X

Як виробник велосипедів переключився на незвичайні автомобілі

1 грудня 1904 року розпочався випуск першого чотириколісного автомобіля марки Rover. Так зародилася історія знаменитого виробника англійських легкових машин.

Ще в 1877 році почало працювати підприємство з виробництва велосипедів, яке заснували Джон Старлі і Вільям Саттон. У 1885 році останній відійшов від справ, але Старлі продовжував випуск велосипедів, присвоївши їм марку Rover. Вони мали попит і експортувалися до низки країн. Невипадково в Західній Україні багато років потому словом “ровер” продовжували називати всі велосипеди взагалі.

Натхненний успіхом велосипедів Джон Старлі вирішив зайнятися виробництвом автомобілів. Для розробки конструкції він запросив інженера Едмунда Льюїса, який працював раніше на фірмі Daimler. Перша, поки ще тільки триколісна машина, з мотором De Dion Bouton була представлена на виставці в Річмонді, а її виробництво почалося в 1903 році, вже після смерті Старлі.

На наступний рік з’явився і перший чотириколісний автомобіль марки. Він отримав назву Rover 8HP, оскільки його одноциліндровий двигун (1327 см куб.) розвивав саме 8 к.с. Він розганяв машину до 45 км/год.

Варто зауважити, що Rover 8HP був незвичайною, новаторською машиною. Замість традиційної “сходової” рами конструктор Льюїс запропонував легшу, так звану хребтову. Двигун і коробка передач кріпилися спереду до поздовжньої центральної труби, всередині якої проходив вал, що приводив у рух задній міст. А колеса мали незалежну підвіску на поперечних листових ресорах і забезпечували хорошу пристосовність до нерівностей дороги.

Цікаво, що трубчасту раму в поєднанні з такою незалежною підвіскою в 1923 році відомий чеський конструктор Ганс Ледвінка застосував на компактному легковику Tatra 11. Вона показала себе непогано і упродовж десятиліть така схема застосовувалася на автомобілях Tatra як легкових, так і вантажних, ставши свого роду візитною карткою фірми

Читайте також:
Як алюмінієві позашляховики заполонили світ