X

З чого починався чотиритактний двигун – вклад Отто

4 августа 1877 года немецкий изобретатель Николаус Август Отто получил патент на четырехтактный двигатель внутреннего сгорания

Цей день увійшов в історію техніки як дата патенту, виданого 146 років тому Ніколаусу Августу Отто на створений ним досконалий на той час газовий двигун, що працює за чотиритактним циклом. Він був взагалі конструктор від бога. Ще в молоді роки, не маючи спеціальної освіти, Отто зумів збудувати працездатний газовий двигун. В 1861 році він спробував запатентувати цей агрегат, але отримав відмову: щось подібне вже було створено іншими конструкторами.

У 1864 році Ніколаус познайомився з впливовим промисловцем Ойгеном Лангеном, який вірив у майбутнє двигунів внутрішнього згоряння та оцінив захоплення молодого ентузіаста. У березні цього року вони підписали договір про співробітництво. А через два роки прийшов нарешті великий успіх. Отто, звичайно, не без допомоги Лангена, отримав патент на газовий двигун і став демонструвати цей виріб на низці виставок у Європі і навіть за океаном. А на Всесвітній виставці в Парижі цей агрегат був удостоєний Золотої медалі, бо виявився економічним з представлених там 14 моторів.

Однак незабаром у Лангена почалися фінансові труднощі. І лише 5 січня 1872 року Отто та Ланген змогли відкрити компанію з виробництва газових двигунів. Цікаво, що на керівні посади вони запросили тоді ще маловідомих спеціалістів Готтліба Даймлера та Вільгельма Майбаха. З їх появою розгорнувся серійний випуск двигунів і справи пішли вгору: підприємство стало приносити відчутні доходи.

У 1876 році спільними зусиллями двигун Отто довели, що називається, до ладу. А 4 серпня наступного року конструктор отримав на нього патент Das Deutsche Reichspatent N 532. Потрібно сказати, що конструктор і надалі продовжував удосконалювати своє дітище.

На жаль, майже через десятиліття, 30 січня 1886 року суд скасував дію названого вище патенту. Служителі Феміди пояснили своє рішення так: чотиритактний цикл нібито обґрунтував набагато раніше французький інженер-шляховик Альфонс Бо де Роша. Пріоритет Отто світова технічна громадськість визнала фактично лише після смерті винахідника. Чотирьохтактний цикл двигуна внутрішнього згоряння заслужено отримав назву «Цикл Отто». 1987 року ім’я Ніколауса Августа Отто було увічнено у Національному музеї винахідників (США), а 1996 року у «Залі автомобільної слави» у Детройті.