X

Як DAF випустив свій перший легковик

7 февраля 1958 года на Амстердамском автосалоне дебютировал легковой первенец голландской фирмы – оригинальная модель DAF 600

Сьогодні голландська компанія DAF Trucks N.V. широко відома як один з провідних європейських виробників вантажних автомобілів. Однак не всі знають, що свого часу він випускав у значних кількостях і легкові автомобілі.

Перша легкова модель — DAF 600 стала сенсацією. Річ у тім, що вона мала зовсім незвичайну автоматичну трансмісію Variomatic — безступеневу, клиноременну. Передавальне число там плавно варіювалося за рахунок зміни діаметрів шківів. Їх приводили в дію довгі ремені, за які машину жартівливо називали “автомобіль на підтяжках”.

Компактний дводверний седан DAF 600 вміщував чотирьох пасажирів. Довжина його становила лише 3600 мм, ширина 1440 мм і висота 1450 мм. Споряджена маса машини була невелика — лише 600 кг.

Двигун був простенький — двоциліндровий, опозитний, з повітряним охолодженням. Він мав робочий об’єм лише 590 см куб і розвивав 19 к.с. проте, максимальна швидкість становила 90 км/год. Підвіска була незалежна, передня — на поперечній листовій ресорі, задня — на поздовжніх важелях з литими пружинами.

Машина мала непоганий успіх. Перший автомобіль зійшов з конвеєра 23 березня 1959 року. А загалом до 1963 року включно було випущено 30 563 машини.

Однак первістка далеко перевершили спадкоємці — DAD 750 і Daffodil, які з’явилися вже в 1961 році. За ними пішов у 1966 році DAF 33. Усі ці автомобілі мали двигун вже 746 см куб., який розвивав 26 – 28 к.с. Загалом до 1974 року цих машин виробили 286 804 од. Надалі з трансмісією Variomatic випускалися й інші моделі — DAF 44, DAF 55 тощо.

DAF 46 з кузовом універсал на фестивалі Old Car Land 2018. Машина представлена запорізьким Музеєм техніки “Фаетон”

Варто сказати, що під час експлуатації всіх цих автомобілів проявилися і їх недоліки: ремені були недовговічні, а витрата палива завелика. Інтерес публіки поступово зменшувався. Останнім автомобілем з кліноремінною трансмісією стала модель DAF 66, що перебувала у виробництві до 1976 року включно. А пізніше її виготовляли як Volvo 66, бо шведська фірма викупила 75% акцій легкового відділення DAF.

Читайте також:
Музей автомобілів DAF: історія життя довжиною 95 років