X

Skoda Tudor 1101 відзначає своє 70-річчя

Компанія Skoda святкує 70-річний ювілей початку виробництва першої післявоєнної моделі.

Skoda Tudor 1101, що вперше зійшла з конвеєра 7 травня 1946 року, ознаменувала початок нової епохи в історії чеського бренду. З нагоди 70-річчя моделі, 10 травня в музеї Skoda в Млада-Болеславі відкрилася спеціальна експозиція, присвячена легендарному автомобілю.

«Skoda 1101 поєднала в собі переваги кількох поколінь моделей Popular та Rapid, завдяки успіхам яких марка в 1936 році стала найбільшим автовиробником на території колишньої Чехословаччини, – розповідає Андреа Фридлова, керівник музею Skoda в Млада-Болеславі. – Tudor значно перевершив своїх попередників за популярністю».

Модельний ряд Skoda 1101 втілив у собі найкращі досягнення в сфері дизайну та технологій свого часу. Автомобілі були оснащені хребтовою трубчастою рамою, незалежною підвіскою, гідравлічною гальмівною системою та потужним для тих років, але водночас економічним чотирициліндровим двигуном об’ємом 1089 см3 (32 к.с.).

Закритий 2-дверний автомобіль, запущений у виробництво в 1946 році, ліг в основу широкого модельного ряду. Сама назва «Tudor» походить від англійського «two-door» – дводверний. Першим до лінійки додався чотиридверний седан, який відповідав потребам клієнтів і всередині країни, і закордоном. Пізніше цей автомобіль почали використовувати як службовий транспорт державні та дипломатичні служби Чехословаччини, а починаючи з 1949 року ця модель побила кілька рекордів за кількістю вироблених машин.

Лінійка Tudor також охоплювала кабріолети з жорстким дверним каркасом і тканинним дахом, який можна скласти. Пізніше модельний ряд поповнився елегантними родстерами

Відповідаючи вимогам практичності, виробник додав до сімейства автомобілів зручний фургон і версію універсал, відому як Skoda STW. Уже тоді автомобілі з цим типом кузова оснащували задніми сидіннями, які складаються і завдяки цьому збільшують об’єм багажного простору до 1490 мм у довжину і 1380 мм у ширину. Особливою главою в історії лінійки Tudor стали армійські позашляховики Skoda 1101 VO і 1101 P. Ці автомобілі перебували на службі збройних сил кількох країн, зокрема Португалії, Саудівської Аравії та Єгипту

Виробництво автомобілів Skoda 1101/1102 перебувало у віданні державної компанії під назвою AZNP, до якої належала чеська марка. Ходову частину збирали в Млада-Болеславі, кузов – на нових заводах у Квасинах і Врхлабі. Сьогодні ці підприємства стали виробничими потужностями компанії Skoda в Чехії. У травні 1946 року, коли розпочалося виробництво Skoda 1101, ринкова вартість моделі становила 67 тисяч чеських крон. В умовах складної економічної ситуації автомобілі реалізовували за картковою системою..

У проміжку між 1946 і 1952 роками було вироблено 66 904 автомобілі Tudor для цивільних потреб і ще 4 237 військових машин. Майже дві третини всіх коли-небудь складених автомобілів Skoda 1101/1102 було експортовано. У 1947 році надійшли замовлення з 36 країн світу, а через чотири роки ця кількість збільшилася до 76. Найважливішими ринками для марки стали Польща, Нідерланди, Бельгія та ФРН. Крім того, модель мала великий успіх в Австралії, Бразилії, Індії, Південно-Африканському Союзі та Канаді.

Автомобілі Skoda 1101/1102 досягли серйозних успіхів в автоспорті. У 1948 році три автомобілі Tudor стали переможцями в 24-годинних перегонах у бельгійському місті Спа в категорії машин із двигуном об’ємом до 1100 см3. Спеціальні версії Skoda Sport і Supersport були оснащені форсованими двигунами, включаючи 180-сильний варіант об’ємом 1490 см3 з нагнітачем Рутса. Вони розвивали швидкість понад 200 км/год. Успіх в автоспорті став чудовою рекламою для Skoda 1101/1102 на зовнішніх ринках. Водночас це дало змогу збільшити обсяги виробництва.

Технології сімейства Tudor застосовувалися в наступних моделях аж до 1964 року, коли почалося виробництво принципово нових автомобілів Skoda 1000 MB із заднім розташуванням двигуна і тримальним кузовом.