X

Як рідкісний автомобіль BMW з України потрапив до заводського музею

Цього дня, 13 жовтня 1938 року, на автосалоні Earl Court у Лондоні дебютував перший автомобіль BMW класу люкс. Це була модель 335, оснащена рядним шестициліндровим двигуном робочим об’ємом 3485 см куб. та потужністю 90 к. с. Коробка передач була 4-ступенева, марки ZF.

З таким двигуном машина повною масою 1700 кг могла розганятися до 145 км/год. Витрата палива становила близько 16 л на 100 км. Бак, розташований у кормі, містив 65 л.

Прем’єра на Лондонському автосалоні Earl Court 1938 року

Повноцінно розгорнути виробництво автомобіля завадила Друга світова, тому з 1939 по 1941 рік було виготовлено всього 415 машин, 233 з них з кузовом седан, а решта – дво- та чотиридверні кабріолети. Цікаво, що кузови виробляли спеціалізовані ательє: седани – фірма Ambi-Bud, а кабріолети – Autenrieth, Graber та ін.

335 Cabriolet з кузовом Graber

335 Cabriolet з кузовом Graber

Автомобіль відрізнявся виразним дизайном та немаленькими розмірами. Так, седан був завдовжки 4814 мм, завширшки 1700 мм та заввишки 1685 мм. Колісна база складала 2984 мм. Радіус розвороту – 12,5 м.

BMW 335 на вулицях Києва, 1987 р. Фото Леоніда Гоголєва

До наших днів збереглися лічені одиниці BMW 335. І один з автомобілів, з кузовом седан, багато років перебував в Україні як трофей з часів війни. Машина брала участь у зльотах ретроавтомобілів. На одному з них, що проводився у Києві восени 1987 року, автомобіль й вдалося сфотографувати Леоніду Гогольову. На жаль, власник цієї раритетної моделі продав свою красуню, і тепер її можна побачити у заводському музеї BMW у Мюнхені.