X

Mercedes-Benz 600 виповнилося шістдесят років

Цей автомобіль в офіційному прес-релізі, що вийшов рівно 60 років тому, був названий Grand Mercedes 600. І справді, ця розкішна модель (W100) багато років задавала тон у представницькому класі. Запоруками успіху стала монументальна зовнішність, неперевершена керованість і, звичайно ж, рівень комфорту.

Автомобіль виробляли малими серіями на заводі в Зіндельфінгені з 1964 до 1981 року, найчастіше в індивідуальних комплектаціях. Пропонувалося чотири кузовні виконання. Це седан зі стандартною колісною базою (3200 мм), а також з подовженою (3900 мм) – під назвою Pullman. 1965 року з’явилося броньоване виконання. Трохи пізніше побачили світ Pullman Landaulet і Pullman Limousine з шістьма дверима.

Mercedes-Benz 600 Pullman-Limousine

“Гранд Мерседес” став першим легковим автомобілем марки, на якому встановили двигун V8. Це був агрегат M100 робочим об’ємом 6,3 л та потужністю 250 к. с. Він працював у парі з автоматичною КП і розганяв важку машину до 100 км/год лише за 9,7 с. Максимальна швидкість досягала 205 км/год.

Pullman Landaulet

Ще одним унікальним рішенням Mercedes-Benz 600 стала гідравлічна система високого тиску. Вона застосовувалася при зачиненні дверей, склопідйомниках, регулювання передніх і задніх сидінь, стоянковому гальмі, механізмі відкриття люка в даху та опускання перегородки (для Pullman), а також в налаштуваннях вентиляційних дефлекторів. Більше того, гідравлікою регулювалася і жорсткість амортизаторів. Останнє рішення разом із пневматичною підвіскою коліс і забезпечували ту неперевершену керованість та плавність ходу, якими так славився «600-й».

Незважаючи на досить рублений кузов, коефіцієнт аеродинамічного опору Сd був досить непоганий – 0,456. Для порівняння, у спортивної моделі з жорстким дахом 230 SL Pagoda він становив 0,515, а у машини 190 SL, також із жорстким верхом, Сd дорівнював 0,461.

За 17 років виробництва було виготовлено лише 2677 машин Mercedes-Benz 600, з яких 487 – у версії Pullman. Найбільше автомобілів продали у США – 743 од. На другому місці Німеччина – 589 од. За ними йдуть Франція – 151 од. та Великобританія – 126 од. За спецзамовленням були також виготовлені дві машини: довгобазний Pullman Landaulet для Папи Римського Павла VI, і короткобазне ландоле для графа Беркхайма.

Королева Єлізаветта II та прем’єр міністр землі Баден-Вюртенберг Курт Георг Кізінгер під час офіцфйного візиту в Штутгарт, 1966 р.

У 1964 році седан Mercedes-Benz 600 продавався за 56 500 дойчемарок, а варіант Pullman – 63 500 DM. Для порівняння модель 300 SEL (W112) з коробкою-автоматом коштувала 27800 DM. У 1979 році прайси на “шістсотий” вже виглядали інакше: седан – 144 368 DM, а Pullman – 175 728 DM. І знову для порівняння: за модель 450 SEL 6.9 (W116) просили 78999 DM.

Короткобазний Pullman Landaulet для графа Беркхайма

З нагоди 60-річного ювілею Mercedes-Benz 600 на виставці ретроавтомобілів Techno Classica, яка пройде в Ессені з 12 по 16 квітня, буде облаштована спеціальна експозиція. Крім того, у заводському музеї Mercedes-Benz на постійній основі виставлено унікальний броньований Pullman. Ця машина свого часу використовувалася урядом Німеччини для офіційних делегацій.

Броньований Mercedes-Benz 600 Pullman-Limousine. з приподнятим дахом, у заводському музеї.