X

Як Жан Етьєн Ленуар побудував перший автомобіль із ДВЗ

16 мая 1862 года изобретатель и механик Жан Этьен Ленуар завершил работу над самоходным экипажем, который сегодня официально считается первым в истории автомобилем с двигателем внутреннего сгорания

Цього дня 162 роки тому було виготовлено перший автомобіль із ДВЗ. Його побудував бельгієць за походженням Жан Етьєн Ленуар. Ще 23 січня 1860 року він запатентував двигун внутрішнього згоряння.

Подібно до парового це був агрегат двосторонньої дії, тобто горюча суміш, що складається зі світильного газу і повітря, надходила в циліндр по спеціальних каналах – то з одного, то з іншого боку поршня. Двигун був двотактним, а запалювання вже мав батарейне – з індукційною котушкою та свічками.

Потрібно наголосити, що двигун Ленуара не залишився дослідним зразком. Він виявився дуже технологічною конструкцією, придатною для серійного виробництва. І Жан Етьєн його налагодив. Двигун приваблював споживачів своєю компактністю порівняно з паровим. Тут не було ні громіздкого котла, ні топки, що потребувала постійної уваги. Та й не потрібно було витрачати час на розведення пари.

І тому покупці примирилися з такими його мінусами як недостатня потужність та погана економічність. Продаж пішов дуже успішно і з часом кілька сотень двигунів вже працювало в різних країнах Європи.

За деякими відомостями, вже в 1860 році Ленуар виготовив невеликий віз із таким двигуном. А 1862-го збудував другу, більш досконалу машину – Hippomobile. Це був компактний транспортний засіб на трьох колесах велосипедного типу, причому переднє було кероване. А в задній її частині було встановлено агрегат із горизонтально розташованим циліндром.

Принцип його роботи був таким самим, як і у стаціонарних двигунів – тобто він був двотактним, двосторонньої дії. Він мав робочий об’єм 2543 см куб. а потужність його становила 1,5 к. с. при 100 об/хв. Для приготування займистої суміші служив примітивний карбюратор. Цікаво, що двигун нагрівався до дуже високої температури і конструктору довелося забезпечити його спеціальною системою водяного охолодження. Привід на задню вісь був ланцюговий.

Читайте також:
Як угорський конструктор автомобілів випередив відомого Майбаха

Є дані про те, що цей самохід, незважаючи на малу потужність та примітивність конструкції, здійснив поїздку з Парижа до Жуанвіль-ле-Пона. Відстань в 11 км (в обидва кінці) він покрив за три години.

Оригінал цієї машини не зберігся, але у Музеї техніки в Парижі є його копія, виготовлена за документами.