X

Компанія Volvo відзначає ювілей моделі Volvo 144

Компания Volvo отмечает 50-летний юбилей Volvo 144 – первой модели бренда, продажи которой превысили миллион экземпляров.

Volvo 144 постав перед журналістами 17 серпня 1966 року. З новою моделлю Volvo прагнула вийти на рівень великого автовиробника: за 8 років було складено понад 1,25 мільйона автомобілів цієї серії. Це була перша модель Volvo, продаж якої перевищив мільйон автомобілів.

17 серпня 1966 на показі нової моделі в залах готелю Лоренсберг у Гетеборзі зібралося близько 400 журналістів. На презентації нового Volvo 144 перед присутніми журналістами піднялася перегородка, за якою їх чекали три передсерійні моделі нового шведського автомобіля. Вже кілька років ходили чутки про новинку Volvo, і тепер на представників преси очікував сучасний автомобіль, виконаний в новому фірмовому дизайні. Паралельно з презентацією в Гетеборзі нова модель була представлена в Осло, Копенгагені та Гельсінкі.

Ще у червні 1960 року правління Volvo на чолі з генеральним директором Гуннаром ухвалило остаточне рішення про розробку майбутньої моделі. Автомобіль, що отримав назву «Проект P660», мав бути більшим за модель Amazon, але при цьому залишитися в тому самому ціновому сегменті. Він повинен був відповідати суворим вимогам безпеки і створювати достатньо простору в салоні для чотирьох-п’яти осіб. Більше того, розмір колісної бази новинки відповідав аналогічній величині попередників – Volvo PV 544 і Amazon. Для нової моделі планувалося запропонувати кілька варіантів різних шасі.

Після дебюту 140-ї серії компанія Volvo запропонувала нову систему позначення: перша цифра відповідала серії, друга – кількості циліндрів двигуна, а третя – кількості дверцят.

 

Масове виробництво моделі 144 розпочалося 19 серпня 1966 – лише через два дні після презентації.

У 1967 році компанія приступила до виробництва дводверної модифікації Volvo 142.

А в 1968 році почала складати універсал Volvo 145.

У 1969 році було запропоновано модель 164, яка була дуже близькою до серії 140. У цьому автомобілі використовувалося багато елементів шасі 140-ї серії, але колісна база була на 10 см більшою. Передня частина автомобіля також збільшилася в розмірах – цього потребувало встановлення рядного шестициліндрового двигуна B30. В 1970 році було запропоновано ще одну версію шасі – це був просторий Volvo 145 Express. Ступінчастий дах автомобіля був вищим, на рівні середніх і задніх стійок, що забезпечувало більше місця для перевезення вантажів.

Головний дизайнер Ян Вільсгард свого часу був розробником елегантного кузова Amazon, тому, незважаючи на певні відмінності, у Amazon і Volvo 140-серії було багато спільного. Подібно до Amazon нові Volvo 142 і Volvo 144 отримали вертикально розташовані задні ліхтарі.

Серія 140 повністю відповідала тенденціям, характерним для 60-х років, коли перевага віддавалася функціональності автомобіля. Нові Volvo отримали просторий салон і великі вікна. Скандинавський дизайн з його чистими і простими лініями популярний і сьогодні, а автомобілі 140-ї серії першими наочно продемонстрували інтерес покупців.

140-а серія мала цілу низку важливих новинок пасивної та активної безпеки. Шасі автомобіля мало високу стійкість до скручування, кузов передбачав зони деформації і каркас безпеки. Гальмівна система з передніми і задніми дисковими гальмами мала два незалежних контури. Крім того, автомобіль отримав травмобезпечні рульову колонку і панель приладів. Пізніше 140-а серія отримала в стандартному оснащенні підголівники, ремені безпеки з механізмом натягу і систему нагадування про непристебнутий ремінь безпеки.

 Серія Volvo 144 відрізнялася традиційним компонуванням: фронтальне розташування двигуна з приводом на задні колеса. Спочатку в автомобіль встановлювався перевірений 1,8-літровий чотирициліндровий двигун B18, який використовувався на моделі Amazon. Цей мотор із подвійним карбюратором розвивав 75 л. с. або 96 к. с. В 1969 році почали встановлювати 2-літровий двигун B20 потужністю 82 к.с. і 100 к.с. В 1971 році з’явилася версія Volvo 140 з системою вприскування палива, якою керувала електроніка. Цей двигун розвивав 120 к.с.

Улітку 1974 виробництво моделей 142, 144 і 145 було завершено. Загалом за весь час виробництва з конвеєра зійшов 1 251 371 автомобіль. Ця модель стала першою в історії компанії, продаж якої перевищив мільйон екземплярів. Завдяки Volvo 144 компанія набула статусу світового постачальника автомобілів. Але значущість 140-ї серії цим не обмежується – спадщина цієї моделі виявилося актуальною аж до 1993 року. На зміну 140-й серії прийшло сімейство Volvo 240, яке запозичило багато елементів шасі зі 140-ї. Новинка стала наймасовішою моделлю Volvo: за 19 років виробництва було продано близько 2,8 мільйона авто сімейства Volvo 240.