X

Як з’явився суперкар JK 2500 з двигуном Tatra

У 1956 році на світ з’явився найцікавіший автомобіль JK 2500, що являв собою прототип класу GT. Він був спроектований талановитим словацьким конструктором Юліусом Кубінським, який працював на автобусобудівному підприємстві Karosa у Брно.

Машина отримала досить прогресивний на той час просторовий каркас кузова – з безшовних зварних труб.

Дизайном екстер’єру автомобіль нагадував британські моделі тих років – довгий капот, похилий дах, “риб’ячий рот” решітки радіатора і “великі очі” фар.

Колеса на 16 дюймів та барабанні гальма запозичили від Lancia Aurelia. Задній твердий міст типу Де-Діон був підвішений на поперечних торсіонах. Передня вісь – також на торсіонах – була “підглянута” у армійських автомобілів Volkswagen Kdf 82.

Спочатку під капотом встановили 2,5-літровий агрегат Alfa-Romeo потужністю 89 к. с. Такий двигун застосовувався на відомій моделі 6С2500. У парі з ним працювала 4-ступенева коробка також італійського виробництва. Однак надалі силовий агрегат замінили на “повітряник” Tatra V8. При тому ж самому робочому об’ємі 2,5 л потужність довели до 140 к. с. На випробуваннях максимальна швидкість перевищила 200 км/год.

Вперше про суперкар JK 2500 громадськість дізналася з місцевого журналу Svet Motoru у 1956 році. А публічна презентація відбулася лише через два роки, у Копршівниці, у рідному місті Tatra. На жаль, розробка Юліуса Кубинського так і не здобула путівку в життя. Протягом довгого часу, до 1971 року конструктор використовував спорткар JK 2500 як особистий автомобіль. А потім слід машини загубився. Можливо, вона зберіглася до наших днів і перебуває в одній із приватних колекцій.