SKODA Popular Sport Monte Carlo – 80 років з дня прем'єри
Одна з найвидатніших моделей в історії SKODA відзначає 80-річчя. 1 жовтня 1936 року SKODA Popular Sport Monte Carlo був представлений на 20-му міжнародному автосалоні в Парижі. Протягом наступних трьох років марка доповнила лінійку лімітованою серією спортивних родстерів, кабріолетів та купе. Сьогодні вони визнані одними з найпривабливіших колекційних моделей чеського бренду.
Унікальні автомобілі лінійки Popular Sport Monte Carlo, представлені 80 років тому, символізують історію успіху SKODA в авто – і мотоспорті, яка почалася ще в 1901 році. Моделі лімітованої серії було сконструйовано на базі ексклюзивного боліда, який виступав на ралі Монте-Карло в 1936 році. Власники цих автомобілів належно оцінили розробки гоночного підрозділу компанії, – розповідає Андреа Фридлова, керівник музею SKODA в Млада-Болеславі.
У січні 1936 року команда SKODA досягла небувалих успіхів в автоспорті. Нікому до цього не відомим пілотам Зденеку Полу і Ярославу Хаусману за кермом модифікованого родстера Popular вдалося посісти друге місце в ралі Монте-Карло в класі автомобілів з об’ємом двигунів до 1500 см3.
SKODA відзначила спортивний успіх випуском лімітованої серії спортивних моделей з оригінальним дизайном – SKODA Popular Sport Monte Carlo.
Як і ралійний автомобіль, серійну версію оснащували передовим чотирициліндровим двигуном з робочим об’ємом 1,4 л потужністю 31 к.с., успадкованим від лінійки Rapid. Коробка передач з трьома швидкостями була встановлена над задньою віссю, утворюючи спільний блок з диференціалом. Автомобіль розвивав максимальну швидкість 110 км/год, а ефективні гідравлічні гальма додатково увиразнювали спортивний характер новинки. У 1936 році стартова ціна на цю модель становила 28 500 крон, тоді як стандартний родстер Popular з об’ємом двигуна 1,0 л і потужністю 16 кВт (22 к.с.) можна було придбати від 18 700 крон.
Перші дві SKODA Popular Sport Monte Carlo зійшли з конвеєра в липні 1936 року. Останній екземпляр – купе кольору темно-сірий металік – передали клієнту 13 січня 1939 року. 24 автомобілі з 70 вироблених у цій серії було виконано в кузові родстер у полегшеній версії зі спрощеною комплектацією. Крім того, було вироблено 17 комфортабельних родстерів, оснащених механічно бічними вікнами замість традиційної навісної конструкції, 23 купе і 2 кабріолета.
У 1938 році було виготовлено два родстери класу люкс, які чехословацький уряд передав главі Югославії, 14-річному королю Петру II Карагеоргієвичу. Найвимогливішим клієнтам пропонувалося двомісне купе SKODA Popular Sport Monte Carlo вартістю 35 000 крон.
У жовтні 1937 року в продаж надійшла рестайлінгова модель, яка відрізнялася модифікованою підвіскою, збільшеною колісною базою та іншими параметрами. Дизайн обтічного кузова було виконано у стилі «стрімлайн». Фари були частково втоплені в крилах. Автомобіль завдовжки 4,20 м, завширшки 1,50 м і заввишки 1,37 м важив близько 960 кг. Серед власників цієї моделі були зірки культури, наприклад, популярний актор Празького театру на Виноградах Отомар Корбеларж.
Побудований у 1968 році музей SKODA придбав чорний купе Popular Sport Monte Carlo, вироблений у далекому 1937 році. Автомобіль пройшов ретельну реставрацію на рубежі тисячоліть. Відтоді двомісне купе є невід’ємною частиною історичної експозиції. Автомобіль також брав участь у численних історичних ралі і заходах. Ще один екземпляр з лімітованої серії Popular Sport Monte Carlo наразі перебуває на реставрації в майстерні заводського музею.