X

«Леополіс Гран Прі» – свято ретро і гарного настрою

В минувший уик-енд во Львове проходил очередной ретро фестиваль «Леополис Гран При».

Leopolis Grand Prix 2016

Із 2011 року завдяки ентузіастам львівського клубу «ЗАЗ Козак» у Львові проводиться унікальний фестиваль ретро «Леополіс Гран Прі», який об’єднав не лише виставку старовинної техніки, а й змагання на трасі знаменитого «Львівського трикутника», де в 1930-1932 роках відбувалися кільцеві автоперегони.

Leopolis Grand Prix 2016

Фестиваль «Леополіс Гран Прі» чекає на гостей

Leopolis Grand Prix 2016

Цього року фестиваль «Леополіс Гран Прі» відбувся у Центральному парку культури. Він зібрав близько 200 екіпажів не тільки з України, а й з-за кордону. На своїх антикварних машинах до Львова приїхали шанувальники ретро з Польщі, Угорщини, країн Балтії і навіть з Італії.

Leopolis Grand Prix 2016

Leopolis Grand Prix 2016

Ford Mustang GT Convertible (1965) приїхав з Угорщини.

Елегантна Tatra-613 зновузавоювала приз фестивалю.

Британський Peel є найменшим автомобілем у світі.

Розкішний американський Packard Single Eight 143 (1930) Запорізького авто ретро клубу «Олександрівський».

Ретроавтомобілі не залишають байдужими ні дорослих, ні дітей.

Alfa Romeo Giulietta Sprint Coupe (1960) зберегла рідні італійські номери, але з 2013 року «проживає» у Польщі.

На «Леополіс Гран Прі» раді всім – від люксового Bentley до спартанського Trabant.

Унікальний спортивний родстер Dixi DA3 (1930) вироблений кузовним ательє Gebruder Rudolf & Fritz Ihle із міста Брухзаль

Volvo P1800 (1970) можна сміливо назвати найкрасивішим автомобілем шведського бренду. Машина приїхала з Угорщини.

Цікаву добірку автомобілів Buick різних років складання представили колекціонери з Литви. Наприклад, ось такий двоколірний Buick Special (1954)…

а також Buick LeSabre (1976)…

і Buick Electtra 225 Custom (1972).

Експозиція радянських автомобілів для людей з обмеженими можливостями, які складали на Серпухівському заводі мотоколясок

Крім автомобілів на «Леополіс Гран Прі» можна було ознайомитися з антикварними мотоциклами

ЗіС 5В – легендарний «Захар», що виніс на своих плечах роки воєнного лихоліття

Перша легкова модель ГАЗу – ГАЗ-А 1932 года Руслана Рейделя.

Американський Ford-A, який змінив на конвеєрі знаменитий Ford-T, який складали з 1927 до 1931 року. Машина прибула на фестиваль із Запорізького музею клубу «Фаетон».

Стретч-лімузин на базі німецького Opel Kapitan.

Експериментальний ГАЗ-12 із кузовом фаетон було складено у 1949 році у 2 екземплярах. Обидві машини не збереглися. Цей екземпляр є копією

Чудово відреставрований Horch 930V 1939 року приїхав із Дніпра.

Audi Front 225 складали з 1935 до 1938 року на заводі компанії в Цвікау.

Ford-T із кузовом кабріолет. Загалом компанія склала рекордну кількість машин цієї моделі – понад 15 мільйонів!

Ford-T 1912 року з кузовом дубль-фаетон.

«Кінознімальна» на базі РАФ-977 ДМ 1974 року приїхала з Запоріжжя.

Спортивний родич нашого «Запорожця– Fiat Abarth 695 (1965) – приїхав з Італії

Три дні усі охочі могли відвідувати виставку екзотичної автомототехніки, поспілкуватися з реставраторами і колекціонерами, а також взяти участь у конкурсах. Паралельно з цим у суботу на «Львівському трикутнику» відбулися змагання на ретро-машинах. На дистанції трохи більше за 3 км учасники перегонів демонстрували майстерність керування авто. Варто зазначити, що на відміну від інших автоспортивних змагань, на ретро-ралі головним критерієм є не час проходження маршруту, а чітке дотримання швидкісних обмежень.

Яскравим закінчення суботнього вечора для учасників «Леополіс Гран Прі» та гостей свята став виступ відомих музичних гуртів «ТНМК» та «Пікардійська терція».

У неділю виставка ретротехніки продовжила свою роботу. Тут також проходив «Конкурс елегантності» на найбільш стильний костюм екіпажу, а також інші цікаві активності.

Історія «Леополіс Гран Прі»

Перші кільцеві перегони вулицями Львова стартували 8 вересня 1930 року. Через характерну форму траси вони дістали назву «Львівський трикутник». Траса пролягала вулицями Вітовського, площею І.Франка, Стрийською та Гвардійською. Траса без змін збереглася до наших днів. Порівняно з європейськими змаганнями того часу «Львівський трикутник» мав низку цікавих особливостей, які потребували від гонщиків максимальної уваги та граничної концентрації. Йдеться про наявність на значній частині маршруту (близько 800 м) трамвайної колії, слизької бруківки та значних перепадів висот. Змагання організовано на зразок кільцевих перегонів в Монте-Карло – Гран-Прі Монако, що стартували у 1929 році, лише за рік до львівських. Уже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові здобули міжнародне визнання, а з 1932 року дістали назву та статус Гран Прі. Цікаво, що це єдині змагання такого рівня, названі не на честь країни, а на честь міста. У Гран Прі Львова брали участь чимало легендарних гонщиків, зокрема німці Ганс Штук і Рудольф Караччіола, французи П’єр Вейрон і Аннетт Троянд-Ітье, італійці Ренато Балєстреро і Вікторія Орсіні, австрійці Максиміліан Хардегг і Ганс Чайкофф, чехи Бруно Сойка і Ян Кубічек. У зв’язку з економічною кризою і подіями в політичній сфері в 1934 році перегони скасували. Усі спроби відновити їх пізніше не мали результату, оскільки Європа наближалася до війни. Після її закінчення про Гран Прі Львова вирішили не згадувати – нова влада болісно ставилася до всього доброго, що мало місце в історії «дорадянського» періоду.

Дякуємо ТОВ «Пежо Сітроен Україна» за допомогу в організації поїздки

«Леополіс Гран Прі»: дивовижне поруч – ЗАЗ-965 и Citroen C4 Cactus