X

Як на острові Хісінген почали випускати автомобілі

14 апреля 1927 года был выпущен первый серийный автомобиль марки Volvo. Эта дата и считается официально днем рождения компании Volvo – знаменитого сегодня производителя легковых и коммерческих автомобилей

Цього дня 97 років тому у Швеції, з воріт заводу в Гетеборзі виїхав перший виготовлений там автомобіль, з якого і почалася історія марки Volvo.

Влітку 1924 року в Стокгольмі зустрілися два приятелі – Ассар Габріельсон та Густав Ларсен. Перший був головою представництва шведської компанії SKF у Франції, другий – інженером, який пропрацював на цій же фірмі кілька років. Обидва були захоплені ідеєю створити автомобіль для роботи в умовах шведських доріг і шведського клімату. І у серпні вони уклали угоду про співпрацю, а вже у вересні робота закипіла.

Ларсен зібрав команду молодих інженерів і почав працювати над конструкцією автомобіля. А Габріельсон звернувся за фінансовою допомогою до своєї компанії – великого виробника шарикопідшипників, відомого в Європі. Там ідею схвалили, але із фінансуванням не поспішали. І тому ентузіасту довелося взяти банківський кредит та ще й додати свої кошти.

Прототип 1926 року

У липні 1926 року креслення шасі були готові, а в серпні нарешті було підписано контракт із Радою директорів SKF. Тож був час взятися вже за прототипи. Протягом 9 місяців їх виготовили цілий десяток: дев’ять машин із відкритим кузовом та одну із закритим. “Одяг” для них зробила в Стокгольмі відома кузовна фірма Adolf Freyschuss.

Виробничі площі для випуску машини забезпечила та сама компанія SKF. Вона запропонувала і відповідну назву для автобудівельної компанії – Volvo, що у перекладі з латині означає «я кочусь». І 14 квітня 1927 року з воріт заводу на острові Хісінген, у північній частині Гетеборга, вийшов перший серійний легковий автомобіль Volvo UV4, який згодом отримав назву Jacob.

Радіатор машини оздоблювала діагональна хромована накладка. А посередині її красувалася емблема: коло із спрямованою вгору стрілою. Ця характерна деталь екстер’єру потім багато років дозволяла безпомилково визначати марку машини.

Чотирициліндровий двигун автомобіля Volvo UV4 мав робочий об’єм 1,9 л та розвивав 28 к. с. Він міг розганяти машину до швидкості 90 км/год. Щоправда, крейсерська швидкість, рекомендована фірмою Volvo, становила лише 60 км/год. Цікаво, що колеса у машини були так званого артилерійського типу – з дерев’яними спицями та знімним ободом, хоча на прототипах вони були дисковими, сталевими.

Каркас відкритого кузова був виготовлений з ясена та бука та його облицювали сталевими листами. А всередині кузов був оброблений шкірою. Така модель, UV4 коштувала 4800 шведських крон. Пропонувалася і версія із закритим кузовом – PV4, але вона була рівно на цілу тисячу дорожча.

Початковими планами передбачалося випустити 500 автомобілів з відкритими кузовами та стільки ж із закритими. Однак попит на останні виявився набагато вищим. І в результаті, до 1929 року включно, машин першого типу було випущено лише 205 од., а другого – 694 од. Крім того, виготовили 70 пікапів OV4 TV, а також 27 шасі під фургони.

І вже в тому ж, 1929 році замість автомобілів UV4 та PV4 почали випуск більш досконалої моделі – 5-місного 4-дверного седана PV651 з трилітровим мотором в 55 к. с.

Читайте також:
Вантажівки Volvo з дерев'яною кабіною розпродали за півроку