X

Як брати ван Доорн побудували свою першу вантажівку

История широкоизвестных сегодня грузовиков DAF восходит к 1 апреля 1928 года, когда в голландском городе Эйндховен начала работать механическая мастерская братьев ван Доорн

Підприємливі брати Хуберт та Віллем ван Доорн заснували у 1932 році на базі цієї майстерні компанію з виробництва тракторних та автомобільних причепів. Вона одержала назву DAF (Van Doorne’s Aanhangenwagenfabriek N.V.).

Про роботу цієї компанії в 30-х роках ми вже писали, а зараз зупинимося на тому, як на рубежі 40-х і 50-х рр. вперше в історії цієї фірми з’явилися вантажні автомобілі.

DAF DT5

На фірмі DAF ще за роки Другої світової почали працювати над створенням вантажівки власної конструкції. А в 1948 році на світ з’явилися два «живі» прототипи, причому досить оригінальні. Вони були низькорамними і, головне, із приводом лише на передню вісь. Одна вантажівка – DT5 була п’ятитонною, а друга – DT10, зрозуміло, десятитонною.

DAF DT10

Втім, від цієї автомобільної екзотики невдовзі відмовилися. І в жовтні наступного року почалося серійне виробництво автомобілів із нормальною висотою рами та з традиційним приводом на задню вісь. Кабіна, як і на прототипах, розташовувалась над двигуном.

DAF A30

Спочатку випускалися дві моделі: тритонка А30 та п’ятитонка А50. Двигуни від англійської фірми Hercules були бензинові – відповідно 91 та 100 к. с. Хоча можна було всановити й дизелі Perkins, теж англійські, 73 або 83 к. с.

DAF А10

Наступного року додалося ще дві моделі: розвізна однотонна А10 і 6-тонна вантажівка серії 60. У 1949 році було виготовлено загалом 150 вантажних автомобілів, а 1950-го – вже 1026 од.

Автобус DAF з кузовом Renova

У виробничій програмі 1950 року вже були й шасі для автобусів чотирьох серій. Три з них були розраховані на 37 пасажирів та один – на 42 особи. Більше того, фірма замахнулася і на тролейбуси. Принаймні 1949 року навіть побудували одну таку машину на 38 місць.

Автобус DAF з кузовом van Rooijen

І ще одне. У 1950 році компанія змінила свою назву, причому досить оригінальним способом. Абревіатура DAF збереглася, але в повній назві слово Aanhangen (причіп) поміняли на Automobiel (автомобіль). В історії компанії DAF розпочався новий, великий етап.

Читайте також:
Як DAF випустив свій перший легковик