X

Як народжувалися прототипи найпершого автомобіля Volvo

Цього дня, 14 квітня 1927 року розпочалося серійне виробництво найперших автомобілів марки Volvo. Це була легкова модель OV4.

Ще в 1924 році підприємці Ассар Габріельссон та Густав Ларсон задумали випускати автомобіль, пристосований до дорожніх умов та клімату Швеції. Інтенсивні роботи зі створення машини велися під їх керівництвом у 1925 – 1926 роках.

Автомобіль Voisin

Дизайн перших автомобілів Volvo розробляв шведський художник Хеомер Масолле (Helmer MasOlle). Незадовго до цього, влітку 1925, він створив вдалий екстер’єр для французької машини марки Voisin (Вуазен). Але то була машина спортивного стилю – довга, з розвиненою задньою частиною та похилим вітровим склом.

Перший прототип Volvo

А для чотиримісної та більш короткої «робочої конячки» Volvo потрібен був інший підхід. І дизайнер зробив функціональний, навіть дещо консервативний за стилем, відкритий кузов, в якому переважали прямі лінії. Від похилого вітрового скла довелося відмовитись. Бо замовники підрахували, що воно недоречне машиною такого класу. Багажник зробили коротким і в ньому сховали запасне колесо.

Прототип Volvo ÖV 4

Найперший дослідний зразок машини був готовий у травні 1926 року. За ним було ще п’ять подібних, але забарвлених у різні кольори, і отримали різні прізвиська. Цікаво, що один із них, чорного кольору, назвали Jacob, оскільки її випустили у День святого Якова. А пізніше, вже у 30-ті роки, цим словом стали називати у літературі всі серійні машини Volvo першої моделі.

Прототип Volvo ÖV 4

Слідом за першою серією з шести прототипів була друга, з трьох машин. У них внесли низку покращень. Так, непомірно високі пороги, що ускладнювали посадку, зробили нижче, а двері – відповідно, вищими.

Серійний Volvo ÖV4

У 1926 році збудували і зразок із закритим кузовом. Але він так і залишився експериментальним. У серію пішла все ж таки відкрита машина. При цьому колеса в неї були не дисковими, як у прототипів, а спицьованими. Серійна модель дістала назву OV4. Літери у неї були скороченням слів Oppen Vagn (відкритий автомобіль), а цифра «4» позначала кількість циліндрів двигуна. Цей двигун виробляла шведська фірма Pentaverken з міста Скопле. Робочий об’єм цієї силової установки складав 1944 см куб., а потужність – 28 к. с. Машина розвивала швидкість до 90 км/год.

Читайте також:
Вантажівки Volvo з дерев'яною кабіною розпродали за півроку