X

Як за два роки випустили мільйон Ford Mustang

2 марта 1966 года был выпущен миллионный автомобиль Ford Mustang – одна из наиболее примечательных американских моделей своего времени

Усього за два роки після початку виробництва в кількості одного мільйона зійшла з конвеєра найпопулярніша тоді американська модель – Ford Mustang.

На початку 60-х рр. Лі Якокка – тоді генеральний керуючий легковим відділенням компанії Ford загорівся ідеєю – створити недорогий швидкісний автомобіль, не схожий на своїх американських побратимів.

Вже 16 серпня 1961 року “фордівський” дизайнер Дейв Неш представив на конкурс низьку відкриту машину під назвою Puma. Автомобіль сподобався, його взяли за основу для майбутньої серійної моделі. А ось ім’я, подумавши, вирішили змінити інше. У роки Другої світової один із найкращих американських літаків-винищувачів мав назву дикого коня, підкорювачів прерій – Mustang. Цей суто американський образ і сподобався керівництву компанії Ford.

Автомобіль Mustang приваблював характерною зовнішністю. Він мав довгий низький капот та короткий пасажирський відсік, розрахований, проте, на чотирьох. Це надавало машині спортивного характеру. А решітку радіатора прикрашав хромований барельєф мустанга, що мчить стрибати – оригінальна розробка дизайнера Джона Нейджера.

Із самого початку задум Лі Якоккі полягав у тому, щоб зацікавити новою моделлю відразу кілька категорій споживачів. Ось чому машину вирішили пропонувати із зовсім різними моторами. З одного боку, ця була недорога рядна “шістка” (2,8 л; 101 – 120 к. с.), а з іншого – потужні V-подібні “вісімки” (до 4,7 л; 271 к. с.) .

Потрібно сказати, що загальна конструкція автомобіля була без особливих вишукувань. Коробку передач ставили механічну чи автоматичну. Передня підвіска була важільно-пружинна, задня – залежна, ресора. Гальма ставили барабанні, хоча для передньої осі їх можна було замовити й дисковими. Автомобіль мав несучу основу, на яку встановлювався несівний кузов одного з трьох типів: купе, кабріолет або хардтоп.

Перший Ford Mustang зійшов із конвеєра 9 березня 1964 року. Продажі цих стильних автомобілів із самого початку пішли, як кажуть, на ура. За перший рік було випущено 418 тис. авто – цифра, що й казати, рекордна навіть для Америки. А наступного року їх виготовили ще на 100 тис. більше, 1966-го цей показник становив уже 608 тис. од. Випуск автомобілів Mustang цього покоління припинився в 1968 році і кінцевий підсумок за п’ятирічку становив 1 млн. 838 тис. 578 автомобілів.

Читайте також:
Суперкар из стеклопластика: начало пути

В подальші роки у автомобілів Ford Mustang спостерігався суттєвий приріст потужності. У найкрутіших моделей вона сягала 400 к. с. Водночас обсяг випуску різко пішов униз, але це вже зовсім інша історія.