X

Перший дизель та кузов Pininfarina – як з’явився найпопулярніший Peugeot

20 апреля 1955 года в Париже был впервые представлен публике знаменитый впоследствии автомобиль Peugeot 403

Цього дня рівно 69 років тому у столиці Франції на площі Трокадеро відбулася презентація автомобіля Peugeot 403, що став найпопулярнішою моделлю марки.

Цей автомобіль примітний у кількох аспектах. Вперше в історії марки Peugeot його тираж перевищив мільйон екземплярів. Крім того, він став першим у Франції та другим у світі дизельним легковим автомобілем. Слід також відзначити, що його кузов був розроблений спільно з метром автомобільного дизайну – фірмою Pininfarina.

Читайте також:
Найперший дизельний лімузин став улюбленцем таксистів

І ще одне: Peugeot 403 став відомим авто-кіноактором: на кабріолеті цієї марки постійно роз’їжджав головний герой популярного детективного телесеріалу – лейтенант Коломбо.

 

Дизельна версія автомобіля мала 4-циліндровий агрегат Indenor робочим об’ємом 1,8 л та потужністю 48 к. с. Максимальна швидкість сягала 120 км/год. Машина була дуже економічною: середня витрата пального становила лише 6,5 – 7,5 л на 100 км.

Одним із бензинових двигунів, яким комплектувався Peugeot 403, був 1,3-літровий агрегат, запозичений від попередника – Peugeot 203 моделі 1949 року. Щоправда, його потужність була збільшена з 45 до 50 к. с. Цей двигун розганяв машину до 120 км/год. Інший агрегат, півторалітровий, був потужнішим – 65 к. с. Відповідно і «максималка» була більша – 135 км/год.

Коробка передач на всіх моделях стояла механічна, 4-ступенева, причому остання передача була не пряма, а прискорювальна. А ось передня підвіска застосовувалася досить архаїчна – на поперечних листових ресорах. Задню ж зробили класичною – залежною на поздовжніх напівеліптичних ресорах.

Кузов автомобіля був несучого типу – чотиридверний седан. Дизайн машини був не дуже ефектний, з помірно округленими формами. А на капоті красувалася фірмова фігурка у вигляді голови лева, що гарчить. Пізніше у зв’язку з вимогами безпеки цю деталь прибрали.

У салоні встановили м’які регульовані сидіння, було багато місця для ніг. Важіль перемикання передач знаходився на рульовій колонці.

У 1956 році на Паризькому автосалоні дебютував Peugeot 403 з кузовом кабріолет – дводверний, чотиримісний. Його 1,5-літровий двигун 61 к. с. забезпечував максимальну швидкість 140 км/год. Крім того, на базі «чотири третього» випускалися універсали Familiale, а також пікапи та легкі розвізні фургони.

У 1956 році на Паризькому автосалоні дебютував Peugeot 403 з кузовом кабріолет – дводверний, чотиримісний. Його 1,5-літровий двигун 61 к. с. забезпечував максимальну швидкість 140 км/год. Крім того, на базі «чотири третього» випускалися універсали Familiale, а також пікапи та легкі розвізні фургони.

Останній седан Peugeot 403 зійшов із конвеєра 28 жовтня 1966 року. Усього за 12 років було випущено 1 млн. 011 тис. 967 таких машин. До цього потрібно ще додати 2 050 кабріолетів. Пікапи протрималися на конвеєрі довше – до березня 1967 року. І загалом на той час побачили світ 1 млн 619 тис. 788 автомобілів Peugeot 403 всіх модифікацій.

Читайте також:
Як 90 років тому автомобілі відкрили еру переднього приводу