X

Як з’явилися вантажні двійники відомої американської фірми

15 жовтня 1904 року на заводі в місті Ленсінг, штат Мічиган, було складено перший автомобіль фірми REO, яка згодом стала однією з найбільших виробників вантажівок у США.

Назва компанії була нічим іншим як ініціалами її творця Рейнсона Елі Олдса. Це був відомий американський конструктор, один з піонерів автомобілебудування, який ще раніше заснував знамениту компанію Oldsmobile.

Перший автомобіль REO (1904 р.)

Перші комерційні автомобілі фірми REO з’явилися в 1906-1908 рр. Це були типово американські легкі автомобілі типу баггі. Вони могли перевозити 250 – 750 кг вантажу або 5-10 пасажирів. На машинах застосовувалися одноциліндрові або двоциліндрові мотори в 9 – 16 к. с.

REO Flareboard Express (1909 р.)

Оскільки продаж легкових автомобілів був не надто успішним Олдс вирішив зробити ставку на вантажівки. І в жовтні 1910 року він утворив відповідне відділення своєї фірми – REO Motor Truck Co. На наступний рік було виготовлено повноцінний вантажний автомобіль REO, але це теж була машина легкого класу.

REO Speedwagon (1917 р.)

У 1913 році фірми REO вийшла на ринок середньотоннажників з двотонною вантажівкою моделі J. Ця машина класичного компонування залишалася на виробництві до 1916 року.

REO Speedwagon (1936 р.)

У 20-і рр. компанія випускала здебільшого легкі вантажівки, і тільки в 1928 році у виробничій програмі нарешті з’явився «тритонка». Зате 30-і рр. стали для фірми зоряним часом. Було налагоджено виробництво широкої гами автомобілів різної вантажопідйомності.

Автобус REO (1936 р.)

Це були дво- і тривісні моделі як класичної, так і безкапотної компоновки. До 1938 року повна маса цих машина доходила до 9,5 – 12 т. Крім того, компанія виготовляла значну кількість автобусів.

REO 29XS (1943 р.)

У роки Другої світової війни компанія випускала 7,5-тонні шасі REO 29xs (6х6). А в 1943-45 рр. внесла свою лепту у виробництво знаменитих 2,5-тонних вантажівок Studebaker US6 (6×6), виготовивши 22 204 машини.

REO M-35

У післявоєнний період REO зайняла лідерські позиції саме в цьому класі автомобілів. І навіть витіснила з ринку іменитого конкурента — 2,5-тонну вантажівку M-35 від корпорації General Motors.

Однак незважаючи на підживлення військовими замовленнями загальне фінансове становище фірми було важким: випуск цивільних вантажівок падав. У 1953 році їй довелося увійти до складу алюмінієвої (!) компанії Bohn. У 1957 році її викупила звідти автомобільна корпорація White.

REO (1947 г.)

Але 10 років потому, вважаючи випуск цих вантажівок нерентабельним 1 травня 1967 року відправила фірму, так би мовити, у вільне плавання разом з іще одним своїм підопічним – фірмою Diamond. Вигнанці утворили групу Diamond REO, і на цьому історія компанії як такої закінчилася.

REO (1952 р.)