки модульній конструкції, вдалося скоротити власну вагу вантажівки, що позитивно позначилося на корисному навантаженні та економічності. Остаточний вердикт від журналістів Lastauto-Omnibus свідчив: “Нову магістральну вантажівку MAN із двигуном потужністю 320 к.с. від Büssing можна назвати вдалим симбіозом”.

Читайте також:
Автомобиль G90 - удачная кооперация MAN и Volkswagen

Цікаві факти:

– Кабіна була оснащена антивідблисковими дзеркалами, водійським кріслом на гідроамортизаторах і електросклопідйомниками на замовлення.

– Витрата палива повністю навантаженого автомобіля MAN-Büssing 16.320 U за середньої швидкості 58,6 к/год становила 45,3 л на 100 км. Це було дуже хорошим результатом станом на 1973 рік.

– Вантажівки MAN, які випускали з підпідлоговим двигуном на колишньому заводі Bussing в Зальцгіттері з 1973 до 1979 рр., мали подвійну назву на решітці радіатора – MAN-Büssing.