X

Land Rover Defender: ексклюзив в очікуванні 2018 року

Пока все ожидают появление нового Land Rover Defender 2018 года, остановимся на самых нетипичных версиях этого известного британского внедорожника.

Рідкісні версії Land Rover Defender

Минув рівно рік, як заводський конвеєр залишив останній позашляховик Land Rover Defender – машина зійшла з конвеєра підприємства в Соліхаллі 29 січня 2016 року. Родоначальниками моделі стали утилітарні джипи Land Rover Series 1, Series 2 Series 3. Загалом із 1948 року складено понад два мільйони машини – 2016933 од.

Однією з причин, через яку Defender зняли з виробництва, є жорсткість стандартів безпеки для транспортних засобів, зокрема щодо захисту пішоходів при наїзді. За неофіційними даними, у 2018 році має з’явитися абсолютно новий і безпечніший Defender.

Land Rover Forward Control (1962 р.)

За понад півстолітню історію у знаменитого британського позашляховика було чимало цікавих побратимів, майже невідомих звичайному споживачеві. Почнемо з найбільш незвичайного – безкапотний Land Rover Forward Control. Ця машина з кабіною над двигуном вперше з’явилася в 1962 році. Машину використовували переважно як пожежний автомобіль. До 1966 року склали загалом 3190 автомобілів.

Land Rover Forward Control (1966 р.)

Із 1966 до 1972 рр. вироблявся безкапотник другого покоління, з більш кутастим у дизайні кузовом. Він вже комплектувався не тільки 4-циліндровим бензиновим, а й дизельним двигуном; крім того пропонувалася і бензинова «шістка». Таких машин складено 2305 штук.

З 1972 по 1978 рр. випускався Land Rover Forward Control третьої генерації, під індексом 101FC. Ця машина з укороченою з 2794 до 2565 мм колісною базою призначалася переважно для військових – як тягача для легкої гармати L118. Вантажопідйомність становила 1000 кг. Її комплектували вже 3,5-літровим бензиновим V8 потужністю 130 к.с. Загалом було складено 2670 автомобілів.

Land Rover 101FC (1972 р.)

Саме на базі Land Rover 101FC було складено автомобіль-кіногерой Сity CAB для фантастичного бойовика «Суддя Дредд» (1995), в якому головну роль зіграв Сільвестр Сталлоне. Для блокбастера було виготовлено три десятки машин Сity CAB різних кольорів, проте найпопулярнішими стали жовто-чорні «кеби».

Але повернемося знову до армійського Land Rover. У 1968 році спеціально для військово-морських сил було виготовлено Land Rover Lightweight. Ця машина менших габаритів, ніж базовий позашляховик Series 2, але і значно легша. В результаті її можна було транспортувати вертольотами Westland Wessex.

Машина мала укорочену колісну базу (2235 мм) і звужений на 100 мм кузов. У 1972 році модель оновили і технічно уніфікували з базовим джипом Series 3. У виробництві Land Rover Lightweight протримався до 1984 року.

Практично невідомий для європейців Land Rover Game Viewer. Так називалися машини, які використовували як екскурсійні автобуси переважно в національних парках країн Африки. Відкриті автомобілі мали по три-чотири ряди сидінь, розташованих  у шаховому порядку, і могли перевозити до 9 пасажирів.

Під завісу розповімо про австралійські Land Rover, названі «Варан». На початку 80-х рр. військові Зеленого континенту замовили велику партію спеціальних машин із колісною формулою 4х4 і 6х6. Автомобілі оснащувалися 4-циліндровим 3,9-літровим турбодизелем Isuzu 4BD1: двовісні моделі – атмосферним, а тривісні – турбованим.

У другій половині 90-х з’явилося друге покоління позашляховиків «Варан». Найефектнішим з них став Land Rover LRPV (Long Range Patrol Vehicle) – тривісна (6х6) махина завдовжки 6,14 м. В таких автомобілях часто перевозили мотоцикли і квадроцикли. За весь час було складено близько 4200 «Варанів» всіх типів.