X

Як у автомобілів Сadillac виросли хвости

3 февраля 1948 года началось производство первого послевоенного семейства автомобилей Cadillac - Series 62, которое во многих отношениях отличалось от предшествующего

Дизайн першого повоєнного Cadillac – Series 62, моделі 1948 року розробляв відомий стиліст Харлі Ерл. Тут він, вперше на General Motors, застосував кузов понтонного типу – тобто без крил, що стирчать по сторонах. Щоправда, якийсь натяк на заднє крило ще лишався.

Ще 1941 року групу провідних американських автомобільних дизайнерів запросили на авіабазу поблизу Детройта. Там їм показали найновіший винищувач P-38 Lightning («Блискавка»). Це двофюзеляжний літак із двома рознесеними з обох боків кілями дуже сподобався Ерлу. І вже після Другої світової він вирішив оснастити задню частину нового автомобіля Сadillac Series 62 чимось подібним – ефектними «плавниками».

Викликали асоціацію з двомоторним літаком P-38 й два великі гостроносі ікла на бампері, сильно схожих на обтічники авіаційних гвинтів. І ще однією новацією автомобіля було не V-подібне, а гнуте лобове скло, запропоноване дизайнером Джуліо Андраде.

Забігаючи наперед, треба сказати, що мода на хвостові «плавники» була підхоплена іншими американськими виробниками. Ці «хвости» з року в рік ставали все більш розвиненими. І на моделі Cadillac 1959 року досягли піку, перетворившись на ефектні аеродинамічні кілі.

Але повернемося до повоєнного первістка. У 1948 році на Cadillac Series 62 ставили мотори ще з колишньої моделі. Але вже наступного року машини оснащувалися новим двигуном. Це теж була V-подібна «вісімка», але короткохідна та верхньоклапанна. При меншому робочому об’ємі – 5,4 л замість 5,7 л – вона була потужнішою та розвивала 160 к. с., а не 150. У 1952 році її потужність зросла до 192 к. с., а наступного року – на моделі Eldorado Convertible Coupe – до 210 к. с.

Що стосується трансмісії, то на машини невдовзі почали ставити триступеневий “автомат” Hydromatic. І згодом 90% автомобілів вже почали випускатися з такою коробкою.

Cadillac Series 62 нового покоління став надходити на автосалони вже в лютому 1948-го. До кінця року виробили 34 213 од. Наступного року було випущено вже 55 643 машин усіх модифікацій, у 1950-му – 58 818 од. А 1953-го, що завершує випуск серії, тираж досяг 84 446 авто.