X

Вантажівки Berliet – 1000 моделей за вісім десятиліть

21 апреля 1980 года был изготовлен последний автомобиль Berliet, одной из самых знаменитой марок в истории грузовиков

Цього дня рівно 44 роки тому завершилося виробництво відомих вантажівок Berliet у французькому місті Венісьє.

У період енергетичної кризи 70-х років. фірма Berliet опинилася у важкому фінансовому становищі і тому, щоб урятувати таку компанію від банкрутства, її за вказівкою самого президента Франції викупило державне підприємство Renault.

Berliet TR350 (1978 р.)

У 1980 році з’явилася остання модель, розроблена фірмою Berliet. Це була важка вантажівка MS300, яка була створена для випуску в США, на заводі тамтешньої фірми Mack. Фактично він був доопрацьованою версією безкапотної серії СF/GR, що з’явилася в 1978 році. Вона мала шасі від фірми SAVIEM, що входила до складу Renault Group, дизель Renault 195 к. с. та нову простору кабіну Club.

Озираючись на шлях, пройдений фірмою за вісім десятиліть, хочеться серед невимовної різноманітності моделей (а їх було більше тисячі!) виділити хоча б кілька, на наш погляд, дуже примітних.

Berliet M (1910 р.)

Вантажівка Berliet найповажнішого віку, яка дожила до наших часів – це модель «М», випущена 1910 року на заводі в Ліоні. А одним з перших у світі тривісних автомобілів з колісною формулою 6х4 стала модель Berliet VPD 1926 року, яка була випробувана в пробігу пустелею Сахара.

Berliet VPD (1926 р.)

У вересні 1930 з’явився перший дизель MDA, поставлений на шасі СBAC. А з 1932 року у виробництво пішли три інші дизелі: два 4-циліндрові та один 6-циліндровий. Однією з перших дизельних вантажівок стала семитонна модель Berliet GDHM7, випущена в 1932 році з мотором 7,3 л.

Berliet GDHM7 (1932 р.)

Особливо треба сказати про легендарну «семитонку» GLR, яка була представлена публіці в 1951 році, а запущена в серію з 1953-го. Цей автомобіль визнаний однією з найкращих вантажівок XX століття. Дизель MDW, 5-циліндровий, робочим об’ємом 7,9 л розвивав 120 к. с.

Berliet GLR (1953 р.)

Не можна не назвати й відомий автомобіль GBC 8 Gazelle (тобто “Газель”). На відміну від відомої у нас усім і кожному “Газелі”, це була повнопривідна тривісна (6х6), яка на наступний рік отримала вперше в історії фірми багатопаливний двигун 125 к. с. Вона знайшла широке застосування у збройних силах.

Berliet GBC 8 Gazelle (1958 р)

Потрібно сказати, що фірма Berliet взагалі приділяла велику увагу автомобілям для армії. Так, у 1968 році було випущено унікальний тягач, насичений електронікою – модель TF (8х4). Він використовувався у складі мобільного ракетного комплексу VTE.

Berliet TF (1968 р.)

А найбільшою вантажівкою фірми став автомобіль Berliet Т100 (6х6), тобто повною масою 100 т. Він був завдовжки 13,4 м, завширшки 5,5 м та заввишки 4,5 м. Двигун V12 розвивав 600, а пізніше 700 к. с. Усього було збудовано п’ять таких машин для роботи в умовах Сахари.

Berliet Т100 (1957 р.)

Сьогодні машини марки Berliet стали історією. Але вони зробили величезний внесок у розвиток вантажного автомобілебудування.

Читайте також:
Музей не для всех