X

Як чверть століття випускали “танцюючі” автомобілі

3 мая 1978 года начался выпуск известной модели FSO Polonez, которая занимает особое место в истории польского автомобилестроения

Цього дня рівно 46 років тому на польському заводі FSO у варшавському передмісті Жерань стартувало виробництво легкового автомобіля FSO Polonez, який протримався на конвеєрі майже чверть століття.

Автомобіль Polonez, на відміну від інших масових польських моделей середнього класу – Warszawa та Polski Fiat 125P, не був ліцензійною копією. Цю машину з романтичною назвою відомого польського танцю спроектували на його батьківщині та виготовляли із вітчизняних матеріалів. Вона відрізнялася високими експлуатаційними якостями у поєднанні з гарною аеродинамікою та виразним дизайном.

Зазначимо, що в ході виробництва машина періодично зазнавала суттєвих змін. Спочатку автомобіль оснащувався лише п’ятидверним кузовом типу ліфтбек. 1980 року з’явилася і тридверна версія.

У 1982 році машина набула прямокутних фар замість здвоєних круглих. 1986 року кузов був модернізований. Через три роки взагалі переробили задню частину, а навесні 1991-го – і передню. В результаті з’явилися автомобілі під назвою Polonez Caro.

Спочатку на автомобіль встановлювалися бензинові двигуни власного виробництва: 1,3-літровий потужністю 69 к. с. та 1,5-літровий у 82 к. с. Вони були такі самі, як і на моделі Polski Fiat 125P. 1983-го до них додався дизельний агрегат VM Motori HR робочим об’ємом 1995 см куб. та потужністю 83 к. с. У 1987 році лінійка розширилася ще одним бензиновим мотором – 1,6-літровим в 87 к. с. Цікаво, що максимальна швидкість з останнім залишалася такою самою, як і у півторалітровій версії – 155 км/год.

Цікаво, що ще 1979 року з’явився Polonez 2000, призначений переважно для чиновників. Він оснащувався двигуном Fiat об’ємом 1995 куб. см куб. (110 к.с.) та 5-ступеневою коробкою передач. Ця машина розганялася від 0 до 100 км/год. за 12,0 с, максимальна швидкість становила 175 км/год.

У 1991 році з появою моделі Polonez Caro на автомобіль стали встановлювати дизельний 1,9-літровий двигун Citroen потужністю 67 к. с. У цій версії машина пропонувалася на європейському ринку.

1982 року на базі легкових Polonez випускалися і комерційні версії. Причому це були не пікапи, а бортові вантажівки. У задній частині була приварена рама із сталевих штампованих профілів, на якій і монтувався кузов.

Такі машини виробляли з двома розмірами колісною базою та мали одно- або дворядну кабіну. Вантажопідйомність варіювалася від 590 до 950 кг і вони могли працювати з причепами до 1 т. Частина машин випускалася зі знімними склопластиковими надбудовами, а також як санітарні та пожежні машини.

В 1996 році завод FSO був куплений корейською фірмою Daewoo. У першому кварталі 2002 року виробництво легкових автомобілів Polonez було припинено. А складання вантажівок перенесли на завод FSD у місті Ниса, що теж належало Daewoo. І там вони випускалися недовго – до 2003 року.

Читайте також:
На столичному СТО помічено рідкісний автомобіль FSO Polonez Truck