X

як у Польщі замість Fiat почали випускати зовсім інший автомобіль

30 марта 1973 года завершилось производство автомобиля известной польской марки Warszawa, который стал настоящим долгожителем

Легкові автомобілі Warszawa вироблялися на польському заводі FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) протягом 22 років. Причому не всі знають, що там спочатку планувався випуск зовсім інших моделей.

Історія підприємства FSO сходить до 14 квітня 1948 року. У цей день в Турині уклали угоду про будівництво в Польщі автозаводі з випуску малолітражки Fiat 1100. А 31 липня Міністерство промисловості визначило і місце для цього підприємства — Жерань, передмістя Варшави.

Warszawa М20

Будівництво почалося навесні наступного року. Але “холодна війна” із Заходом розгоралася дедалі більше,і вже у вересні договір з італійцями довелося розірвати. Проте автомобілі були потрібні, а зводити завод своїми силами післявоєнній Польщі було не по кишені. І в цій ситуації 25 січня 1955 року уклали договір з Горьківським автозаводом з випуску автомобіля типу М-20 “Победа”.

Перший автомобіль, що отримав назву Warszawa М20 був випущений 6 листопада 1951 року. Його зібрали з доставлених із ГАЗу компонентів. До кінця року з воріт заводу вийшло 75 машин, а наступного року – вже 1600.

Прототип Warszawa M20-U

У 1956 році конструктори FSO виготовили прототип Warszawa M20-U. Двигуну покращили ступінь стиснення з 6,2 до 7,0 — і потужність зросла з 50 до 60 к.с. Решітка радіатора і капот отримали сучаснішу форму.

Warszawa 200

Однак у виробництво з 15 травня 1957 року пішла машина з менш радикальними поліпшеннями – Warszawa 200. Мотор зі ступенем стиснення 6,8 розвивав 52 к.с. Капот залишився колишнім, але решітка радіатора стала зовсім іншою, а на боковині кузова з’явився короткий молдинг.

Warszawa 201Р

У 1957 році на FSO виготовили прототип пікапа на 500 кг. А через два роки почали серійний випуск машини Warszawa 200Р такої ж вантажопідйомності. Вона отримала посилені задню підвіску і шини.

У 1960 році розпочався випуск автомобіля Warszawa 201. Зміни були невеликими і стосувалися здебільшого деталей ходової та електрообладнання. А от у 1962 році машина знайшла новий двигун S-21, верхньоклапанний в 70 к.с. Максимальна швидкість зросла до 125 км/год. відповідно з’явилася і нова назва – Warszawa 202.

Warszawa 223

У 1964 році у виробництво пішла чергова модель – Warszawa 223. Машина помітно змінила зовнішність, до чого доклала руку відома італійська дизайнерська фірма Ghia. Кузов став триоб’ємним, тобто з виступаючим ззаду багажником.

Warszawa 223

Змінилися також облицювання радіатора і бампер. Цікаво, що автомобіль випускали не тільки з новим мотором S-21, але і з колишнім М20. Остання версія називалася Warszawa 224. А в 1965 році з’явився і універсал – Warszawa Кombi.

Warszawa 223 Kombi

Усі ці машини і вироблялися до 1973 року, а потім на заводі почали складати авто, розроблені компанією Fiat – моделі 127p, 128p, 131p, 132р. Випускалася навіть югославська Zastawa 1100, яка теж була “фіатівського” походження. За всі роки виготовили 254 471 од. автомобілів марки Warszawa.

Остання робота на конвеєрі – 30 березня 1973 року.